میلاد صدرعاملی کارگردان «سونامی» از سختیهای ساخت فیلم در ژانر ورزشی گفت.
به گزارش سینماسینما، میلاد صدرعاملی کارگردان فیلم سینمایی «سونامی» که در بخش نگاه نو سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر قرار دارد، درباره این اثر گفت: هرکسی این ریسک را نمیکند که برای ساخت فیلم اولش به سراغ ژانری برود که کمتر فیلمی در آن ساخته شده و درواقع ژانر ورزشی یک ژانر مرده است اما من این کار را کردم و امیدوارم در این مسیر موفق شده باشم و مردم «سونامی» را دوست داشته باشند البته خودم تا حدودی فکر میکنم در این راه موفق شدهام زیرا این فیلم به جشنواره راه پیدا کرد.
وی افزود: من پیش از این، این ژانر را در آثار کوتاه و مستند تجربه کرده بودم به طوری که ۲ مستند من درباره ۲ مربی سابق تیم ملی فوتبال بود بنابراین به ژانر ورزشی اشراف داشتم و میدانستم میتوانم حس و حال آن را دربیاورم به همین دلیل وقتی دیدم آثار مستندم موفق شدهاند تصمیم گرفتم فیلم سینماییام را در همین حوزه تجربه کنم.
صدرعاملی با اشاره به اینکه حوزه ورزشی را میشناسد، درباره سختیهای این حوزه گفت: این حوزه سختیهای خودش را داشت به طوری که وقتی فیلمنامه «سونامی» را نوشتم هیچوقت فکر نمیکردم ساخت آن تا این حد سخت باشد اما در دوران فیلمبرداری فهمیدم که چه دشواری هایی دارد. با این حال «سونامی» فیلمی است که شما را خسته نمیکند یعنی داستان، فیلمنامه و نماها باعث میشود تا انتها فیلم را دنبال کنید.
این کارگردان با بیان اینکه امسال کارگردانهای جوان بسیاری در سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر حضور دارند، عنوان کرد: این نشان میدهد که سینما در ایران پویا و زنده است و بچههای فیلمساز با عشق و علاقه کار میکنند به طور کلی سینما رشته سختی است و فقط با عشق میتوانید در آن دوام بیاورید در واقع صبر و حوصله زیاد میخواهد اما ما میبینیم که امسال کارگردانان دهه هفتادی در جشنواره داریم که این نشان میدهد که سینما چقدر زنده است البته امسال قسمت بود من و پدرم هر ۲ با آثارمان در جشنواره باشیم.
وی در پایان درباره مراحل آماده سازی فیلمش اظهار کرد: فکر میکنم تا اول بهمن نسخه کامل آن آماده شود.
منبع: مهر
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- معرفی برگزیدگان جشنواره بینالمللی فیلمهای ورزشی ایران/ فوتبال ۱۲۰، بهترین برنامه ورزشی از نگاه مردم
- «سونامی» برنده جایزه ویژه گیرلانده شد
- نامزدی «جهان با من برقص» و «سونامی» در جشنواره فیلم ولز
- «جهان با من برقص»، «سرکوب»، «سونامی» و «قصر شیرین» در جشنواره بینالمللی فیلم ولز
- «باخت اجباری»/ نگاهی به فیلم «سونامی»
- اولین خروجی شورای رده بندی سنی اعلام شد
- انتشار جزییات هزینههای جشنوارهی ملی فجر + جدول
- چه کسی ضربه فنی شد؟/ نگاهی به فیلم «غلامرضا تختی»
- صحبتهای حسین انتظامی رئیس سازمان سینمایی در مراسم تجلی اراده ملی / وقتی میتوان از ظرفیت سینما برای پیشرفت کشور استفاده کرد
- «تجلی اراده ملی»، سی و هفتمین دفتر جشنواره فیلم فجر را بست
- نگاهی به دو فیلم «ماجرای نیمروز» و «قسم»
- نگاهی به فیلم «متری شش و نیم» ساخته سعید روستایی/ دل خوش سیری چند؟
- نگاهی اجمالی به سی و هفتمین جشنواره ملی فیلم فجر / سینمای بی ادعا و مدعیان بی شمار
- نگاهی به لیست کسانی که در جشنواره درخشیدند ولی داوران آنها را ندیدند/ جا ماندههای جشنوارهی سی و هفتم
- محمد متوسلانی: نگاه حاکمیتی به سینما، سیمرغهای فیلم نرگس آبیار را افزایش داد
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
آخرین ها
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد





