«گفتوگوی جذاب رضا رشیدپور با امیر تتلو / حرفهای شنیدنی صادق خرازی درباره کراوات و دست دادن با زنان در گفتوگو با رضا رشیدپور / حرفهای جالب رسایی درباره بازیگران / جملههای داغ علی مطهری درباره اتفاقات اجتماعی و …» این روزها از این دست لینکها و ویدئوها، زیاد در فضای مجازی منتشر میشود.
به گزارش سینماسینما چند وقت است که رضا رشیدپور در گفتوگوهایی که بهصورت تلویزیون-اینترنتی ضبط میشود، با همان شکل و شمایل مثلث شیشهای و برنامههایی که یک دهه قبل اجرا میکرد، تاکشوهایی را ترتیب داده و البته اسمش را «هاردشو» گذاشته تا این کار را متفاوتتر از تجربههای قبلیاش نشان دهد.
فارغ از اینکه این کار چه درجه کیفیای دارد، موجشازی گسترده و نقل چندباره این چند فایل تصویری اینترنتی در بین مردم، قابل توجه است. رشیدپور در این گفتوگوها کار عجیب و متفاوتی نکرده؛ اتفاقاً چندان هم از خطوط قرمز عبور نمیکند، تابویی را نمیشکند، هزینه هنگفت و کمرشکنی نکرده، از شبکههای ماهوارهای مسئلهدار و پرحاشیه هم پخش نمیشود و حتی «دید در شب» در ریتم بخشیدم به برنامه چندان مؤفق نیست؛ ولی تنها مزیت آن، گفتوگو با چهرههای برجسته سیاسی و فرهنگی و هنری است که مردم دلشان میخواهد دربارهشان بدانند.
رشیدپور حواسش به این نکته هست که آنچه برنامهاش را نسبت به برنامههای دیگر متمایز میکند، «صراحت» در پرسش و «راحتی در جواب شنیدن» است؛ چیزی که انگار مدتهاست در رسانه ملی ما جایی ندارد. جای سؤالات صریح و روشن با تعارف یا بعضاً تهاجم شدید عوض شده؛ چانکه میتوان به نمونههایی در برنامه جیوگی یا گفتوگوی ویژه خبری اشاره کرد. جای جوابها را هم سفسطه و بازی با کلمات گرفته است. نکته جالب اینجاست که موردی مانند صاذق خرازی چند روز پیش از گفتوگو با رشیدپور به تلویزیون هم رفته بود؛ اما از آن گفتوگو هیچ عبارت تیترسازی در نیامد! این دستاورد درباره بقیه میهمانان برنامه هم رخ داده. مثل دلخوری سیروان از رضا صادقی، حرفهای شجونی و مطهری و …
این ماجرا را میتوان اینگونه تفسیر کرد که جای این دست گفتوگوها در تلویزیون ما شدیداً خالی است. گفتوگوهای لرزان و پر از محافظهکاری فعلی نمیتواند جوابگوی مخاطبی باشد که در میان انبوهی از رسانههای مختلف مجازی نشسته و اطلاعاتباران میشود. چیزی که رشیدپور در اینترنت ارائه میکند، همانی است که سالها قبل در تلویزیون ارائه کرد و با آن چهره شد. کار او همین الان قابلیت پخش از رسانه ملی را دارد. مخاطب در تلویزیون ما جای گفتوگوهای تلویزیونی اینچنینی را – آنقدر – خالی می بیند که حاضر می شود به سختی، این دست برنامهها را دانلود کند و ببیند. چون عطش و نیازش هست و مخاطبان هم دوست دارند درست و خوب از مسائل سر در بیاورند. ایا مسئولان رسانه ملی این خلاء را حس میکنند؟ آیا تهیه این برنامه هم بودجههای کلان و اسپانسر گردنکلفت نیاز دارد؟
منبع: تماشاگران
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- ماجرای قهر و آشتیها در صداوسیما/ زندگی شیرین میشود؟
- چرا تلویزیون از مجریانش مراقبت نمیکند؟/ افول ناگهانی ستارههای تلویزیونی؛ همچنان پرسش برانگیز
- تلویزیونی که مهرهسوزی میداند
- تلویزیون و ضرورتِ پایبندی به «نقشه راه» روشن
- اعتراض سازندگان «مرد بازنده» به صدا و سیما
- تخریب حمامی تاریخی توسط سازندگان یک سریال تلویزیونی
- فصل جدید همکاری سینما و تلویزیون با تشکیل کارگروه مشترک
- اشتباهی که موجب انتقاد از «زوجینو» شد
- پخش منتخب آثار زندهیاد پرویز پورحسینی از شبکه نمایش
- مدیریت جدید صداوسیما چه چالشهایی پیشرو دارد/ در جستوجوی شبکه آرامش
- چرا سریال های تلویزیون، رایگان هم مخاطب ندارد؟
- درهای بسته!
- «ماه ماه»؛ ابتکار ماه رمضانی شبکه سلامت
- رابطه سینما و تلویزیون چگونه باشد راضی کننده است؟
- شباهت مسابقه تلویزیونی «سیم آخر» با یک مسابقه اسرائیلی
نظر شما
پربازدیدترین ها
آخرین ها
- آنونس رسمی عاشقانه «عزیز» رونمایی شد
- با نظرسنجی از ۱۷۷ منتقد فیلم؛ نشریه ایندی وایر برترینهای سال ۲۰۲۴ سینما را معرفی کرد
- احمد رسولزاده و «بنهور» در بیست و هفتمین قسمت «صداهای ابریشمی»
- درباره «بی همه چیز»؛ درامی پیچیده با شخصیتهایی چندلایه
- نگاهی به فیلم «هفتاد سی»/ در بستر واقعیت
- موقعیت فیلمهای ایران و سینماگران فراملی در فرانسه
- قهوه دمنکشیده/چرا سریال مهران مدیری نتوانست انتظارات را برآورده سازد؟
- سرقتهای سریالی ۳زن به سبک «تسویه حساب»
- با اعلام آکادمی داوری؛ نامزدهای اولیه اسکار معرفی شدند/ یک انیمیشن ایرانی در میان آثار
- انیمیشنی درباره لیونل مسی؛ پخش «مسی و غولها» از تلویزیون دیزنی
- کدام شبکههای تلویزیونی ادغام یا منحل میشوند؟
- جشنوارۀ ملی تئاتر اقتباس افتتاح شد/ امید به حضور در خانوادۀ جهانی تئاتر با شناسنامه خاص خود
- فوت بازیگر سرشناس اسپانیایی؛ ماریسا پاردس درگذشت
- معرفی هیأت انتخاب بخش سینمای ایران در جشنواره چهل و سوم فیلم فجر
- معرفی داوران بخش مسابقه تبلیغات سینمای ایران در فجر۴۳
- «کیک محبوب من»، رابطهای رویایی اما تراژیک
- لغو نمایش فیلم “آخرین تانگو در پاریس”
- اسطوره موسیقی هند و یکی از برجستهترین نوازندگان طبلا در جهان درگذشت
- بررسی «ازازیل» و «انجمن اشباح» در شورای صدور مجوز ساترا
- «عزیز» از چهارشنبه اکران میشود/ رونمایی از پوستر فیلم
- مرور آثار سینمایی، تئاتری و مستند «اینگمار برگمان» در سینماتک خانه هنرمندان ایران
- از ۵ دی ماه؛ «علت مرگ: نامعلوم» روی پرده سینما میرود
- بازگشت ژان کلود ون دام با کمدی اکشن/ «باغبان»، ژانویه، انحصاری در فرانسه اکران میشود
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ نیکول کیدمن: در سال ۲۰۰۸ بازیگری را رها کردم/ فکر میکردم کارم تقریباً تمام شده است
- انتقاد روزنامه جام جم از تمسخر نام مریم و مسیحیت در فیلم صبحانه با زرافه ها
- بر اساس اعلام سامانه نمایش آنلاین نتفلیکس؛ کمک ۵۲ میلیون دلاری «صد سال تنهایی» به کلمبیا
- معرفی برگزیدگان جشنواره سینماحقیقت هجدهم/ وزیر ارشاد: ما مسئولان خودنظامپنداری را کنار بگذاریم
- نگاهی به جذابیت های ماندگار «ریوبراوو» وسترن با طعم شکلات
- به هر داستانی نباید اطمینان کرد
- وزیر ارشاد : بعضی مسئولان خودنظام پنداری را کنار بگذارند