سینماسینما، علی پاکزاد- غلام رضا موسوی تهیه کننده مطرح سینما گفت:« عقیده دارم که مسئولان جشنواره در بحث سینمای رسانه بسیار خوب عمل کرده اند. به این دلیل که در پردیس ملت دوستان منتقد و روزنامه نگار می توانند به خوبی و با کیفیت بسیار بالا فیلم ها را مشاهده کنند. برج میلاد کیفیت نمایش و صدای مطلوبی ندارد. اصلا آن جا سالن سینما نیست. قطعا هنرمندان و صاحبان آثار نیز در زمان اکران فیلم مورد نظر حضور پیدا میکنند و بچه های مطبوعات به همراه هنرمندان در یک فضای مناسب فیلم ها را میبینند.»
به گزارش سینماسینما، غلامرضا موسوی تهیهکننده باسابقه سینمای ایران مراسم قرعه کشی فیلم های جشنواره فجر را گامی مثبت ارزیابی کرده است. او همچنین ایجاد سینمای رسانه را برای روزنامه نگاران و منتقدان را هم از نکات و تصمیم گیریهای مثبت جشنواره فجر می داند.
موسوی درباره جشنواره سی و ششم گفت:«جشنواره فجر و نوع برگزاری آن در سالهای اخیر همواره مورد اعتراض تهیه کنندگان و کارگردانان سینما بوده است. اما فکر می کنم امسال و با برگزاری مراسم قرعه کشی و مشخص شدن سانس های نمایش فیلم ها در جشنواره باعث شد که دیگر کسی نسبت به اکران فیلم و زمان آن در جشنواره اعتراض نداشته باشد. سینما و جشنواره یک نمایش است. هر کاری که بتواند این نمایش را بهتر در جامعه ارائه دهد مثبت خواهد بود.»
او ادامه داد:«عقیده دارم که مسئولان جشنواره در بحث سینمای رسانه بسیار خوب عمل کرده اند. به این دلیل که در پردیس ملت دوستان منتقد و روزنامه نگار می توانند به خوبی و با کیفیت بسیار بالا فیلم ها را مشاهده کنند. برج میلاد کیفیت نمایش و صدای مطلوبی ندارد. اصلا آن جا سالن سینما نیست. قطعا هنرمندان و صاحبان آثار نیز در زمان اکران فیلم مورد نظر حضور پیدا خواهند کرد و بچه های مطبوعات به همراه هنرمندان در یک فضای مناسب فیلم ها را خواهند دید. همه به برج میلاد عادت کرده اند. اما اگر منطقی فکر کنیم و ببینیم متوجه می شویم که پردیس ملت نیز شرایط خوبی دارد. به هر حال منتقدان و روزنامه نگاران باید روی کیفیت و نمایش فیلمها حساسیت زیادی داشته باشند.»
موسوی درباره عدم حضور فیلم «موریانه» در بخش مسابقه جشنواره گفت:«به هر حال من فیلم هایی که انتخاب شده است را ندیده ام. امکان اینکه بعضی فیلم ها بدون ضوابط وارد جشنواره شده باشد هست. اما تمام این کسانی که در هیات انتخاب حضور داشتند سلیقه خاص خودشان را دارند. قطعا به احترام جشنواره فیلم «موریانه» را ارائه دادم. فیلم ما برای جشنواره های دیگری ساخته شده است. خبرهای خوبی از این فیلم در سال ۲۰۱۸ خواهید شنید.البته اکنون در حال انجام کار جدیدی هم هستیم. هر زمانی که قطعی شد اعلام خواهیم کرد.»
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- نمایش «قصیده گاو سفید» در پارلمان ژاپن/ استقبال از اکران فیلم و افزایش تعداد سینماها
- گفتوگوی موزه سینما با فریدون جیرانی/ از ابتدا هدفم فیلمنامهنویسی بود + ویدئو
- توضیحات رئیس اتحادیه تهیهکنندگان سینمای ایران؛ چگونگی اکران نوروزی/ سینما به فیلم پرمخاطب نیاز دارد
- آغاز اکران سراسری فیلم «قصیده گاو سفید» در فرانسه/ رونمایی از پوستر فرانسوی فیلم با نامی متفاوت
- حضور همزمان «قصیده گاو سفید» در چهار جشنواره بوسان، هلسینکی، کالیگاری و زوریخ
- «قصیده گاو سفید» در بخش مسابقه جشنواره فیلم زوریخ/ آغاز اکرانهای سراسری فیلم در سطح جهانی
- «قصیده گاو سفید» بهترین فیلم جشنواره درنو هیمات فیلم اتریش
- غلامرضا موسوی مطرح کرد/ خروج «قصیده گاو سفید» از جشنواره اورشلیم/ اعتراض کردیم
- غلامرضا موسوی مطرح کرد/ هشدار به سینماگران در زمینه قراردادهای کرونایی/ قبل از امضا دقت کنید
- غلامرضا موسوی از کن میگوید/ سطح فیلمهای جشنواره متوسط است/ کن کرونا را شکست داد
- انتقاد غلامرضا موسوی از فیلمهای شون پن و نانی مورتی/دریغ از یک فیلم خیلی خوب در کن!
- اکران قصیده گاو سفید در جشنواره فیلم برلین / گزارش تصویری
- سازندگان «قصیده گاو سفید» در فرش قرمز فستیوال برلین ۲۰۲۱
- غلامرضا موسوی مطرح کرد/ افزایش نامتعارف هزینه تولید در سینما/ دچار شبهورشکستگی شدهایم!
- حضور همزمان «قصیده گاو سفید» در برلین و ترایبکا
نظر شما
پربازدیدترین ها
آخرین ها
- زبان بهمثابه مقاومت؛ در یادِ بهرام بیضایی
- در اندوه فقدان چهره شاخص موج نو سینمای ایران؛ بازتاب جهانی درگذشت بهرام بیضایی
- با موافقت شورای پروانه فیلمسازی؛ پروانه ساخت سینمایی برای ۷ فیلمنامه صادر شد
- در پاسداشت استاد بیبدیل هنرهای نمایشی ایران/ بیضایی، تاریخ و علامت تعجب
- در سوک سیاوش که از شاهنامه رفت
- یادبود بهرام بیضایی؛ ایرانی بودن بار بزرگی است بر دوش ما
- بریژیت باردو درگذشت
- برای رفتن غریبانه شیرین یزدانبخش؛ وصیتی به مثابه گلایه
- «کفایت مذاکرات» و خندههایی که از دل موقعیت میآیند
- «پرهیجان: نبرد برای اوبر»؛ چطور میتوانیم آرزوی شکستِ نجاتبخشمان را داشته باشیم؟
- درباره بازیگران زن مولف سینمای ایران/ ترانه علیدوستی؛ آخرین بازیگر زن مولف
- درباره اهمیت خواندن فیلمنامه اشغال بیضایی پس از جنگ ۱۲ روزه /بیگانه آزادی نمی آورد
- بهرام بیضایی درگذشت
- «موبهمو»؛ خط به خط، نفس به نفس، چهره به چهره
- در بیست و چهارمین دوره جشنواره؛ ۱۴ اثر از سینماگران ایرانی در داکا نمایش داده میشود
- از ۱۰ دیماه؛ «مرد خاموش» به سینماها میآید
- «بامداد خمار»؛ در منزلت فرودستی
- در ستایش سینمای بیچیز؛ همه چیز داشتن در عین بی چیزی
- آیین پایانی یازدهمین دوره انتخاب آثار برتر ادبیات نمایشی / گزارش تصویری
- شیرین یزدانبخش درگذشت
- افسانهای در حبس؛ سرنوشت «چریکه تارا»
- اقتباس بهمثابه ابزار فهم جامعه/ از روایت تراژیک تا روایت عاشقانه
- «دیدار بلوط»؛ بازگشتی به شکوه یک خاطره
- اشغال بهرام بیضایی وزمانه پس از جنگ ۱۲ روزه/به بهانه ۵ دی سالروز تولد بهرام بیضایی
- «سامی»؛ روایتی انسانی از جنگ بیپایان
- سینمای مستقل ایران را به رسمیت بشناسید
- گیشه سینما در دست کمدیها/ دو فیلم جدید اکران شدند
- اعلام بودجه فرهنگ و هنر در سال ۱۴۰۵
- مصوبهای برای حذف وزارت فرهنگ؛ مصوبه «سیاستهای صوت و تصویر فراگیر»؛ تعارض با جمهوریت
- «بابا پیکاسو»؛ در چنبره عواطف، حرمان و جداافتادگی





