به گزارش سینماسینما، نوسانات نرخ ارز و سکه، واکنش تعدادی از هنرمندان را در روزهای اخیر در پی داشته و چهرههایی هم به دلیل این بی ثباتیها، حسن روحانی را مورد انتقاد قرار دادهاند.
در پی این اعتراضات، مهراب قاسمخانی با انتشار پستی تازه در صفحه اینستاگرامش، بار دیگر حمایت خود از روحانی را اعلام کرد.
او نوشت: «چند نکته درباره من و انتخابم؛ من این حق رو دارم و خودم رو هم موظف میدونم که نسبت به شرایط اجتماعى، اقتصادى، سیاسى و فرهنگى کشورم در جهت تفکرى که بهش اعتقاد دارم نظر بدم.
من انتخاب کردم که از این موقعیتى که در اختیارم قرار گرفته (این صفحه) نه فقط براى تبلیغ آثار هنرى و انتشار برنامههاى روزمره و تبلیغات و جمع کردن طرفدار، بلکه براى گسترش تفکرى که بهش معتقد هستم استفاده کنم و به خاطر منافع شخصى یا نگرانىِ از دست دادنِ طرفدارانى با تفکرات مخالفم، سکوت نکنم.
من خودم رو موظف میدونم که توى کشور سیاست زدهاى مثل ایران که قدرت گرفتن هر کدوم از جناحهاى نه چندان متنوعش میتونه تاثیر زیادى روى کیفیت زندگى مردم به لحاظ اجتماعى/فرهنگى بذاره، صرفاً یک دستگاه تزئینى براى تولید آثار هنرى نباشم -من تجربه یکصدا راى دادن و تبعاتش رو به خاطر دارم. در انتهاى اون تجربه هم عدهاى معتقد بودن که اون دولت کنار مردم ایستادگى نکرد، عدهاى معتقد بودن که زورش نرسید، عدهاى هم وفادار مون به کل اون ایده… نه به کابینه. ولى در نهایت دستآورد اون تجربه آشنا شدن با مفاهیمى مثل حقوق مدنى و شهروندى، گفتمان و اصلاحات بود و از اون مهمتر این که گروهى از مردم که سالها ساکت و تنها و افسرده بودن، توى اون دوره براى اولین بار همدیگه رو دیدن، شنیدن، شمردن و دیگران رو هم وادار کردن به این کار.
من تجربه یکصدا راى ندادن و تبعاتش رو هم به خاطر دارم. هشت سال تحقیر، تحریم، فشار روانى و اقتصادى، احساس عدم امنیت و در کنارش هست سال سکوت مجدد و افسردگى و ترس از فضاى امنیتى… بدون هیچ دستآورد مشخص و مثبت قابل اشاره.
پس… من از انتخابم پشیمون نیستم. با تحلیل و بر اساس تجربه این کار رو کردم و نه شیر یا خط. این بار هم به کابینه راى ندادم که الان ازش انتقاد نکنم. انتظار بیشترى هم از این کابینه نداشتم، چون باز هم به یه “ایده” راى دادم… ایدهاى که در سایه این کابینه و این دولت قابل دسترستر به نظر میومد و میاد. راى دادم به این که باز هم بشنویم هم رو و باز هم بشنون ما رو و این اون اتفاقیه که دوباره به وضوح داره میفته… -در نهایت من براى تفکر مخالف محترم احترام خیلى بیشترى قائل هستم تا تفکرى اونقدر سطحى که به راحتى میتونه پشیمون بشه یا از اون بدتر تفکر خنثایى که براى مخفى کردن ترس منفعت طلبانهاش، دیگران رو مورد تمسخر قرار میده …و من سیبیلم رو پس از قرنها زدم.»

لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- در پی اعلام خبرهایی از ساخت سریال تازه مدیری؛ ژوله و قاسمخانی همکاریشان را با تلویزیون تکذیب کردند
- آغاز پخش سریال «خوب، بد، جلف: رادیو اکتیو» از جمعه
- درخواست هنرمندان از دولتهای ایران و عراق/ طاق کسری را نجات دهید
- آیا هنرمند نباید سیاسی باشد؟
- بیماری مانع حضور رضا رویگری در «دلباخته» شد
- دغدغههای هنرمندی که نیم قرن در عالم بازیگری فعال است
- یوسف صیادی به برنامه «جشن رمضان» پیوست
- ابراز تعجب مهدی پاکدل از «خشونت بیش از حد جوانان»
- پیکر آخرین بازمانده خیمه شب بازی قاجاری فردا تشییع میشود
- حکایت رفتارهای عجیب در مراسم تدفین هنرمندان/ «فرهنگسازی کنیم»
- سرقت از بازیگران در مراسم تشییع پیکر جمشید مشایخی
- روایت مهدی صباغزاده از جمشید مشایخی/ او بسیار حرفهای و آرام بود
- دیدار نوروزی وزیر ارشاد با داریوش اسدزاده/ بازیگر پیشکسوت درباره خیابان لالهزار کتاب مینویسد
- چرا محمدعلی کشاورز مدتهاست که بازی نمیکند؟
- مرگ بازیگر سرشناس در غربت
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی





