فیلم مستند «میبرد تا به کجا» به کارگردانی پیروز کلانتری در بخش «نمایش ویژه» جشنواره «سینماحقیقت» به نمایش درمیآید.
به گزارش سینماسینما، پیروز کلانتری کارگردان مستند «میبرد تا به کجا» که در بخش «نمایش ویژه» پانزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت» حضور دارد درباره این فیلم گفت: «میبرد تا به کجا» ادامه فیلم قبلیام که سه سال پیش درباره شخصیت همایون صنعتیزاده ساخته بودم و درباره شخصیت دیگری در کرمان است. او فکرهای خاصی درباره فرهنگ ما، قنات، ارتباطمان با گذشته و… دارد به همین دلیل خواستم با ساختن فیلمی به جهان او نزدیک شوم.
او درباره شیوه روایت فیلم گفت: هرچیزی که شخصیت فیلم میگوید، باعث میشود که من به بخشی از فیلمهای سابقم رجوع کنم؛ فیلمهایی که نگرانیهای او را شامل میشود. به نظر میرسد که افکار این فرد تاثیری روی من میگذارد که به حرف بیایم و دغدغههای فکری نزدیکم به او را بیان کنم، انگار گفتگویی میان من و او جریان دارد.
کلانتری در بخش دیگری از صحبتهایش درباره جشنواره «سینماحقیقت» تصریح کرد: به جشنوارههای زیادی نیاز داریم که همه موضوعات را با قدرت پوشش دهند اما وقتی که چنین امکانی وجود ندارد، جشنواره «سینماحقیقت» مجبور به انجام همه این کارهاست درنتیجه به نتیجه کاملا مطلوب نمیرسد. یک جشنواره باید به هنر فیلمسازی بپردازد و وقتی موضوعات نیز در آن مهم میشود به جشنوارههای متعددی نیاز خواهد بود.
این فیلمساز ادامه داد: وقتی مسئولان سینمای مستند به اهمیت تهیهکننده، پخشکننده و پخش مستندها پی نمیبرند پس برگزاری جشنواره یک دورهمی خودمانی است؛ خودمان میسازیم و خودمان هم میبینیم. امید زیادی به بهبود این شرایط در مدیریت فرهنگی ندارم، تنها امیدوارم که جامعه مستند فکری به حال خود کند.
کارگردان مستند «واریته بلوچی» در پایان تاکید کرد: به سینمای مستند دلبستهام، تولید بسیار فیلمهای مستند به معنای ثبت جامعه توسط فیلمسازان است پس سندگذاری جامعه به شکل گسترده و اجتماعی من را به خود جذب میکند.
پانزدهمین جشنواره بینالمللی سینماحقیقت به دبیری محمد حمیدیمقدم از ۱۸ تا ۲۵ آذر در حال برگزاری است.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- کتاب «حاشیه همان متن است» منتشر شد
- آغاز نمایش فیلمهای مستند در سینماتک/ ماجراهای میدان التحریر در خانه هنرمندان ایران مرور میشود
- اعلام جزییات افتتاحیه جشن مستقل سینمای مستند
- معجزهی روایت سینمایی/ نگاهی به مستند «آقای صیاد را ول کنید»
- معرفی برگزیدگان پانزدهمین جشنواره بینالمللی سینماحقیقت
- مراسم یادبود جمشید مشایخی و همسرش در اکران «بریکولاژ؛ زندگی نادر مشایخی» برگزار شد/ مشایخی: موسیقی و شعر از زندگی ایرانیان جدا نشدنی است
- عمیق ترین لحظه های محسوس حیات در مستند «ایستوود»
- «بیبی جان»؛ توانمند در قصهگویی و ایجاد تعلیق
- مستند «مرگ ماسایوشی»؛ حفظ شرافت یا ابرقدرت شدن؟
- معرفی نامزدهای مسابقه ملی جشنواره «سینماحقیقت»
- شبهای روشن/ پیشنهاد تماشای مستند در جشنواره سینماحقیقت؛ «به ماه»
- مستند «ناگهان ذهنم ایستاد»؛ روایتی از یک شهر، یک بیماری
- جنگ با کرونا/ پیشنهاد تماشای مستند در جشنواره سینماحقیقت؛ «روزهای ناتمام» و دو فیلم دیگر
- مستند «آن مرد با اتوبوس آمد»؛ ترکیبی از سرگرمی، سیاست و جامعهشناسی
- گام معلق لکلک/ پیشنهاد تماشای مستند در جشنواره سینماحقیقت؛ «جابهجایی یا نابهجایی»
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- حقایقی درباره فیلم سرب ساخته مسعود کیمیایی به بهانه نمایش آن از تلویزیون
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
آخرین ها
- مصوبهای برای حذف وزارت فرهنگ؛ مصوبه «سیاستهای صوت و تصویر فراگیر»؛ تعارض با جمهوریت
- «بابا پیکاسو»؛ در چنبره عواطف، حرمان و جداافتادگی
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶





