طی آزمایشاتی که فوربز نتایج آن را منتشر کرد، فیلم «مد مکس» بیش از هر فیلمی باعث افزایش هیجان و ضربان قلب مخاطبان میشود.
به گزارش سینماسینما، به نقل از فوربز، جیمزباند، دومینیک تورتو، فیوریوسا، مد مکس، بتمن و جیسون بورن، همگی شخصیتهایی بوده اند که در طی سالها بخشی از سکانسهای تعقیب و گریز ماشینی بوده اند. اما کدام یک از آنها در این زمینه بهتر هستند؟ کدام یک از آنها بیش از همه باعث افزایش ضربان قلب ما شدند؟ فوربز در خبری به بررسی علمی این موضوع پرداخته است.
طبق آزمایشی که انجام شده فیلم سینمایی «مد مکس: جاده خشم» تنش زاترین فیلم تعقیب گریزی بوده است.
یک گروه محقق روی ۱۰۰ داوطلب آزمایش کرده و با وسایل اندازگیری ضربان قلب و بررسی میزان پالس مخاطبان در زمان مشاهده فیلمهای مختلف به این نتیجه رسیده است. در این آزمایش همچنین نتایج دیگری نیز اعلام شد که در ادامه میبینید. به ترتیب از سمت راست پرفروشترین فیلم «خشن ۷» با ۱.۵ میلیون دلار، طولانیترین سکانس تعقیب گریز «سرقت در ۶۰ ثانیه» به مدت ۴۰ دقیقه، بیشترین میزان ضربان قلب مربوط به فیلم «مد مکس:جاده خشم» با ۸۵ ضربان در دقیقه و «ماتریکس: بارگذاری مجدد» نیز با منهدم کردن ۳۰۰ اتومبیل بیشترین تخریب را در بین فیلمها داشته است.

بعد از انجام این آزمایشها و احتساب ضربان قلب در ثانیه (BMP) این گروه تحقیقاتی متوجه شدند که سکانس تعقیب و گریز فیلم «مد مکس» باعث افزایش ۳۳ درصدی ضربان قلب مخاطبانش میشود به صورت میانگین آن را از ۶۴ مورد در دقیقه به ۸۵ مورد در دقیقه میرساند. درادامه لیست کامل فیلم ها را ببینید.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- نگاهی به فیلم «ذرهای آرامش»/ جهان در انتظار خشکسالی
- درباره سریال «پنگوئن»؛ بهای زنده بودن در کابوسی اکسپرسیونیستی
- ۵ برنده اسکار افتخاری معرفی شدند/ تهیهکنندگان جیمز باند در فهرست
- جورج میلر با «فیوریوسا» به کن میرود
- فوت بازیگر فیلم «جیمز باند»/ پاملا سالم درگذشت
- نولان کارگردان «جیمز باند» نمیشود
- سم مندس پیشنهاد ساخت جیمز باند را رد کرد
- فوت آهنگساز «جیمز باند»/ مانتی نورمن درگذشت
- در شصتمین سال تولید فیلمها؛ تهیهکنندگان ۹ فیلم «جیمزباند» تجلیل میشوند
- پیمان یوسفی: چرا در سینمای ایران سهراب از بتمن شکست میخورد؟
- کارآگاه انتقامجو/ کوتاه دربارهی فیلم «بتمن»
- سینماسینما/ تلخ اما گیرا/ یادداشت هالیوودریپورتر بر فیلم «بتمن»
- با محدودیتهای کرونایی؛ فروش سینماهای چین به پایینترین حد رسید
- «جیمز باند» رکورد گینس را شکست
- جیمز باند گیشه سینماها را به آتش کشید/ استقبال مخاطبان از «زمانی برای مردن نیست»
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف
- «محکوم»؛ آغازی برای پایان
- میراثِ کودکی
- بازیگر «پاریس تگزاس» در فیلم تازه نادر ساعیور
- اکران نسخه مرمت شده یکی از فیلمهای مهم داریوش مهرجویی
- این فیلم انعکاس واقعیتهای زندگی آدمهاست/ لیلا حاتمی: حواس کسی به «قاتل و وحشی» نیست
- «ارس، رود خروشان» روایت فاتحان شهرهای رفته بر باد است
- اکران و نقد نمایندهی کانادا در اسکار در سینما اندیشه
- نگاهی به مستند «زیر درخت لور»؛ بیانیهای هنری درباره شکلی از رنج جمعی
- «پیکار با پیکر»؛ وقتی که سخن هرودوت بهانه فیلم میشود
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم





