کارگردان و تهیه کننده فیلم «سینما شهر قصه» با بیان این که این فیلم تشکری از سینماگران قدیمی که برای ما از گذشته خاطره ساختند، بود گفت: قدیمیهای سینما فراموش شده و امروز فقط عدهای قادر به پول در آوردن از سینما بوده و بسیاری از عوامل سینمایی قدیمی اکنون درخانه هایشان بدون هیچ درآمدی بیکار و خانه نشین هستند.
به گزارش سینماسینما، کیوان علیمحمدی عصر دوشنبه در نشست خبری فیلم سینمایی «سینما شهر قصه» با انتقاد از رسانه ها، گفت: چرا خبری از سینمایی ها قدیمی گرفته نمی شود و آنها فراموش شده اند.
وی گفت: تنها عده ای هستند که از سینمای ایران می توانند پول دربیاورند بسیاری از عوامل سینمایی قدیمی الان در خانه هایشان تنها هستند و کاری ندارند.
نویسنده فیلم سینمایی «سینما شهر قصه» درباره امکان پخش این فیلم، گفت: مسولان هنگامی که فیلمنامه این فیلم را پذیرفتند از آن تعریف زیادی کردند از این رو امیدوارم سکانسهایی از فیلم حذف نشود.
وی با بیان این عاشق فیلم های تارکوفسکی است، افزود: در دوره نوجوانی ام فیلم فارسی و هندی نیز زیاد تماشا کردم و این فیلم مجموعه تمامی این موارد است.
او افزود: برای این فیلم حدود ۳۵۰ فیلم دیدیم و بسیاری از سکانس این فیلم ها در فیلم استفاده شد.
علیمحمدی گفت: از سینماگران قدیمی یاد کنید آنهایی که در خانه نشستند و حالشان خوب نیست، باید از آنها یاد کرد تا حالشان خوب شود.
علی حیدری نویسنده و کارگردان فیلم سینمایی سینما شهر قصه با اشاره به مشکلات بد ناشی از اکران نشدن فیلم گیلدا گفت: وقتی درگیر مشکلات اکران نشدن فیلم گیلدا بودیم ایده های ابتدایی فیلم سینمایی سینما شهر قصه شکل گرفت.
وی افزود: این فیلم قصه تمام کسانی است که که با سینما خاطره دارند.
علی اوجی بازیگر فیلم سینمایی سینما شهر قصه گفت: هنگام فیلمبرداری این فیلم درگیر بازی در یک سریال نیز بودم که کار را سخت می کرد ولی خوشحالم که بازی در فیلم را پذیرفتند.
وی افزود: این ادای دینی به تاریخ سینمای ایران است. اول که فیلمنامه را دیدم می دانستم این فیلم یا خوب می شود یا بد اما حالا پس از ساخته شدن می دانم فیلم بسیار خوبی از آب درآمده است.
حامد کمیلی بازیگر این فیلم در پاسخ به پرسشی درباره حضور در نقشی متفاوت گفت: به دنبال تجربه تازه در سینما هستم. وی گفت: این فیلم ادای دینی برای تمام زنان و مردانی است که برای سینما ایران زحمت کشیده اند.
وی،گفت: این فیلم را تقدیم می کنیم به بهروز وثوقی که برای سینما این کشور زحمات زیادی کشیدند و امیدوارم روزی از تجربیات ایشان استفاده کنیم.
منبع: ایرنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- یا در اوج یا سوار بر موج/ بررسی حواشی نقدهای “روز صفر”
- قانون هست، اما نیست/ نگاهی به جایگاه قانون در فیلمهای جشنواره سیوهشتم فجر
- مروری بر سیوهشتمین جشنواره فیلم فجر/ تنوع در ژانر؛ ضعف در فیلمنامه
- اسلوب غلط از درک واقعیت عاجز است/ درباره داوری فیلم
- نمایه/ جشنواره و حاشیه و دامها!
- نگاهی به بهترین های جشنواره/ پیروزی جوانها بر پیشکسوتها!
- من از «از دست دادن» میآیم وطنم/ نگاهی به فیلم «روز صفر»
- یورش سنگین برنامه هفت علیه جشنواره فیلم فجر + ویدئو
- آن سه کام حبس لعنتی/ نگاهی به فیلم سه کام حبس
- نگاهی به فیلم عنکبوت/ همه چیز در سطح
- گفتوگو با مجید مجیدی/ نباید فضا را خشن کنیم
- ای کاش قضاوتی در کار بود/ یادداشتی درباره «قصیده گاو سفید»
- گرمتر بتاب/ یادداشتی درباره «خورشید» مجید مجیدی
- چرا این همه خشم؟! به بهانه میزهای مستطیل شکل جشنواره فجر
- بیمها و امیدها
نظر شما
پربازدیدترین ها
- فوت خواننده پیشکسوت موسیقی نواحی گیلان/ ناصر مسعودی درگذشت
- نگاهی به فیلم «بیسر و صدا»؛ ایده خلاقانه، مسیر اشتباه
- حقایقی درباره بازمانده ساخته سیف الله داد/ماجرای توقیف فیلم بازمانده به دلیل حجاب!
- بیانیه انجمن بازیگران سینما در واکنش به وقایع اخیر و هتک حرمت هنرمندان/ پژمان بازغی استعفا داد
- «رابین هود»؛ افسانهی شیرین مرد شریف قانون شکن!
آخرین ها
- مولف بودن در آینه مکتب نقد عمیقگرا
- نگاهی به فیلم سینمایی «سامی»؛ دوربین به مثابه سمفونی برای سفری طولانی
- معرفی برندگان هیئت ملی نقد آمریکا ۲۰۲۵/ «یک تصادف ساده»؛ بهترین فیلم بینالمللی/ «نبردی پس از دیگری» ۵ جایزه گرفت
- ۱۵ اثری که برای فهرست اولیه اسکار فیلم بینالمللی شانس بالاتری دارند
- تأملی بر حضور نوری بیلگه جیلان در جشنواره جهانی فیلم فجر؛ داور غایب
- بیانیه کانون کارگردانان سینما درباره بازداشت سینماگران در مهمانی خصوصی
- واکنش رضا کیانیان به گزارش تاریخ سه هزار ساله زیر چرخ لودرها
- اعلام مستندهای دو بخش از نوزدهمین جشنواره «سینماحقیقت»
- واکنش کانون کارگردانان سینمای ایران به حکم جعفر پناهی
- شروودِ تالار وحدت؛ جایی که ماهان حیدری قهرمانان آینده را پیدا میکند
- تورج اصلانی داور جشنواره ترکیهای شد
- سروش صحت و علی مصفا «بیآتشی» را روایت کردند
- سام درخشانی هم استعفا داد
- نمایش موزیکال «رابین هود» / گزارش تصویری
- حلقه منتقدان فیلم نیویورک منتخبان ۲۰۲۵ خود را اعلام کرد/ «نبردی پس از دیگری»، بهترین فیلم شد؛ پناهی، بهترین کارگردان
- جشنواره جهانی فیلم فجر۴۳؛ در ایستگاه پایانی «درس آموختهها» بهترین فیلم شد/ جایزه ویژه داوران به کارگردان ژاپنی رسید
- «خرگوش سیاه، خرگوش سفید» به چین میرود
- گاتهام ۳ جایزه به «یک تصادف ساده» داد/ «نبردی پس از دیگری» بهترین فیلم جوایز مستقل نیویورک شد
- بیانیه انجمن بازیگران سینما در واکنش به وقایع اخیر و هتک حرمت هنرمندان/ پژمان بازغی استعفا داد
- مصائب افزایش سن ، از جولیا رابرتز تا نیکول کیدمن
- تام استاپارد؛ نویسندهای که جهان را از نو صحنهپردازی کرد
- نگاهی به فیلم «پارتنوپه»؛ زیبایی از دست رفته
- توقیف سکوی پخش «بازمانده» پس از انتشار ویدیوی بدون مجوز
- «سمفونی باران» کلید خورد
- «ناتوردشت» به باکو میرود
- از جدال اندیشه تا لبخند روی ردکارپت
- گفت وگو با کارگردان مستند «مُک» به بهانه حضور آن در جشنواره سینما حقیقت
- «زوتوپیا ۲» رکورددار فروش جهانی سینما شد
- صدای بخش خصوصی را بشنوید؛ هوای آلوده با تعطیلی تئاتر تمیز میشود؟
- «رها» بهترین فیلم اول جشنواره گوا شد





