کارگردان و تهیه کننده فیلم «سینما شهر قصه» با بیان این که این فیلم تشکری از سینماگران قدیمی که برای ما از گذشته خاطره ساختند، بود گفت: قدیمیهای سینما فراموش شده و امروز فقط عدهای قادر به پول در آوردن از سینما بوده و بسیاری از عوامل سینمایی قدیمی اکنون درخانه هایشان بدون هیچ درآمدی بیکار و خانه نشین هستند.
به گزارش سینماسینما، کیوان علیمحمدی عصر دوشنبه در نشست خبری فیلم سینمایی «سینما شهر قصه» با انتقاد از رسانه ها، گفت: چرا خبری از سینمایی ها قدیمی گرفته نمی شود و آنها فراموش شده اند.
وی گفت: تنها عده ای هستند که از سینمای ایران می توانند پول دربیاورند بسیاری از عوامل سینمایی قدیمی الان در خانه هایشان تنها هستند و کاری ندارند.
نویسنده فیلم سینمایی «سینما شهر قصه» درباره امکان پخش این فیلم، گفت: مسولان هنگامی که فیلمنامه این فیلم را پذیرفتند از آن تعریف زیادی کردند از این رو امیدوارم سکانسهایی از فیلم حذف نشود.
وی با بیان این عاشق فیلم های تارکوفسکی است، افزود: در دوره نوجوانی ام فیلم فارسی و هندی نیز زیاد تماشا کردم و این فیلم مجموعه تمامی این موارد است.
او افزود: برای این فیلم حدود ۳۵۰ فیلم دیدیم و بسیاری از سکانس این فیلم ها در فیلم استفاده شد.
علیمحمدی گفت: از سینماگران قدیمی یاد کنید آنهایی که در خانه نشستند و حالشان خوب نیست، باید از آنها یاد کرد تا حالشان خوب شود.
علی حیدری نویسنده و کارگردان فیلم سینمایی سینما شهر قصه با اشاره به مشکلات بد ناشی از اکران نشدن فیلم گیلدا گفت: وقتی درگیر مشکلات اکران نشدن فیلم گیلدا بودیم ایده های ابتدایی فیلم سینمایی سینما شهر قصه شکل گرفت.
وی افزود: این فیلم قصه تمام کسانی است که که با سینما خاطره دارند.
علی اوجی بازیگر فیلم سینمایی سینما شهر قصه گفت: هنگام فیلمبرداری این فیلم درگیر بازی در یک سریال نیز بودم که کار را سخت می کرد ولی خوشحالم که بازی در فیلم را پذیرفتند.
وی افزود: این ادای دینی به تاریخ سینمای ایران است. اول که فیلمنامه را دیدم می دانستم این فیلم یا خوب می شود یا بد اما حالا پس از ساخته شدن می دانم فیلم بسیار خوبی از آب درآمده است.
حامد کمیلی بازیگر این فیلم در پاسخ به پرسشی درباره حضور در نقشی متفاوت گفت: به دنبال تجربه تازه در سینما هستم. وی گفت: این فیلم ادای دینی برای تمام زنان و مردانی است که برای سینما ایران زحمت کشیده اند.
وی،گفت: این فیلم را تقدیم می کنیم به بهروز وثوقی که برای سینما این کشور زحمات زیادی کشیدند و امیدوارم روزی از تجربیات ایشان استفاده کنیم.
منبع: ایرنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- یا در اوج یا سوار بر موج/ بررسی حواشی نقدهای “روز صفر”
- قانون هست، اما نیست/ نگاهی به جایگاه قانون در فیلمهای جشنواره سیوهشتم فجر
- مروری بر سیوهشتمین جشنواره فیلم فجر/ تنوع در ژانر؛ ضعف در فیلمنامه
- اسلوب غلط از درک واقعیت عاجز است/ درباره داوری فیلم
- نمایه/ جشنواره و حاشیه و دامها!
- نگاهی به بهترین های جشنواره/ پیروزی جوانها بر پیشکسوتها!
- من از «از دست دادن» میآیم وطنم/ نگاهی به فیلم «روز صفر»
- یورش سنگین برنامه هفت علیه جشنواره فیلم فجر + ویدئو
- آن سه کام حبس لعنتی/ نگاهی به فیلم سه کام حبس
- نگاهی به فیلم عنکبوت/ همه چیز در سطح
- گفتوگو با مجید مجیدی/ نباید فضا را خشن کنیم
- ای کاش قضاوتی در کار بود/ یادداشتی درباره «قصیده گاو سفید»
- گرمتر بتاب/ یادداشتی درباره «خورشید» مجید مجیدی
- چرا این همه خشم؟! به بهانه میزهای مستطیل شکل جشنواره فجر
- بیمها و امیدها
نظر شما
پربازدیدترین ها
آخرین ها
- «سامی»؛ روایتی انسانی از جنگ بیپایان
- سینمای مستقل ایران را به رسمیت بشناسید
- گیشه سینما در دست کمدیها/ دو فیلم جدید اکران شدند
- اعلام بودجه فرهنگ و هنر در سال ۱۴۰۵
- مصوبهای برای حذف وزارت فرهنگ؛ مصوبه «سیاستهای صوت و تصویر فراگیر»؛ تعارض با جمهوریت
- «بابا پیکاسو»؛ در چنبره عواطف، حرمان و جداافتادگی
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند





