
محمد نیک بین می گوید: رییس سازمان سینمایی شروع خوبی را داشت، ولی در خاتمه دوره اش به بحران هایی برخورد کرده که عملکرد او را تحت الشعاع خودشان قرار داده اند.
به گزارش سینماسینما ،تهیه کننده فیلم «ملی و راههای نرفته اش» درباره عملکرد حیدریان در دوران ریاستش بر سازمان سینمایی، به بانی فیلم گفت: مسئله فقط عملکردشان نبوده؛ کلی مسائل دیگر در کشور حکمفرما بوده و همه چیز را تحت تأثیر قرار داده که سازمان سینمایی هم طبعا از آن مستثنی نبوده. جو کلی جامعه در عرض شش- هفت ماه گذشته خیلی چیزها را تحت تأثیر خودش قرار داده و شاید مسئولان خیلی حرکت شان در این موج عظیم نتوانسته تاثیرگذار باشد. رییس سازمان سینمایی شروع خوبی را داشت، ولی به هر حال یک سری از بحران ها وجود دارد و مهم این است که به چه شکل با این بحران برخورد شود و آیا در موقعیتهای حساس می توانند کار خاصی انجام دهند یا خیر؟! آقای حیدریان از حیث تبیین سیاستگذاری ها در حوزه سینما به نظرم عملکرد نسبتا مثبتی داشته، ولی در خاتمه دوره اش به بحران هایی برخورد کرده که عملکرد او را تحت الشعاع خودشان قرار داده اند.
تهیه کننده فیلم «سوپراستار» درباره احتمال انتصاب رییس سازمان سینمایی جدید از بین گزینه هایی چون علیرضا تابش، شهاب اسفندیاری و محمد احسانی و اینکه شانس کدام یک بیشتر است، افزود: من نسبت به علیرضا تابش شناخت دارم ولی درباره بقیه شناخت چندانی ندارم و نمی توانم در این باره نظری بدهم.
تهیه کننده فیلم «واکنش پنجم» درباره اینکه رییس سازمان سینمایی تا چه حد توانسته به وظایفش عمل کند، اظهار داشت: یک سری از فیلم ها گویی ساخته شده اند به خاطر اینکه موقعیت اکران نداشته باشند و از آنسو فیلم های پرفروش طبیعتاً از بهترین فرصت ها استفاده می کنند. به نظرم این مسئله ربطی به عملکرد رییس سازمان سینمایی ندارد که بعضا به پای او نوشته می شود. در جریان ریز تولید فیلم ها هم نیستم که چه فیلم هایی ساخته شده اند و چه فیلم هایی در اکران هستند تا از این منظر درباره عملکرد سازمان سینمایی صحبت کنم. هنوز نصف دیگر سال باقی مانده و باید تا پایان دوره مدیریت او صبر کرد و سپس به نتیجه گیری رسید.
***
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- یکی پاسخگو باشد/ درباره «لایههای دروغ»
- میلانی :امیدوارم با واکسینه شدن اهالی سینما، ساخت سریال میانبر را بطور جدی آغاز کنیم
- چالشهای برگزاری جشنواره فیلم فجر/ شرایط سخت، ایدههای خلاقانه میطلبد
- محمد نیکبین خبر داد/ تولید «پازل» پس از کرونا/ ساخت یک سریال برای شبکه نمایش خانگی
- انتشار مدرکی که نشان میدهد فعالیت تمامی بازیگران پیش از انقلاب بدون مانع است
- گفتوگو با محمد نیکبین: از ماجرای افزایش دستمزدهای بازیگران سینما تا گروه هنروتجربه
- گفت وگوی سینماسینما با محمد نیکبین درباره توقیف دوفیلم در کرمان و قم
- محمدمهدی حیدریان در پاسخ به برخی شائبهها: نه سازمان سینمایی نیازی به حضور مستقیم دارد نه من چنین وظیفه و تمایلی دارم
- محمد نیک بین: نمی توانیم به سرمایه گذار، ضمانت بازگشت سرمایه بدهیم
- افتتاح بزرگترین پردیس سینمایی جنوب تهران همزمان با فیلم فجر
- محمد متوسلانی: سازمان سینمایی حرکت چشمگیری نداشته است
- واکنش مهرزاد دانش به اظهارات حیدریان درباره فیلم خانه پدری
- طعنه تند رضا مقصودی به اظهارات حیدریان درباره فیلم خانه پدری
- واکنش حیدریان به اجرای قانون ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان
- نیک بین :افزایش دلارروی زندگی مردم اثر بسیار وحشتناکی می گذارد/فیلمسازانی که به جشنواره های خارجی می روند با شرایط بدی مواجه شده اند
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی





