با صدور پروانه ساخت فیلم سینمایی «سنتوری، مرد پاییزی» پیش تولید این فیلم به شکل رسمی آغاز شد.
داریوش مهرجویی که از سال گذشته قصد ساخت این فیلم را داشت در ابتدا با عوامل قبلی فیلم وارد مذاکره شد اما از محسن چاووشی و اردوان کامکار تا بهرام رادان هر کدام به دلایلی از همکاری با این پروژه انصراف دادند و نهایتا با انجام تغییراتی در فیلمنامه داریوش مهرجویی تصمیم گرفت فیلمش را اواسط پاییز جلوی دوربین ببرد.
داریوش مهرجویی این روزها در شهر کرج پیش تولید فیلمش را آغاز کرده و در نخستین مرحله برای انتخاب خواننده ترانه های فیلم وارد مذاکره با چند خواننده شد.
مهرجویی که محسن چاووشی را در سالهای اول فعالیتش و در دوره ای که آثارش به طور زیرزمینی منتشر می شد انتخاب کرد برای موسیقی «سنتوری، مرد پاییزی» سراغ دو چهره نه چندان شناخته شده رفته است.
این روزها یاسر بینام خواننده رپ در حال ضبط ترانه های این فیلم است.
همچنین حمید فریزند که از دیگر چهره های فعال در موسیقی رپ است برای این ترانه ها موسیقی ساخته است.
فیلم «سنتوری، مرد پاییزی» که قرار است نام آن عوض شود دو خواننده دارد و داستان فیلم هم به رقابت این دو خواننده میپردازد. داستان «سنتوری، مردپاییزی» از جایی آغاز میشود که حمید به عنوان یکی از شاگردان علی بعد از ترک اعتیاد و آموختن سنتور زیر نظر علی در حال خداحافظی از آسایشگاه و بازگشت به شهر است.
در ادامه داستان یک سرمایه گذار از کار حمید خوشش می آید و از او می خواهد با تشکیل یک گروه آلبومی منتشر کند. اما حمید درگیرمشکلاتی با یک گروه موسیقی دیگر می شود که مسیر حرفه ای اش را تحت تاثیرقرار می دهد. پیش از این قرار بود که حامد بهداد و امین حیایی نقش دو خواننده فیلم را ایفا کنند و از صدای خودشان در این فیلم استفاده شود.
خبر دیگر درباره «سنتوری، مرد پاییزی» احتمال همکاری مجدد بهرام رادان با داریوش مهرجویی است. رادان که ماه گذشته اعلام کرد از این پروژه انصراف داده هفته قبل به تماشای تئاتر داریوش مهرجویی رفت و به نظر می رسد با حل مشکلات بین این بازیگر و کارگردان احتمال همکاری رادان در «سنتوری، مرد پاییزی» قوت گرفته است.
ترانه های «سنتوری، مرد پاییزی» مانند فیلم «سنتوری» قبل از فیلمبرداری ساخته می شوند و با آماده سازی این ترانه ها فیلمبرداری فیلم تازه داریوش مهرجویی آغاز خواهد شد.
منبع: روزنامه سینما
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- اکران نسخه مرمت شده یکی از فیلمهای مهم داریوش مهرجویی
- «لیلا» در آینه مکتب نقد عمیقگرا
- یادداشتی بر کتاب «سینماگر متفکر: گفتوگو با داریوش مهرجویی»/ فراتر از تصویر؛ از جهان فلسفه تا زبان سینما
- محسن امیریوسفی: روزی در این مملکت دادگاه رسیدگی به جنایات فرهنگی تشکیل میشود
- به یاد دو استاد موج نو سینمای ایران؛ آرامش در درود بیکران
- از خانه تا شهر؛ تداوم فلسفهی زیستن در سینمای مهرجویی
- اولیای دم مرحوم مهرجویی و محمدیفر از حکم قصاص گذشت کردند
- نمایش آثار مهرجویی، بیضایی و فرهادی در جشنواره مطرح ایتالیایی
- همصدایی چهرههای مهم فرهنگی و اجتماعی با فرزندان مهرجویی
- واکنش مونا مهرجویی به حکم پرونده قتل والدینش؛ ما درخواست اعدام نداریم
- رییس کل دادگستری استان البرز اعلام کرد: تایید حکم قصاص برای قاتل مهرجویی و محمدیفر
- درنگی بر خارج از متنِ «هامون»/ مهم است این چیزها را بدانیم؟
- وکیل مادر وحیده محمدیفر: پرونده قتل مهرجویی و محمدیفر بسته نشده/ حکم صادره قطعی نیست
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت





