برنامه نردبان با حضور سیدسلیم غفوری مدیر شبکه افق، پیروز کلانتری و کارگردان مستند «مایا» و «بیجه» روی آنتن میرود.
به گزارش سینماسینما به نقل از روابط عمومی شبکه مستند، بیست و هشتمین قسمت از فصل جدید برنامه تلویزیون «نردبان»، جمعه ۳ بهمنماه روی آنتن شبکه مستند میرود.
در این قسمت از برنامه، سید سلیم غفوری مدیر شبکه افق مهمان برنامه است. او در گفتوگو با حامد شکیبانیا، از وضعیت سینمای مستند ایران سخن گفته و نگاهی موشکافانه به مستندهای شهری به ویژه در چهاردهمین دوره سینماحقیقت دارد. غفوری داور چهاردهمین جشنواره امسال سینماحقیقت بود. وی همچنین درباره پرداخت سینمای مستند به اقوام، به ویژه سیستان و بلوچستان نکاتی را مطرح کرد.
مهمان دیگر نردبان این هفته، پیروز کلانتری، مستندساز باسابقه کشور است. او ضمن صحبت درباره مستندهای شهری درباره دو فیلم مستند خود به نام «سالینجرخوانی در پارک شهر» و «تهران چند درجهی ریشتر» صحبت کرد.
جمشید مجددی در بخش دیگر برنامه درباره تجربه حضور خود در جشنوارههای زوریخ و داکپوینت هلسینکی صحبت کرد. مستند «مایا» ساخته این کارگردان باسابقه کشور، چندی پیش نماینده سینمای ایران در بخش رقابتی مستند جشنواره زوریخ بود و این روزها در جشنواره داکپوینت هلسینکی با آثاری از سراسر جهان به رقابت میپردازد.
در این قسمت از برنامه با میکائیل دیانی، کارگردان مستند «بیجه» نیز گفتوگو شده است. این فیلم مستند به آسیبهای اجتماعی کودکان حاشیهنشین پرداخته و پرونده «بیجه»، قاتل سریالی کودکان پاکدشت را پس از ۱۵ سال بازخوانی میکند. امید بلاغتی، کارشناس نردبان نقد و بررسی جامعی از مستند بیجه ارائه کرد.
«نردبان» مجموعه برنامه تلویزیونی شبکه مستند است که تلاش میکند به فیلم و عکس مستند با نگاهی تخصصی توجه کند. این برنامه با اجرای محمد (حامد) شکیبانیا، کارگردانی و تهیهکنندگی اصغر احمدپور و فاطمه بوربور با آیتمهایی متنوع جمعهها ساعت ۱۸ روی آنتن شبکه مستند میرود.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- «جنگل خاموش» در شبکه مستند روایت میشود
- پخش مستند پرتره ایرج اسکندری از تلویزیون
- کتاب «حاشیه همان متن است» منتشر شد
- آغاز نمایش فیلمهای مستند در سینماتک/ ماجراهای میدان التحریر در خانه هنرمندان ایران مرور میشود
- اعلام جزییات افتتاحیه جشن مستقل سینمای مستند
- تاریخچه فوتبال ایران، سریال مستند شد/ «یک ملت، یک ضربان» روایت دههها فوتبال در ایران
- به یاد خسرو سینایی؛ پخش «مرثیه گمشده» از شبکه مستند
- «عبور از بحران» در شبکه مستند/ چالش تامین گاز زمستانی کشور موضوع یک مستند شد
- صدای ماندگار کشتی ایران در شبکه مستند/ مرور زندگی هادی عامل در «خدا قوت پهلوان»
- تولید مجموعه مستند «خانه های نورانی» با محوریت روضهداریهای سنتی
- پیروز کلانتری: «میبرد تا به کجا» گفتگوی میان من و سوژه است
- «انسان گرسنه» به شبکه مستند آمد
- «سفیدخوانی» به شبکه مستند رسید / روایت قصه مشروطه از زبان نوادگان رجال قاجار
- پرتره مشهورترین باستانشناسان ایرانی در شبکه مستند
- «اهل سفر» از نیمه گذشت/ سختیهای تولید در دوران کرونا
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی





