سینماسینما، ایلیا محمدی نیا:
زهرمار یک کمدی موقعیت کم جان است
نخستین ساخته جواد رضویان یک کمدی موقعیت کم جان است که در بیشتر زمان فیلم حوصله سر بر می شود.
البته همینکه برای خنده گرفتناز مخاطب و دلربابی از تهیه کننده و ماندن در این مارکت بی در و پیکر(فیلم های کمدی نما) تن به هر خفتی نمی دهد و با دیالوگ های شرم آور تجارت نمی کند باید دست مریزاد گفت.با این همه فیلمنامه به شدت ضعیف با آدم های بی شناسنامه ای که می آیند و می رونداز مشکلات فیلم است.
شبنم مقدمی حضور ارزشمندی در فیلم دارد.
جمشیدیه بی رمق و کم جان
فیلم “جمشیدیه” سوژه ای تکراری دارد که مکرر در سینمای ایران استفاده شده و در همین جشنواره چند نمونه آن را شاهد بودیم یعنی قصاص. فیلمنامه کم جان فیلم آنقدر خنثی وبی رمق است که نمی تواند در ابتدای فیلم مخاطب را باخود همراه سازد.در واقع شروع فیلم چندان قلاب قدرتمندی ندارد که بتواند مخاطب را با خود همراه سازد. اینکه زنی با گوشی سبک خود بدون استیلای کامل چند ضربه به مردی که داخل ماشین است بزند و چند ساعت بعد به واسطه آن راننده فوت کند اساسا آنقدر غیر قابل باور است که مخاطب را مجاب به انجام قتل آن هم قتل عمد نمی کند.
مخاطب ترانه را بیشتر یک بیمار روحی و روانی می بیند تا آدمی با وجدان.
فیلم در بسیاری اوقات با همین بی منطقی جلو می رود.
سرخپوست تجربه دلنشین یک فیلم استاندارد
فیلم “سرخپوست” داستانی سرراست و روان بدون پیچیدگی های رایج فیلم هایی با مضمونی پلیسی محور دارد.
مهمترین اتفاق فیلم فیلمنامه جذاب آن است .گره افکنی ها و گره گشایی ها داستانی و شخصیتی اثر خیلی خوب در سراسر فیلم تعمیم می یابد.
بازی ها استاندارد و کاملا در خدمت فیلم هستند از نوید محمد زاده تا پریناز ایزدیار و حتی بازیگرانی فرعی فیلم همچون بازیگر نقش جمالی به خوبی کارشان را به سرانجام می رسانند.
طراحی صحنه و لباس به همراه فیلمبرداری و کارگردانی از نقاط عطف فیلم هستند.
درباره فیلم به صورت مفصل خواهم نوشت
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- علی تیموری: هوش، خلاقیت و سختکوشی لازمه بازیگری است
- سیزدهمین جشنواره فیلم بلغارستان میزبان ۱۳ فیلم ایرانی
- «جمشیدیه» به صورت آنلاین اکران میشود
- نوید محمدزاده برنده جایزه بهترین بازیگر مرد جشنواره اورنبورگ روسیه شد
- برترین کارگردانان سال ۹۸ (۳)/ نیما جاویدی، محمدحسین مهدویان
- پیشنهادهایی لذتبخش
- اعلام نامزدهای جشن منتقدان سینما با پیشتازی فیلم نرگس آبیار
- «سرخپوست» و سه فیلم ایرانی دیگر در جشنواره چنای هند
- جایزه ویژه هیات داوران جشنواره فیلم استانبول به «سرخپوست» رسید
- «متری شیش و نیم» و دو فیلم دیگر در جشنواره بینالمللی فیلم هند
- واکنش نیما جاویدی به پخش غیرقانونی «سرخپوست»/ نگذارید اموالمان را به تاراج ببرند
- نمایش «سرخپوست» در جشنواره سالونیکای یونان
- نوید محمدزاده با دو فیلم به یونان میرود
- ستارهای بدرخشید و ماه مجلس شد/ نگاهی به فیلم «سرخپوست»
- همیشه عشق پیروز است/ نگاهی به فیلم «سرخپوست»
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی





