هدیه تهرانی معتقد است که دولت، مسئولین و رسانهها باید به افزایش شناخت مردم از محیط زیست کمک بیشتری کنند، تلاش کارشناسان و فعالان محیط زیست بی فایده است زیرا آن ها اقلیتی از جامعه هستند.به گزارش سینماسینما، هدیه تهرانی که داور ششمین جشنواره فیلم سبز بود درباره تماشای فیلمهایی با درونمایه محیط زیست گفت: دیدن فیلم با مضمون محیط زیست برایم حسی همراه با امید و تاسف داشت زیرا من معتقدم زمین مانند فرش زیر پای انسان است و از بین رفتن نقش و نگار زمین هم مانند منفک شدن تار و پود فرش است.
او ادامه داد: در حال حاضر، محیط زیست نیاز به توجه دارد، باید برای بازگشت بافتهای از بینرفته این قالی تلاش کنیم و موجب فرسودگی و پوسیدگی بیشتر آن نشویم.
تهرانی درباره ارزیابی اش از فیلم های این جشنواره گفت: فیلمهای جشنواره کیفیت خوبی دارند، این باعث شده برای انتخاب برترین اثر با مشکل مواجه شویم. در این میان فیلمهایی که از نظر پرداختن به موضوعات محیط زیست بهروز هستند، مورد توجه هیات داوران است. بهطور کلی کیفیت فیلمها از نظر داوران خیلی خوب بودهاست.
او ادامه داد: اکثر فیلمهای حاضر در جشنواره فیلم سبز مخاطب را به فکر وا میدارد. نام آثار در خاطرم نمیماند اما اغلب آثار این حس را به من انتقال میداد. فیلم «واقعا به کجا می رویم؟» یکی از آثاری است که مخاطب را تحت تاثیر قرار میدهد.
تهرانی با بیان اینکه وضعیت محیط زیست بسیار بحرانی است، گفت: نمی توانم بگویم ناامید کننده است اما وضعیت خطرناکی است، در این شرایط احساس خطر میکنم. درکنار مسائل اجتماعی و اقتصادی، محیط زیست نیاز به توجه، شناخت و آگاهی دارد. باید برای حفاظت از محیط زیست فرهنگسازی صورت گیرد.
او افزود با بیان اینکه محیط زیست توجه بیشتری را میطلبد، توضیح داد: وقتی مردم درباره موضوعی شناخت عمیق نداشته باشند، دغدغهای هم در قبال آن نخواهند داشت. دولت، مسوولین و رسانهها باید به افزایش شناخت مردم از محیط زیست کمک بیشتری کنند. هر چقدر کارشناسان، علاقه مندان و فعالان محیط زیست تلاش کنند، بی فایده است زیرا آنها اقلیتی از جامعه را تشکیل میدهند. حفاظت از یک سرزمین نیاز به همت تمام مردم دارد. تا زمانی که مردم در پیچ و خم مشکلات روزمره محیط زیست نباشند، امکان اصلاح این روند وجود ندارد. باید مدام از محیط زیست مطلع شوند تا در این باره دغدغه پیدا کنند.
تهرانی در ادامه یادآور شد: افزایش تولید زباله و حضور آن درکوچه و خیابان، دلیل بارزی بر وجود آلودگی تصویری است که در اطراف زندگی ما دیده میشود.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- بنیاد ایرانشناسی برگزار میکند؛ نشست تخصصی روایت وطن در سینمای ایران
- امروز، روز ملی سینما نیست!
- چاقوکشی برای رسیدن به حق!/ درباره لزوم فاصلهگذاری بین هنرمند و انسان خوب
- سینمای ایران از نفس افتاده است
- از تاریکی گفتن موجب روشنایی نمیشود/ سینمای ایران نیازمند فیلمهایی است با تم امید و جسارت
- ستارههای هوای ابری/ نگاهی به فیلم «بی همه چیز»
- هدیه تهرانی، نامی در بین مشاهیر بازیگری دنیا/ کوتاه درباره «بی همه چیز»
- فیلمفارسیسازی/ نگاهی به فیلم «بی همه چیز»
- هویت فروپاشیده/ نگاهی به فیلم «بیهمه چیز»
- انتقام و وسوسه/ نگاهی به فیلم «بیهمه چیز»
- ابتذال سرنوشت محتوم رقابت بین هدیه تهرانی و پارسا پیروز فر
- سعید راد در گفتگو با موزه سینما: تقوایی گفت یا صادق کرده را تو بازی میکنی یا در آن دفتر فیلم نمیسازم
- گفتوگوی فرهاد توحیدی و اشکان رهگذر به بهانه پخش انیمیشن «جبیر»
- کرونا به نفع اختتامیه جشنواره فیلم فجر
- چالش بیپاسخ نامزدهای بازیگری
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود





