کارگردان فیلم سینمایی «من میترسم»، گفت: این فیلم قطعا با هدف گیشه ساخته نشده است. فیلمی که با هدف گیشه ساخته شود جهتگیریهای مشخصی دارد که این فیلم این مشخصات را ندارد.
به گزارش سینماسینما، بهنام بهزادی در نشست خبری فیلم «من میترسم» که شامگاه شنبه ۱۹ بهمن در پردیس سینمایی ملت برگزار شد، اظهار داشت: فیلم من می ترسم از ترکیب دو داستان واقعی ساخته شده است. برای انتخاب بازیگران هنگامی که فیلمنامه را مینویسم بازیگران را انتخاب میکنم. در این فیلم هم میدانستم برای چه کسانی داستان را مینویسم.
بهزادی در ارتباط با چهرههای جدید در فیلمهایش، گفت: معتقدم سینمای ایران عمیقا به بازیگرها و چهرههای جدید احتیاج دارد. من با بازیگرهای کمتر حرفهای کارم را آغاز کردهام و برایم کار کردن با آنها بسیار لذتبخش است. شما وقتی بازیگر حرفهایی در فیلمتان انتخاب میکنید آنها توقعاتی دارند که عوامل پشت صحنه فیلم و بخشهای مختلف فیلم را درگیر میکند.
کارگردان «من میترسم» اضافه کرد: فکر میکنم اگر کارگردانها انرژی داشته باشند و بازیگر جدید را به فیلمهایشان دعوت کنند اتفاق خوبی است.
وی در خصوص انتخاب بازیگرها گفت: زمانی که در مورد اینگونه مسائل صحبت میکنیم به یک تقسیمبندی بالاشهری، پایین شهری میرسیم که با این انتخاب تلاش کردم این دیدگاه را از بین ببرم.
بهزادی دلیل استفاده از هلیشاتهای متعدد در فیلم را کاربرد بصری آن عنوان کرد و افزود: استفاده از هلی شاتها از جایی شروع شد که روزی بالای انتشارات امیرکبیر رفتیم و دیدیم جمعیت در همه طرف در حال رفت و آمد هستند. این شبیه زندگی ما نیز هست. در سکانس آخر نیز این موضوع را به خوبی نشان دادیم که گویا اگر ما از بالا کمیپایینتر بیاییم درگیر این اتفاقات میشویم.
بهزادی با اشاره به اینکه موضوع مهاجرت دغدغه اصلی ما در این فیلم نبود و به آن نپرداختیم، افزود: این فیلم نشان دهنده جنگ قدرتی است که آدمهای ضعیف در آن بیشتر آسیب میبینند.
کارگردان این فیلم در ارتباط با اینکه سالن اصحاب رسانه برای من مصداق سلایق کلی مخاطبان فیلمم نیست گفت: من نمیتوانم به یک جمعبندی از سلایق کلی مخاطبانم برسم.
وی در ارتباط با شغل بهمن در این فیلم توضیح داد: شاعری در این مملکت شغل نیست و در این فیلم نیز شاهد این هستیم که بهمن در کنار شاعر بودن، شال هم طراحی میکند.
بهزادی در ارتباط با انتخاب پوریا رحیمیسام گفت: او انتخاب اول من نبود و انتخاب دوم من بود. من کارکردن با او را دوست داشتم.
بهزادی درباره نقش الناز شاکردوست در این فیلم توضیح داد: این فیلم پارسال و قبل از جشنواره سیوهفتم که «شبی که ماه کامل شد » در آن اکران شود فیلمبرداری شده است. الناز شاکردوست بازیگر باانگیزهای است.
ستاره پسیانی بازیگر این فیلم نیز در ارتباط با حضور بیشترش در سینما نسبت به تئاتر، گفت: دلم میخواهد ریسکهایی که در تئاتر تجربه کردم را در سینما نیز تجربه کنم به همین منظور در انتخاب فیلمهایم خیلی سختگیری نمیکنم.
وی گفت: امسال سه فیلم در جشنواره با نقشهای مختلف دارم. همچنین در فیلم «لتیان» نیز نقش متفاوتی داشتم که به جشنواره نرسید.
پسیانی درباره بازی در فیلم «من میترسم» توضیح داد: همیشه از کارکردن با بهنام بهزادی لذت میبرم و به نوعی برای من ورکشاپ محسوب میشود. دو تجربه با او داشتم که بسیار تجربه خوبی برای من بوده است.
در ادامه پوریا رحیمی سام درباره نقش خود در این فیلم، گفت: ببخشید که ما پر سر و صدا نیستیم. این فیلم برای من شانسی است که با این کارگردان خوب کار کردم. در این فیلمنامه یادگرفتم که چه میزان اتمسفر در فیلم وجود دارد و به چه میزان این امر اهمیت دارد.
وی ادامه داد: در این سالها که در چنین سینمایی با این همه متغییر، کار میکنم دوست داشتم به چنین گونه سینمایی نزدیک شوم.
این بازیگر سینما افزود: در کارنامه لاغرم خوشحالم که این بازیها را تجربه کردم و با کارگردانی مانند بهنام بهزادی کار کردم.
وی با بیان اینکه مردم در انتخاب نقشهایم برای من اولویت هستند بیان داشت: تلاش میکنم با کارهایم اعتراضاتم را نشان دهم. امیدوارم بتوانم روزی در فیلمهایی بازی کنم که بیشتر مردم از آنها استقبال کنند.
ایلیا محمدینیا منتقد حاضر در نشست نیز گفت: سینمای اجتماعی در سالهای اخیر با تنوع موضوعی روبه رو شده است و مهم است که یک فیلمساز آن را کشف کند. به نظرم بهزادی در این فیلم توانسته خیلی روان و بدون بیرون زدگی داستان اجتماعی خود را روایت کند.
محمدینیا افزود: در این فیلم شاهد این هستیم که «بهمن» که طبع شاعرانه دارد وقتی به قدرت میرسد درگیر فساد میشود و همه چیزش را از دست میدهد. مانند جوی که در فضای مجازی شاهد هستیم. این روزها عدهای با داشتن اطلاعات کم میتوانند آن را در فضای مجازی پخش کنند و دارای قدرت بی اندازه شوند.
نشست خبری فیلم «من میترسم» به کارگردانی، نویسندگی و تهیهکنندگی بهنام بهزادی با حضور کارگردان، ستاره پسیانی، پوریا رحیمیسام، یگانه رفتاری،مجید جعفری (بازیگران)،امین جعفری(مدیرفیلمبرداری)، آیدین ظریف(طراح صحنه) با حضور ایلیا محمدینیا ( منتقد) و اجرای محمدرضا مقدسیان برگزار شد.
منبع: ایرنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- یا در اوج یا سوار بر موج/ بررسی حواشی نقدهای “روز صفر”
- قانون هست، اما نیست/ نگاهی به جایگاه قانون در فیلمهای جشنواره سیوهشتم فجر
- مروری بر سیوهشتمین جشنواره فیلم فجر/ تنوع در ژانر؛ ضعف در فیلمنامه
- اسلوب غلط از درک واقعیت عاجز است/ درباره داوری فیلم
- نمایه/ جشنواره و حاشیه و دامها!
- نگاهی به بهترین های جشنواره/ پیروزی جوانها بر پیشکسوتها!
- من از «از دست دادن» میآیم وطنم/ نگاهی به فیلم «روز صفر»
- یورش سنگین برنامه هفت علیه جشنواره فیلم فجر + ویدئو
- آن سه کام حبس لعنتی/ نگاهی به فیلم سه کام حبس
- نگاهی به فیلم عنکبوت/ همه چیز در سطح
- گفتوگو با مجید مجیدی/ نباید فضا را خشن کنیم
- ای کاش قضاوتی در کار بود/ یادداشتی درباره «قصیده گاو سفید»
- گرمتر بتاب/ یادداشتی درباره «خورشید» مجید مجیدی
- چرا این همه خشم؟! به بهانه میزهای مستطیل شکل جشنواره فجر
- بیمها و امیدها
نظر شما
پربازدیدترین ها
- فوت خواننده پیشکسوت موسیقی نواحی گیلان/ ناصر مسعودی درگذشت
- نگاهی به فیلم «بیسر و صدا»؛ ایده خلاقانه، مسیر اشتباه
- حقایقی درباره بازمانده ساخته سیف الله داد/ماجرای توقیف فیلم بازمانده به دلیل حجاب!
- «رابین هود»؛ افسانهی شیرین مرد شریف قانون شکن!
- بیانیه انجمن بازیگران سینما در واکنش به وقایع اخیر و هتک حرمت هنرمندان/ پژمان بازغی استعفا داد
آخرین ها
- ماجرایِ ظریفِ وزارت خارجهی سوئیس
- فیلم-کنسرت «هری پاتر»و «ارباب حلقهها» به آخرین اجرای پاییزی رسیدند
- پوستر «باد زرد – ونگوگ» رونمایی شد
- مولف بودن در آینه مکتب نقد عمیقگرا
- نگاهی به فیلم سینمایی «سامی»؛ دوربین به مثابه سمفونی برای سفری طولانی
- معرفی برندگان هیئت ملی نقد آمریکا ۲۰۲۵/ «یک تصادف ساده»؛ بهترین فیلم بینالمللی/ «نبردی پس از دیگری» ۵ جایزه گرفت
- ۱۵ اثری که برای فهرست اولیه اسکار فیلم بینالمللی شانس بالاتری دارند
- تأملی بر حضور نوری بیلگه جیلان در جشنواره جهانی فیلم فجر؛ داور غایب
- بیانیه کانون کارگردانان سینما درباره بازداشت سینماگران در مهمانی خصوصی
- واکنش رضا کیانیان به گزارش تاریخ سه هزار ساله زیر چرخ لودرها
- اعلام مستندهای دو بخش از نوزدهمین جشنواره «سینماحقیقت»
- واکنش کانون کارگردانان سینمای ایران به حکم جعفر پناهی
- شروودِ تالار وحدت؛ جایی که ماهان حیدری قهرمانان آینده را پیدا میکند
- تورج اصلانی داور جشنواره ترکیهای شد
- سروش صحت و علی مصفا «بیآتشی» را روایت کردند
- سام درخشانی هم استعفا داد
- نمایش موزیکال «رابین هود» / گزارش تصویری
- حلقه منتقدان فیلم نیویورک منتخبان ۲۰۲۵ خود را اعلام کرد/ «نبردی پس از دیگری»، بهترین فیلم شد؛ پناهی، بهترین کارگردان
- جشنواره جهانی فیلم فجر۴۳؛ در ایستگاه پایانی «درس آموختهها» بهترین فیلم شد/ جایزه ویژه داوران به کارگردان ژاپنی رسید
- «خرگوش سیاه، خرگوش سفید» به چین میرود
- گاتهام ۳ جایزه به «یک تصادف ساده» داد/ «نبردی پس از دیگری» بهترین فیلم جوایز مستقل نیویورک شد
- بیانیه انجمن بازیگران سینما در واکنش به وقایع اخیر و هتک حرمت هنرمندان/ پژمان بازغی استعفا داد
- مصائب افزایش سن ، از جولیا رابرتز تا نیکول کیدمن
- تام استاپارد؛ نویسندهای که جهان را از نو صحنهپردازی کرد
- نگاهی به فیلم «پارتنوپه»؛ زیبایی از دست رفته
- توقیف سکوی پخش «بازمانده» پس از انتشار ویدیوی بدون مجوز
- «سمفونی باران» کلید خورد
- «ناتوردشت» به باکو میرود
- از جدال اندیشه تا لبخند روی ردکارپت
- گفت وگو با کارگردان مستند «مُک» به بهانه حضور آن در جشنواره سینما حقیقت





