«گفتوگوی جذاب رضا رشیدپور با امیر تتلو / حرفهای شنیدنی صادق خرازی درباره کراوات و دست دادن با زنان در گفتوگو با رضا رشیدپور / حرفهای جالب رسایی درباره بازیگران / جملههای داغ علی مطهری درباره اتفاقات اجتماعی و …» این روزها از این دست لینکها و ویدئوها، زیاد در فضای مجازی منتشر میشود.
به گزارش سینماسینما چند وقت است که رضا رشیدپور در گفتوگوهایی که بهصورت تلویزیون-اینترنتی ضبط میشود، با همان شکل و شمایل مثلث شیشهای و برنامههایی که یک دهه قبل اجرا میکرد، تاکشوهایی را ترتیب داده و البته اسمش را «هاردشو» گذاشته تا این کار را متفاوتتر از تجربههای قبلیاش نشان دهد.
فارغ از اینکه این کار چه درجه کیفیای دارد، موجشازی گسترده و نقل چندباره این چند فایل تصویری اینترنتی در بین مردم، قابل توجه است. رشیدپور در این گفتوگوها کار عجیب و متفاوتی نکرده؛ اتفاقاً چندان هم از خطوط قرمز عبور نمیکند، تابویی را نمیشکند، هزینه هنگفت و کمرشکنی نکرده، از شبکههای ماهوارهای مسئلهدار و پرحاشیه هم پخش نمیشود و حتی «دید در شب» در ریتم بخشیدم به برنامه چندان مؤفق نیست؛ ولی تنها مزیت آن، گفتوگو با چهرههای برجسته سیاسی و فرهنگی و هنری است که مردم دلشان میخواهد دربارهشان بدانند.
رشیدپور حواسش به این نکته هست که آنچه برنامهاش را نسبت به برنامههای دیگر متمایز میکند، «صراحت» در پرسش و «راحتی در جواب شنیدن» است؛ چیزی که انگار مدتهاست در رسانه ملی ما جایی ندارد. جای سؤالات صریح و روشن با تعارف یا بعضاً تهاجم شدید عوض شده؛ چانکه میتوان به نمونههایی در برنامه جیوگی یا گفتوگوی ویژه خبری اشاره کرد. جای جوابها را هم سفسطه و بازی با کلمات گرفته است. نکته جالب اینجاست که موردی مانند صاذق خرازی چند روز پیش از گفتوگو با رشیدپور به تلویزیون هم رفته بود؛ اما از آن گفتوگو هیچ عبارت تیترسازی در نیامد! این دستاورد درباره بقیه میهمانان برنامه هم رخ داده. مثل دلخوری سیروان از رضا صادقی، حرفهای شجونی و مطهری و …
این ماجرا را میتوان اینگونه تفسیر کرد که جای این دست گفتوگوها در تلویزیون ما شدیداً خالی است. گفتوگوهای لرزان و پر از محافظهکاری فعلی نمیتواند جوابگوی مخاطبی باشد که در میان انبوهی از رسانههای مختلف مجازی نشسته و اطلاعاتباران میشود. چیزی که رشیدپور در اینترنت ارائه میکند، همانی است که سالها قبل در تلویزیون ارائه کرد و با آن چهره شد. کار او همین الان قابلیت پخش از رسانه ملی را دارد. مخاطب در تلویزیون ما جای گفتوگوهای تلویزیونی اینچنینی را – آنقدر – خالی می بیند که حاضر می شود به سختی، این دست برنامهها را دانلود کند و ببیند. چون عطش و نیازش هست و مخاطبان هم دوست دارند درست و خوب از مسائل سر در بیاورند. ایا مسئولان رسانه ملی این خلاء را حس میکنند؟ آیا تهیه این برنامه هم بودجههای کلان و اسپانسر گردنکلفت نیاز دارد؟
منبع: تماشاگران
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- ماجرای قهر و آشتیها در صداوسیما/ زندگی شیرین میشود؟
- چرا تلویزیون از مجریانش مراقبت نمیکند؟/ افول ناگهانی ستارههای تلویزیونی؛ همچنان پرسش برانگیز
- تلویزیونی که مهرهسوزی میداند
- تلویزیون و ضرورتِ پایبندی به «نقشه راه» روشن
- اعتراض سازندگان «مرد بازنده» به صدا و سیما
- تخریب حمامی تاریخی توسط سازندگان یک سریال تلویزیونی
- فصل جدید همکاری سینما و تلویزیون با تشکیل کارگروه مشترک
- اشتباهی که موجب انتقاد از «زوجینو» شد
- پخش منتخب آثار زندهیاد پرویز پورحسینی از شبکه نمایش
- مدیریت جدید صداوسیما چه چالشهایی پیشرو دارد/ در جستوجوی شبکه آرامش
- چرا سریال های تلویزیون، رایگان هم مخاطب ندارد؟
- درهای بسته!
- «ماه ماه»؛ ابتکار ماه رمضانی شبکه سلامت
- رابطه سینما و تلویزیون چگونه باشد راضی کننده است؟
- شباهت مسابقه تلویزیونی «سیم آخر» با یک مسابقه اسرائیلی
نظر شما
پربازدیدترین ها
- فوت خواننده پیشکسوت موسیقی نواحی گیلان/ ناصر مسعودی درگذشت
- نگاهی به فیلم «بیسر و صدا»؛ ایده خلاقانه، مسیر اشتباه
- حقایقی درباره بازمانده ساخته سیف الله داد/ماجرای توقیف فیلم بازمانده به دلیل حجاب!
- «رابین هود»؛ افسانهی شیرین مرد شریف قانون شکن!
- بیانیه انجمن بازیگران سینما در واکنش به وقایع اخیر و هتک حرمت هنرمندان/ پژمان بازغی استعفا داد
آخرین ها
- ماجرایِ ظریفِ وزارت خارجهی سوئیس
- فیلم-کنسرت «هری پاتر»و «ارباب حلقهها» به آخرین اجرای پاییزی رسیدند
- پوستر «باد زرد – ونگوگ» رونمایی شد
- مولف بودن در آینه مکتب نقد عمیقگرا
- نگاهی به فیلم سینمایی «سامی»؛ دوربین به مثابه سمفونی برای سفری طولانی
- معرفی برندگان هیئت ملی نقد آمریکا ۲۰۲۵/ «یک تصادف ساده»؛ بهترین فیلم بینالمللی/ «نبردی پس از دیگری» ۵ جایزه گرفت
- ۱۵ اثری که برای فهرست اولیه اسکار فیلم بینالمللی شانس بالاتری دارند
- تأملی بر حضور نوری بیلگه جیلان در جشنواره جهانی فیلم فجر؛ داور غایب
- بیانیه کانون کارگردانان سینما درباره بازداشت سینماگران در مهمانی خصوصی
- واکنش رضا کیانیان به گزارش تاریخ سه هزار ساله زیر چرخ لودرها
- اعلام مستندهای دو بخش از نوزدهمین جشنواره «سینماحقیقت»
- واکنش کانون کارگردانان سینمای ایران به حکم جعفر پناهی
- شروودِ تالار وحدت؛ جایی که ماهان حیدری قهرمانان آینده را پیدا میکند
- تورج اصلانی داور جشنواره ترکیهای شد
- سروش صحت و علی مصفا «بیآتشی» را روایت کردند
- سام درخشانی هم استعفا داد
- نمایش موزیکال «رابین هود» / گزارش تصویری
- حلقه منتقدان فیلم نیویورک منتخبان ۲۰۲۵ خود را اعلام کرد/ «نبردی پس از دیگری»، بهترین فیلم شد؛ پناهی، بهترین کارگردان
- جشنواره جهانی فیلم فجر۴۳؛ در ایستگاه پایانی «درس آموختهها» بهترین فیلم شد/ جایزه ویژه داوران به کارگردان ژاپنی رسید
- «خرگوش سیاه، خرگوش سفید» به چین میرود
- گاتهام ۳ جایزه به «یک تصادف ساده» داد/ «نبردی پس از دیگری» بهترین فیلم جوایز مستقل نیویورک شد
- بیانیه انجمن بازیگران سینما در واکنش به وقایع اخیر و هتک حرمت هنرمندان/ پژمان بازغی استعفا داد
- مصائب افزایش سن ، از جولیا رابرتز تا نیکول کیدمن
- تام استاپارد؛ نویسندهای که جهان را از نو صحنهپردازی کرد
- نگاهی به فیلم «پارتنوپه»؛ زیبایی از دست رفته
- توقیف سکوی پخش «بازمانده» پس از انتشار ویدیوی بدون مجوز
- «سمفونی باران» کلید خورد
- «ناتوردشت» به باکو میرود
- از جدال اندیشه تا لبخند روی ردکارپت
- گفت وگو با کارگردان مستند «مُک» به بهانه حضور آن در جشنواره سینما حقیقت





