کارگردان «مادری» در گفت و گو با سینماسینما/ هیچجای دنیا فیلمهای سینمایی را این گونه اکران نمیکنند
سینماسینما،علی پاکزاد-رقیه توکلی کارگردان سینما گفت:« فکر نمی کنم در هیچ جای دنیا این گونه فیلم ها اکران شوند. شب بخوابید و صبح بلند شوید و به شما بگویند که فیلم شما اکران است. با اینکه فیلم ما تبلیغات نداشت فروش خوبی داشتیم در دوهفته اکران فیلم ما ۳۰۰ میلیون فروخت که برای ما بسیار خوب بود به این دلیل که اصلا کسی نمی دانست فیلم ما در حال اکران است. به عنوان فیلمساز اول بسیاری از موضوعات برایم روشن شد و تازه متوجه شدم که چه خبر است. به جایی ما را رساندند که دیگر نتوانیم اکران فیلم را ادامه دهیم.»
به گزارش سینماسینما، رقیه توکلی اولین فیلم خود با نام «مادری» را راهی سی و پنجمین جشنواره ملی فیلم فجر کرد. این فیلم در جشنواره نمایش داده شد و بعد از مدت قابل توجهی اکران عمومی را به دست آورد. توکلی معتقد است که شرایط اکران برای فیلم «مادری» به خوبی پیش نرفته است.
رقیه توکلی کارگردان فیلم «مادری» درباره شرایط اکران این فیلم گفت:« فیلم «مادری» در جشنواره سی و پنجم نمایش داده شد. اما به دلیل اینکه فیلم های «بدون تاریخ بدون امضا» و «اسرافیل» و فیلم هایی شبیه به این زودتر اکران شده بود. شرایط اکران برای ما به تعویق افتاد. ما چند وقتی به دنبال پخش کننده بودیم. بعد از آن در نوبت اکران قرار گرفتین و متصور بودیم که فیلم ما در مهر و آبان اکران می شود اما این اتفاق رخ نداد. فیلم «قهرمانان کوچک» و «سارا آیدا» و یک سری فیلم های دیگر هفت هفته اکران بودند و فروش خوبی هم داشتند. به هین دلیل هم فیلم ما عقب می افتاد.»
او ادامه داد:«آقای مجیدی یک شبه تصمیم گرفتند که فیلم «آن سوی ابرها» را اکران نکنند و شورای صنفی نیز یک شبه تصمیم گرفتند که فیلم ما را اکران کنند و به همین دلیل فیلم «مادری» بدون هیچ اطلاع رسانی و تبلیغاتی اکران شد. تجربه اول من بود اطلاع زیادی از شرایط اکران نداشتم . تهیه کننده . پخش کننده تصمیم گرفتند که فیلم ما را اکران کنند که این اتفاق هم افتاد.البته ما هم تصمیم را بر این گذاشتیم که فیلم اکران شود زیرا اگر این اتفاق رخ نمی داد قطعا دیگر شرایط اکران را به ما نمی دادند.»
توکلی درباره شرایط فیلم و داستان آن گفت:«فکر نمی کنم در هیچ جای دنیا این گونه فیلم ها اکران شوند. شب بخوابید و صبح بلند شوید و به شما بگویند که فیلم شما اکران است. با اینکه فیلم ما تبلیغات نداشت فروش خوبی داشتیم در دوهفته اکران فیلم ما ۳۰۰ میلیون فروخت که برای بسیار خوب بود به این دلیل که اصلا کسی نمی دانست فیلم ما در حال اکران است. به عنوان فیلمساز اول بسیاری از موضوعات برایم روشن شد و تازه متوجه شدم که چه خبر است. به جایی ما را رساندند که دیگر نتوانیم اکران فیلم را ادامه دهیم.»
کارگردان فیلم «مادری» درباره عکس و العمل های مخاطبان نسبت به این اثر گفت:« موضوع و داستان فیلم به هر حال نزدیک به قشری از جامعه بود که احساس همدردی و همزاد پنداری می کردند و این موضوع برای من خیلی مهم بود. کسانی بودند که داستان فیلم برای آنها اتفاق افتاده بود و برایشان جالب بود.»
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- سریال «وحشی»؛ الهامی واقعی از یک اسطورهی شوم
- مجوز ساخت سینمایی برای پنج فیلمنامه صادر شد
- «وحشی»؛ اولین حضور سریالهای ایرانی در تورنتو
- درباره «وحشی»؛ شاخ و برگ ندهیم
- وحشیسازی یا وحشیزادگی؟/ روایتی از داود اشرف و زخم فرودستان در «وحشی»
- شروین حاجیپور تیتراژ ابتدایی «وحشی» را خواند
- در آستانه انتشار سریال؛ پوستر رسمی «وحشی» رونمایی شد
- از ۲۵ فروردین؛ سریال هومن سیدی به شبکه نمایش خانگی میآید
- «جنگ جهانی سوم» به هلند میرود
- نامزدی جنگ جهانی سوم در سه رشته در دومین دوره جوایز سپتیمیوس آمستردام
- چهارمین جایزه بین المللی محسن تنابنده برای فیلم جنگ جهانی سوم از جشنواره فانتاسپوآ برزیل
- گفتگوی اختصاصی سینماسینما با علی سرتیپی/ فضای سینما را باید از تنگنظری و فشارها خارج کنیم
- «جنگ جهانی سوم» بهترین فیلم جشنواره استانبول شد
- «جنگ جهانی سوم» از ۲۶ فروردین ماه اکران میشود
- دو جایزه جشنواره لوکزامبورگ برای «جنگ جهانی سوم»
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- از استعفای اعتراضی جعفر پناهی تا تقابل با هیاتمدیره؛ پشت پرده اختلافات صنفی سینماگران
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف
- «محکوم»؛ آغازی برای پایان
- میراثِ کودکی
- بازیگر «پاریس تگزاس» در فیلم تازه نادر ساعیور
- اکران نسخه مرمت شده یکی از فیلمهای مهم داریوش مهرجویی
- این فیلم انعکاس واقعیتهای زندگی آدمهاست/ لیلا حاتمی: حواس کسی به «قاتل و وحشی» نیست
- «ارس، رود خروشان» روایت فاتحان شهرهای رفته بر باد است
- اکران و نقد نمایندهی کانادا در اسکار در سینما اندیشه
- نگاهی به مستند «زیر درخت لور»؛ بیانیهای هنری درباره شکلی از رنج جمعی
- «پیکار با پیکر»؛ وقتی که سخن هرودوت بهانه فیلم میشود
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- یک جایزه و دو تقدیر برای فیلمسازان ایرانی در جشنواره الیمپیای یونان





