کارگردان «مادری» در گفت و گو با سینماسینما/ هیچجای دنیا فیلمهای سینمایی را این گونه اکران نمیکنند
سینماسینما،علی پاکزاد-رقیه توکلی کارگردان سینما گفت:« فکر نمی کنم در هیچ جای دنیا این گونه فیلم ها اکران شوند. شب بخوابید و صبح بلند شوید و به شما بگویند که فیلم شما اکران است. با اینکه فیلم ما تبلیغات نداشت فروش خوبی داشتیم در دوهفته اکران فیلم ما ۳۰۰ میلیون فروخت که برای ما بسیار خوب بود به این دلیل که اصلا کسی نمی دانست فیلم ما در حال اکران است. به عنوان فیلمساز اول بسیاری از موضوعات برایم روشن شد و تازه متوجه شدم که چه خبر است. به جایی ما را رساندند که دیگر نتوانیم اکران فیلم را ادامه دهیم.»
به گزارش سینماسینما، رقیه توکلی اولین فیلم خود با نام «مادری» را راهی سی و پنجمین جشنواره ملی فیلم فجر کرد. این فیلم در جشنواره نمایش داده شد و بعد از مدت قابل توجهی اکران عمومی را به دست آورد. توکلی معتقد است که شرایط اکران برای فیلم «مادری» به خوبی پیش نرفته است.
رقیه توکلی کارگردان فیلم «مادری» درباره شرایط اکران این فیلم گفت:« فیلم «مادری» در جشنواره سی و پنجم نمایش داده شد. اما به دلیل اینکه فیلم های «بدون تاریخ بدون امضا» و «اسرافیل» و فیلم هایی شبیه به این زودتر اکران شده بود. شرایط اکران برای ما به تعویق افتاد. ما چند وقتی به دنبال پخش کننده بودیم. بعد از آن در نوبت اکران قرار گرفتین و متصور بودیم که فیلم ما در مهر و آبان اکران می شود اما این اتفاق رخ نداد. فیلم «قهرمانان کوچک» و «سارا آیدا» و یک سری فیلم های دیگر هفت هفته اکران بودند و فروش خوبی هم داشتند. به هین دلیل هم فیلم ما عقب می افتاد.»
او ادامه داد:«آقای مجیدی یک شبه تصمیم گرفتند که فیلم «آن سوی ابرها» را اکران نکنند و شورای صنفی نیز یک شبه تصمیم گرفتند که فیلم ما را اکران کنند و به همین دلیل فیلم «مادری» بدون هیچ اطلاع رسانی و تبلیغاتی اکران شد. تجربه اول من بود اطلاع زیادی از شرایط اکران نداشتم . تهیه کننده . پخش کننده تصمیم گرفتند که فیلم ما را اکران کنند که این اتفاق هم افتاد.البته ما هم تصمیم را بر این گذاشتیم که فیلم اکران شود زیرا اگر این اتفاق رخ نمی داد قطعا دیگر شرایط اکران را به ما نمی دادند.»
توکلی درباره شرایط فیلم و داستان آن گفت:«فکر نمی کنم در هیچ جای دنیا این گونه فیلم ها اکران شوند. شب بخوابید و صبح بلند شوید و به شما بگویند که فیلم شما اکران است. با اینکه فیلم ما تبلیغات نداشت فروش خوبی داشتیم در دوهفته اکران فیلم ما ۳۰۰ میلیون فروخت که برای بسیار خوب بود به این دلیل که اصلا کسی نمی دانست فیلم ما در حال اکران است. به عنوان فیلمساز اول بسیاری از موضوعات برایم روشن شد و تازه متوجه شدم که چه خبر است. به جایی ما را رساندند که دیگر نتوانیم اکران فیلم را ادامه دهیم.»
کارگردان فیلم «مادری» درباره عکس و العمل های مخاطبان نسبت به این اثر گفت:« موضوع و داستان فیلم به هر حال نزدیک به قشری از جامعه بود که احساس همدردی و همزاد پنداری می کردند و این موضوع برای من خیلی مهم بود. کسانی بودند که داستان فیلم برای آنها اتفاق افتاده بود و برایشان جالب بود.»
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- سریال «وحشی»؛ الهامی واقعی از یک اسطورهی شوم
- مجوز ساخت سینمایی برای پنج فیلمنامه صادر شد
- «وحشی»؛ اولین حضور سریالهای ایرانی در تورنتو
- درباره «وحشی»؛ شاخ و برگ ندهیم
- وحشیسازی یا وحشیزادگی؟/ روایتی از داود اشرف و زخم فرودستان در «وحشی»
- شروین حاجیپور تیتراژ ابتدایی «وحشی» را خواند
- در آستانه انتشار سریال؛ پوستر رسمی «وحشی» رونمایی شد
- از ۲۵ فروردین؛ سریال هومن سیدی به شبکه نمایش خانگی میآید
- «جنگ جهانی سوم» به هلند میرود
- نامزدی جنگ جهانی سوم در سه رشته در دومین دوره جوایز سپتیمیوس آمستردام
- چهارمین جایزه بین المللی محسن تنابنده برای فیلم جنگ جهانی سوم از جشنواره فانتاسپوآ برزیل
- گفتگوی اختصاصی سینماسینما با علی سرتیپی/ فضای سینما را باید از تنگنظری و فشارها خارج کنیم
- «جنگ جهانی سوم» بهترین فیلم جشنواره استانبول شد
- «جنگ جهانی سوم» از ۲۶ فروردین ماه اکران میشود
- دو جایزه جشنواره لوکزامبورگ برای «جنگ جهانی سوم»
نظر شما
پربازدیدترین ها
- فوت خواننده پیشکسوت موسیقی نواحی گیلان/ ناصر مسعودی درگذشت
- نگاهی به فیلم «بیسر و صدا»؛ ایده خلاقانه، مسیر اشتباه
- حقایقی درباره بازمانده ساخته سیف الله داد/ماجرای توقیف فیلم بازمانده به دلیل حجاب!
- بیانیه انجمن بازیگران سینما در واکنش به وقایع اخیر و هتک حرمت هنرمندان/ پژمان بازغی استعفا داد
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- ماجرایِ ظریفِ وزارت خارجهی سوئیس
- فیلم-کنسرت «هری پاتر»و «ارباب حلقهها» به آخرین اجرای پاییزی رسیدند
- پوستر «باد زرد – ونگوگ» رونمایی شد
- مولف بودن در آینه مکتب نقد عمیقگرا
- نگاهی به فیلم سینمایی «سامی»؛ دوربین به مثابه سمفونی برای سفری طولانی
- معرفی برندگان هیئت ملی نقد آمریکا ۲۰۲۵/ «یک تصادف ساده»؛ بهترین فیلم بینالمللی/ «نبردی پس از دیگری» ۵ جایزه گرفت
- ۱۵ اثری که برای فهرست اولیه اسکار فیلم بینالمللی شانس بالاتری دارند
- تأملی بر حضور نوری بیلگه جیلان در جشنواره جهانی فیلم فجر؛ داور غایب
- بیانیه کانون کارگردانان سینما درباره بازداشت سینماگران در مهمانی خصوصی
- واکنش رضا کیانیان به گزارش تاریخ سه هزار ساله زیر چرخ لودرها
- اعلام مستندهای دو بخش از نوزدهمین جشنواره «سینماحقیقت»
- واکنش کانون کارگردانان سینمای ایران به حکم جعفر پناهی
- شروودِ تالار وحدت؛ جایی که ماهان حیدری قهرمانان آینده را پیدا میکند
- تورج اصلانی داور جشنواره ترکیهای شد
- سروش صحت و علی مصفا «بیآتشی» را روایت کردند
- سام درخشانی هم استعفا داد
- نمایش موزیکال «رابین هود» / گزارش تصویری
- حلقه منتقدان فیلم نیویورک منتخبان ۲۰۲۵ خود را اعلام کرد/ «نبردی پس از دیگری»، بهترین فیلم شد؛ پناهی، بهترین کارگردان
- جشنواره جهانی فیلم فجر۴۳؛ در ایستگاه پایانی «درس آموختهها» بهترین فیلم شد/ جایزه ویژه داوران به کارگردان ژاپنی رسید
- «خرگوش سیاه، خرگوش سفید» به چین میرود
- گاتهام ۳ جایزه به «یک تصادف ساده» داد/ «نبردی پس از دیگری» بهترین فیلم جوایز مستقل نیویورک شد
- بیانیه انجمن بازیگران سینما در واکنش به وقایع اخیر و هتک حرمت هنرمندان/ پژمان بازغی استعفا داد
- مصائب افزایش سن ، از جولیا رابرتز تا نیکول کیدمن
- تام استاپارد؛ نویسندهای که جهان را از نو صحنهپردازی کرد
- نگاهی به فیلم «پارتنوپه»؛ زیبایی از دست رفته
- توقیف سکوی پخش «بازمانده» پس از انتشار ویدیوی بدون مجوز
- «سمفونی باران» کلید خورد
- «ناتوردشت» به باکو میرود
- از جدال اندیشه تا لبخند روی ردکارپت
- گفت وگو با کارگردان مستند «مُک» به بهانه حضور آن در جشنواره سینما حقیقت





