کارگردان «مادری» در گفت و گو با سینماسینما/ هیچجای دنیا فیلمهای سینمایی را این گونه اکران نمیکنند
سینماسینما،علی پاکزاد-رقیه توکلی کارگردان سینما گفت:« فکر نمی کنم در هیچ جای دنیا این گونه فیلم ها اکران شوند. شب بخوابید و صبح بلند شوید و به شما بگویند که فیلم شما اکران است. با اینکه فیلم ما تبلیغات نداشت فروش خوبی داشتیم در دوهفته اکران فیلم ما ۳۰۰ میلیون فروخت که برای ما بسیار خوب بود به این دلیل که اصلا کسی نمی دانست فیلم ما در حال اکران است. به عنوان فیلمساز اول بسیاری از موضوعات برایم روشن شد و تازه متوجه شدم که چه خبر است. به جایی ما را رساندند که دیگر نتوانیم اکران فیلم را ادامه دهیم.»
به گزارش سینماسینما، رقیه توکلی اولین فیلم خود با نام «مادری» را راهی سی و پنجمین جشنواره ملی فیلم فجر کرد. این فیلم در جشنواره نمایش داده شد و بعد از مدت قابل توجهی اکران عمومی را به دست آورد. توکلی معتقد است که شرایط اکران برای فیلم «مادری» به خوبی پیش نرفته است.
رقیه توکلی کارگردان فیلم «مادری» درباره شرایط اکران این فیلم گفت:« فیلم «مادری» در جشنواره سی و پنجم نمایش داده شد. اما به دلیل اینکه فیلم های «بدون تاریخ بدون امضا» و «اسرافیل» و فیلم هایی شبیه به این زودتر اکران شده بود. شرایط اکران برای ما به تعویق افتاد. ما چند وقتی به دنبال پخش کننده بودیم. بعد از آن در نوبت اکران قرار گرفتین و متصور بودیم که فیلم ما در مهر و آبان اکران می شود اما این اتفاق رخ نداد. فیلم «قهرمانان کوچک» و «سارا آیدا» و یک سری فیلم های دیگر هفت هفته اکران بودند و فروش خوبی هم داشتند. به هین دلیل هم فیلم ما عقب می افتاد.»
او ادامه داد:«آقای مجیدی یک شبه تصمیم گرفتند که فیلم «آن سوی ابرها» را اکران نکنند و شورای صنفی نیز یک شبه تصمیم گرفتند که فیلم ما را اکران کنند و به همین دلیل فیلم «مادری» بدون هیچ اطلاع رسانی و تبلیغاتی اکران شد. تجربه اول من بود اطلاع زیادی از شرایط اکران نداشتم . تهیه کننده . پخش کننده تصمیم گرفتند که فیلم ما را اکران کنند که این اتفاق هم افتاد.البته ما هم تصمیم را بر این گذاشتیم که فیلم اکران شود زیرا اگر این اتفاق رخ نمی داد قطعا دیگر شرایط اکران را به ما نمی دادند.»
توکلی درباره شرایط فیلم و داستان آن گفت:«فکر نمی کنم در هیچ جای دنیا این گونه فیلم ها اکران شوند. شب بخوابید و صبح بلند شوید و به شما بگویند که فیلم شما اکران است. با اینکه فیلم ما تبلیغات نداشت فروش خوبی داشتیم در دوهفته اکران فیلم ما ۳۰۰ میلیون فروخت که برای بسیار خوب بود به این دلیل که اصلا کسی نمی دانست فیلم ما در حال اکران است. به عنوان فیلمساز اول بسیاری از موضوعات برایم روشن شد و تازه متوجه شدم که چه خبر است. به جایی ما را رساندند که دیگر نتوانیم اکران فیلم را ادامه دهیم.»
کارگردان فیلم «مادری» درباره عکس و العمل های مخاطبان نسبت به این اثر گفت:« موضوع و داستان فیلم به هر حال نزدیک به قشری از جامعه بود که احساس همدردی و همزاد پنداری می کردند و این موضوع برای من خیلی مهم بود. کسانی بودند که داستان فیلم برای آنها اتفاق افتاده بود و برایشان جالب بود.»
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- سریال «وحشی»؛ الهامی واقعی از یک اسطورهی شوم
- مجوز ساخت سینمایی برای پنج فیلمنامه صادر شد
- «وحشی»؛ اولین حضور سریالهای ایرانی در تورنتو
- درباره «وحشی»؛ شاخ و برگ ندهیم
- وحشیسازی یا وحشیزادگی؟/ روایتی از داود اشرف و زخم فرودستان در «وحشی»
- شروین حاجیپور تیتراژ ابتدایی «وحشی» را خواند
- در آستانه انتشار سریال؛ پوستر رسمی «وحشی» رونمایی شد
- از ۲۵ فروردین؛ سریال هومن سیدی به شبکه نمایش خانگی میآید
- «جنگ جهانی سوم» به هلند میرود
- نامزدی جنگ جهانی سوم در سه رشته در دومین دوره جوایز سپتیمیوس آمستردام
- چهارمین جایزه بین المللی محسن تنابنده برای فیلم جنگ جهانی سوم از جشنواره فانتاسپوآ برزیل
- گفتگوی اختصاصی سینماسینما با علی سرتیپی/ فضای سینما را باید از تنگنظری و فشارها خارج کنیم
- «جنگ جهانی سوم» بهترین فیلم جشنواره استانبول شد
- «جنگ جهانی سوم» از ۲۶ فروردین ماه اکران میشود
- دو جایزه جشنواره لوکزامبورگ برای «جنگ جهانی سوم»
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی





