تاریخ انتشار:۱۳۹۴/۱۱/۰۲ - ۱۳:۱۶ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 10150
امیرشهاب رضویان درباره عدم انتخاب فیلمش برای حضور در جشنواره فیلم فجر گفت: به رای هیات انتخاب احترام می‌گذارم و امیدوارم فیلم‌های انتخاب شده بهتر از کار من باشد.

به گزارش سینماسینما، این کارگردان که با «یک دزدی عاشقانه» متقاضی حضور در این دوره جشنواره بود‌، اظهار کرد: نسخه کاملی از فیلم تحویل دبیرخانه جشنواره شده بود و بعد از انتخاب نشدن آن دیگر پیگیری نکردم چرا که اصولا عادت به اعتراض و جنجال ندارم و وقتی انتخاب نشده یعنی دوست نداشتند که باشد.

وی ادامه داد: امیدوارم آن ۲۴ فیلم انتخاب شده بهتر از فیلم من باشد. به هر حال فیلم را در اکران مردم می‌بینند و قضاوت می‌کنند.

رضویان بااشاره به حضور فیلم هایش در دوره های گذشته جشنواره فیلم فجر گفت: اولین فیلم‌ام هم به نام «سفر مردان خاکستری» که سال ۸۰ به جشنواره دادم انتخاب نشد اما همان فیلم جوایز متعددی را در جشنواره‌های خارجی گرفت.

وی افزود: برای «تهران ساعت ۷ صبح» هم در سال ۸۱ متقاضی بودم که در ابتدا ستاد جشنواره اعلام کرد در مسابقه است و بعد آن را به بخش مهمان فرستاد. «مینای شهر خاموش» هم کاندید ۷ سیمرغ بلورین شد اما دوستان دولتی که مخالف آن بودند اعمال نفوذ کردند و کلا یک سیمرغ به فیلم دادند. هر چند در بخش جنبی بیشترین جوایز را گرفت.

این کارگردان تاکید کرد: به عنوان فیلمساز وقتی فرم حضور در جشنواره را پر می‌کنم قوانین را می‌پذیرم و بعد از آن دیگر اعتراض بی مورد است. امیدوارم کار هیات انتخاب عادلانه بوده باشد و چون فیلم‌های دیگر را ندیده‌ام، نمی‌توانم نظر دهم. اما در مورد عملکرد جشنواره نسبت به فیلم «آشغال‌های دوست داشتنی» ساخته محسن امیریوسفی معتقدم جشنواره می‌توانست عادلانه‌تر و دوستانه‌تر با این فیلم برخورد کند.

رضویان که مدیریت پردیس سینمایی «کورش» را برعهده دارد درباره میزبانی این دوره جشنواره فیلم فجر گفت: ما با اختصاص حدود ۱۲۰۰ تا ۱۴۰۰ صندلی در هر سانس بیشترین ظرفیت تماشاگر را در بین سینماهای فجر به مخاطبان اختصاص دادیم و پنج سالن طبقه سه و چهار پردیس سینمایی کوروش کلا در اختیار جشنواره است و سالن شش را هم به صورت رزرو قرار دادیم که در صورت نیاز به جشنواره اضافه شود.

وی ادامه داد: سال گذشته خوشبختانه پردیس سینمایی کوروش از طرف ستاد جشنواره تقدیر شد و جایزه بهترین‌ سینما را نیز از خانه سینما گرفتیم و امسال هم تلاش می‌کنیم در بین سینماهای نمایش دهنده فیلم‌ها‌، بهترین باشیم.

رضویان از ادامه اکران عادی فیلم‌های روی پرده همزمان با جشنواره در ۶ سالن دیگر کوروش خبر داد.

منبع :ایسنا

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها