میلاد صدرعاملی کارگردان «سونامی» از سختیهای ساخت فیلم در ژانر ورزشی گفت.
به گزارش سینماسینما، میلاد صدرعاملی کارگردان فیلم سینمایی «سونامی» که در بخش نگاه نو سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر قرار دارد، درباره این اثر گفت: هرکسی این ریسک را نمیکند که برای ساخت فیلم اولش به سراغ ژانری برود که کمتر فیلمی در آن ساخته شده و درواقع ژانر ورزشی یک ژانر مرده است اما من این کار را کردم و امیدوارم در این مسیر موفق شده باشم و مردم «سونامی» را دوست داشته باشند البته خودم تا حدودی فکر میکنم در این راه موفق شدهام زیرا این فیلم به جشنواره راه پیدا کرد.
وی افزود: من پیش از این، این ژانر را در آثار کوتاه و مستند تجربه کرده بودم به طوری که ۲ مستند من درباره ۲ مربی سابق تیم ملی فوتبال بود بنابراین به ژانر ورزشی اشراف داشتم و میدانستم میتوانم حس و حال آن را دربیاورم به همین دلیل وقتی دیدم آثار مستندم موفق شدهاند تصمیم گرفتم فیلم سینماییام را در همین حوزه تجربه کنم.
صدرعاملی با اشاره به اینکه حوزه ورزشی را میشناسد، درباره سختیهای این حوزه گفت: این حوزه سختیهای خودش را داشت به طوری که وقتی فیلمنامه «سونامی» را نوشتم هیچوقت فکر نمیکردم ساخت آن تا این حد سخت باشد اما در دوران فیلمبرداری فهمیدم که چه دشواری هایی دارد. با این حال «سونامی» فیلمی است که شما را خسته نمیکند یعنی داستان، فیلمنامه و نماها باعث میشود تا انتها فیلم را دنبال کنید.
این کارگردان با بیان اینکه امسال کارگردانهای جوان بسیاری در سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر حضور دارند، عنوان کرد: این نشان میدهد که سینما در ایران پویا و زنده است و بچههای فیلمساز با عشق و علاقه کار میکنند به طور کلی سینما رشته سختی است و فقط با عشق میتوانید در آن دوام بیاورید در واقع صبر و حوصله زیاد میخواهد اما ما میبینیم که امسال کارگردانان دهه هفتادی در جشنواره داریم که این نشان میدهد که سینما چقدر زنده است البته امسال قسمت بود من و پدرم هر ۲ با آثارمان در جشنواره باشیم.
وی در پایان درباره مراحل آماده سازی فیلمش اظهار کرد: فکر میکنم تا اول بهمن نسخه کامل آن آماده شود.
منبع: مهر
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- معرفی برگزیدگان جشنواره بینالمللی فیلمهای ورزشی ایران/ فوتبال ۱۲۰، بهترین برنامه ورزشی از نگاه مردم
- «سونامی» برنده جایزه ویژه گیرلانده شد
- نامزدی «جهان با من برقص» و «سونامی» در جشنواره فیلم ولز
- «جهان با من برقص»، «سرکوب»، «سونامی» و «قصر شیرین» در جشنواره بینالمللی فیلم ولز
- «باخت اجباری»/ نگاهی به فیلم «سونامی»
- اولین خروجی شورای رده بندی سنی اعلام شد
- انتشار جزییات هزینههای جشنوارهی ملی فجر + جدول
- چه کسی ضربه فنی شد؟/ نگاهی به فیلم «غلامرضا تختی»
- صحبتهای حسین انتظامی رئیس سازمان سینمایی در مراسم تجلی اراده ملی / وقتی میتوان از ظرفیت سینما برای پیشرفت کشور استفاده کرد
- «تجلی اراده ملی»، سی و هفتمین دفتر جشنواره فیلم فجر را بست
- نگاهی به دو فیلم «ماجرای نیمروز» و «قسم»
- نگاهی به فیلم «متری شش و نیم» ساخته سعید روستایی/ دل خوش سیری چند؟
- نگاهی اجمالی به سی و هفتمین جشنواره ملی فیلم فجر / سینمای بی ادعا و مدعیان بی شمار
- نگاهی به لیست کسانی که در جشنواره درخشیدند ولی داوران آنها را ندیدند/ جا ماندههای جشنوارهی سی و هفتم
- محمد متوسلانی: نگاه حاکمیتی به سینما، سیمرغهای فیلم نرگس آبیار را افزایش داد
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- از استعفای اعتراضی جعفر پناهی تا تقابل با هیاتمدیره؛ پشت پرده اختلافات صنفی سینماگران
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف
- «محکوم»؛ آغازی برای پایان
- میراثِ کودکی
- بازیگر «پاریس تگزاس» در فیلم تازه نادر ساعیور
- اکران نسخه مرمت شده یکی از فیلمهای مهم داریوش مهرجویی
- این فیلم انعکاس واقعیتهای زندگی آدمهاست/ لیلا حاتمی: حواس کسی به «قاتل و وحشی» نیست
- «ارس، رود خروشان» روایت فاتحان شهرهای رفته بر باد است
- اکران و نقد نمایندهی کانادا در اسکار در سینما اندیشه
- نگاهی به مستند «زیر درخت لور»؛ بیانیهای هنری درباره شکلی از رنج جمعی
- «پیکار با پیکر»؛ وقتی که سخن هرودوت بهانه فیلم میشود
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم





