نشست پرسش و پاسخ فیلم «آذر» به کارگردانی محمد حمزهای با حضور اهالی رسانه و عوامل این فیلم در سالن سعدی برج میلاد برگزار شد.
به گزارش سینما سینما، در این نشست محمد حمزهای کارگردان، نیکی کریمی بازیگر و تهیه کننده، افروز بوجاریا چهرهپرداز، پرویز آبنار صدابردار و صدا گذار، پیمان شادمانفر مدیر فیلمبردای ، مهدی موسوی طراح صحنه، غزاله معتمد، مهران نائل، هستی مهدویفر، شیرین آقا کاشی بازیگران این فیلم سینمایی حضور داشتند.
در ابتدای این نشست محمد حمزهای ضمن عرض تسلیت برای درگذشت حسن جوهرچی گفت: نیکی کریمی قصد داشت به عنوان تهیهکننده با یک کارگردان فیلم اولی همکاری کند. در همین راستا من به او معرفی شدم و پس از چند جلسه برای ساخت این فیلم به نتیجه رسیدیم.
وی ادامه داد: ویژگی کاراکتر آذر فعال و شاداب بودن اوست به ویژه در پرده اول. در کل او فرد غم زدهای نیست. آذر در موقعیتهای مختلفی قرار میگیرد که موانعی بر سر راهش است. در این فیلم قصد نداشتیم بر خلاف تصور، مردان را سیاه و زنان را سفید به تصویر بکشیم.
در ادامه نیکی کریمی هم درباره روند ساخت این فیلم و همکاری اش با یک کارگردان فیلم اولی توضیح داد: یک سال به دنبال سرمایه برای ساخت این فیلم بودم. تولید آن هم یک ماه و نیم تولید کشید و بعد هم از اواخر آذر کارهای فنیاش انجام شد.
کریمی افزود: از آنجا که فیلمنامه معمولا در سینمای ایران زیاد جدی گرفته نمیشود، می خواستم حتما فیلمنامهام حرفی جدی برای گفتن داشته باشد. فیلمنامه را با احسان بیگلری و همسرش شروع و روی آن کار کردیم و در نهایت «آذر» ساخته شد.
وی درباره پارهای از مسائل حقوقی در فیلم «آذر» توضیح داد: وکیلم فیلم را دیده است و همزمان مسائل حقوقی را چک میکردیم و سعی کردیم در فیلم تمام نکات لحاظ و رعایت شود.
پرویز آبنار هم طی سخنانی کوتاه گفت: همزمان مونتاژ و صداگذاری فیلم را انجام میدادیم. دقیقه ۹۹ فیلم آماده شد و متاسفانه اصلا فرصت نکردیم فیلم را ببینم که اگر نواقصی دارد، آن را اصلاح کنیم.
در بخش دیگری از این نشست کریمی در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه اینکه چرا اصرار داشتید با یک فیلم اولی کار کنید؟، گفت: زمانی که «شیفت شب» را ساختم تصمیم گرفتم از کسی که میخواهد فیلم اولش را بسازد، حمایت کنم. چون میدانم جوانان زیادی هستند که استعداد دارند. آدمی هستم که نمیخواهم درجا بزنم و مدام میخواهم تجربه کنم.
وی در پایان افزود: تشکر میکنم از عوامل خوبم که همگی تا آخرین لحظه تلاش کردند این فیلم به جشنواره برسانند. در کنار آنها چیزهای زیادی یاد گرفتم.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- حمید آذرنگ در گفت و گو با سینماسینما/ مسئولان برای توجه به سینما و تئاتر منت سر هنرمندان نگذارند
- «آذر» در مرکز فیلم «جین سیسکل» شیکاگو
- نگاهی به فیلم «آذر»/ باز هم تلخ و سیاه
- حمیدرضا آذرنگ در گفتوگویی صریح با سینماسینما/ کارگردان «آذر» را حذف کردهاند/ متاسفم که دغدغه یک انسان فقط بستن «کلوزآپ» باشد
- دستمزدم را نداد در اینستاگرام هم بلاکم کرد/ گلایه های مربی موتورسواری «آذر»
- سحر دولتشاهی داور جشنواره فیلم دبی شد / حضور سه فیلم ایرانی
- رونمایی از لوگوی «آذر» همزمان با اعلام تاریخ اکران
- بررسی مسایل مالی جشنواره فیلم فجر/ مساله فقط دستمزد یک مشاور نیست
- رقم هایی که تناقض دارند/لزوم شفاف سازی جزییات بودجه و هزینه جشنواره های ملی و جهانی فجر
- این گروه بیدلیل/ عملکرد جشنواره ملی فجر و شگفتی های جشنواره جهانی فجر
- خون تازه در رگهای پریدهرنگ/ نگاهی به چهار فیلم موفق جشنواره فجر
- کارگردان فیلم «آذر»: فمنیست نیستم؛ نیکی کریمی هم فمنیست نیست
- اولین تیزر از پشت صحنه «ماجرای نیمروز»/ فیلم
- نگاهی به وضعیت یک ماه اخیر سینما به بهانه اسکار فرهادی/ شرایط لغزنده!
- اختصاصی سینماسینما/ محسن تنابنده: برخی در جشنواره فجر از آب گل آلود ماهی گرفتند
نظر شما
پربازدیدترین ها
- فوت خواننده پیشکسوت موسیقی نواحی گیلان/ ناصر مسعودی درگذشت
- نگاهی به فیلم «بیسر و صدا»؛ ایده خلاقانه، مسیر اشتباه
- حقایقی درباره بازمانده ساخته سیف الله داد/ماجرای توقیف فیلم بازمانده به دلیل حجاب!
- «رابین هود»؛ افسانهی شیرین مرد شریف قانون شکن!
- بیانیه انجمن بازیگران سینما در واکنش به وقایع اخیر و هتک حرمت هنرمندان/ پژمان بازغی استعفا داد
آخرین ها
- ماجرایِ ظریفِ وزارت خارجهی سوئیس
- فیلم-کنسرت «هری پاتر»و «ارباب حلقهها» به آخرین اجرای پاییزی رسیدند
- پوستر «باد زرد – ونگوگ» رونمایی شد
- مولف بودن در آینه مکتب نقد عمیقگرا
- نگاهی به فیلم سینمایی «سامی»؛ دوربین به مثابه سمفونی برای سفری طولانی
- معرفی برندگان هیئت ملی نقد آمریکا ۲۰۲۵/ «یک تصادف ساده»؛ بهترین فیلم بینالمللی/ «نبردی پس از دیگری» ۵ جایزه گرفت
- ۱۵ اثری که برای فهرست اولیه اسکار فیلم بینالمللی شانس بالاتری دارند
- تأملی بر حضور نوری بیلگه جیلان در جشنواره جهانی فیلم فجر؛ داور غایب
- بیانیه کانون کارگردانان سینما درباره بازداشت سینماگران در مهمانی خصوصی
- واکنش رضا کیانیان به گزارش تاریخ سه هزار ساله زیر چرخ لودرها
- اعلام مستندهای دو بخش از نوزدهمین جشنواره «سینماحقیقت»
- واکنش کانون کارگردانان سینمای ایران به حکم جعفر پناهی
- شروودِ تالار وحدت؛ جایی که ماهان حیدری قهرمانان آینده را پیدا میکند
- تورج اصلانی داور جشنواره ترکیهای شد
- سروش صحت و علی مصفا «بیآتشی» را روایت کردند
- سام درخشانی هم استعفا داد
- نمایش موزیکال «رابین هود» / گزارش تصویری
- حلقه منتقدان فیلم نیویورک منتخبان ۲۰۲۵ خود را اعلام کرد/ «نبردی پس از دیگری»، بهترین فیلم شد؛ پناهی، بهترین کارگردان
- جشنواره جهانی فیلم فجر۴۳؛ در ایستگاه پایانی «درس آموختهها» بهترین فیلم شد/ جایزه ویژه داوران به کارگردان ژاپنی رسید
- «خرگوش سیاه، خرگوش سفید» به چین میرود
- گاتهام ۳ جایزه به «یک تصادف ساده» داد/ «نبردی پس از دیگری» بهترین فیلم جوایز مستقل نیویورک شد
- بیانیه انجمن بازیگران سینما در واکنش به وقایع اخیر و هتک حرمت هنرمندان/ پژمان بازغی استعفا داد
- مصائب افزایش سن ، از جولیا رابرتز تا نیکول کیدمن
- تام استاپارد؛ نویسندهای که جهان را از نو صحنهپردازی کرد
- نگاهی به فیلم «پارتنوپه»؛ زیبایی از دست رفته
- توقیف سکوی پخش «بازمانده» پس از انتشار ویدیوی بدون مجوز
- «سمفونی باران» کلید خورد
- «ناتوردشت» به باکو میرود
- از جدال اندیشه تا لبخند روی ردکارپت
- گفت وگو با کارگردان مستند «مُک» به بهانه حضور آن در جشنواره سینما حقیقت





