سینماسینما، علی پاکزاد – کیومرث پوراحمد معتقد است گروه هنر و تجربه عملکر خوبی داشته است و حضورش برای سینمای ایران ضروری است.
به گزارش سینماسینما، کیومرث پوراحمد به عنوان یکی ازکارگردانان باسابقه سینمای ایران٬ گروه هنر و تجربه را جایی برای پیشرفت جوانان کارگردان میداند و بر این باور است فعالیت این گروه میتواند استعدادهای جوان را به سینمای ایران معرفی کند.
او درباره گروه هنر و تجربه گفت: «عموما اختلاف در همه جا وجود دارد و وجود اختلاف نظر در مورد گروه هنر و تجربه هم امری دور از انتظار نیست و از نظر من این اختلافات به زودی حل خواهد شد.»
او ادامه داد: «به هر حال بحث بیشتر روی عملکرد افراد است. اگر کارنامه خوبی دارند باید آن را ارائه دهند.باید براساس مستندات موجود در مورد عملکرد افراد قضاوت کرد.»
پور احمد درباره عملکرد گروه هنر و تجربه در سالهای اخیر گفت: «اصل به وجود آمدن «هنرو تجربه» در سینمای ایران بسیار خوب است. به شخصه از عملکرد هنر و تجربه و اینکه این امکان را به وجود آورده است که جوانان و فیلمسازان بتوانند فیلم بسازند و خودشان را به جامعه معرفی کنند بسیار خوشحالم. همین انبوه افرادی که میتوانند فیلم بسازند و عدهای را برای دیدن فیلمشان دعوت کنند بسیار حرکت خوبی بوده است. واقعا داشتن ده پانزده سینما در کل ایران باید ناراحتی را به وجود بیاورد. قطعا هنر و تجربه گام مثبتی در سینمای ایران بوده است.»
کارگردان «شب یلدا» درباره اهمیت موجودیت سینمای هنر و تجربه گفت: «هنرو تجربه به جایی خسارت نمیزند. این جوانان فیلمشان را میسازند و عدهای هم برای دیدن آن حضور پیدا میکنند و این موضوع بسیار خوب است. وفور تولید و اینکه بسیاری مایلند که فیلم بسازند بسیار مهم است.»
این کارگردان درباره حضور جوانان در سینما گفت: «هستند جوانانی که استعداد دارند و باید به نوعی آنها را حمایت کرد. اکنون هنرو تجربه نیز همین کار را انجام میدهد؛ من در بسیاری از فیلمهای کوتاه و بسیاری از موضوعات دیگر از جوانان استفاده کردهام و معتقدم این جوانان به کمک سینمای ایران میآیند.»
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- فیلم کوتاه «رسیدن» در دو جشنواره اتریشی
- گفتوگو با حسین توقیری، کارگردان «گزارش فرار یوسفی» / ساخت فیلم تجربی با امید و دست خالی
- با بودجه یک فیلم کوتاه، فیلم بلند سینمایی ساختیم/ گفتوگو با کارگردان فیلم «مکان»
- اظهارات داروغه زاده درباره اکران «خانه پدری»، «پارادایس» و «آشغالهای دوست داشتنی»
- کیومرث پوراحمد در گفتوگو با سینماسینما/نمیدانم چرا اجازه ساخت فیلم جدیدم را نمیدهند
- داودنژاد در گفتوگو با سینماسینما/ گروه هنر و تجربه سرآغاز تحولی عظیم در فیلمسازی مدرن است
- گفتوگو با پژمان تیمورتاش، کارگردان «مفت آباد»: خدا را شکر که جایی مثل «هنر و تجربه» وجود دارد
- گفتوگوی کیومرث پوراحمد با سینماسینما / معنی رای ندادن را نمیفهمم
- علت حضور کیومرث پوراحمد در فرمانداری تهران چه بود؟
- داوود رشیدی در فیلم خاطرهانگیز «بی بی چلچله»/فیلم
- حرف های بهمن کیارستمی درباره ساخت فیلمی از پدرش
- کیومرث پوراحمد می خواهد ماجرای مرگ مشکوک کیارستمی را روایت کند
- فیلمهای کیارستمی، بیضایی و تقوایی در موزه هنرهای معاصر تهران
- حقایقی درباره کیومرث پوراحمد به بهانه اکران فیلم “کفشهایم کو؟”
- مراسم یادبود هنرمندان درگذشته سال ۱۳۹۴ برگزار شد/ محمد سریر: سرمایه جاودان این سرزمین، یادگارهای فرهنگ و هنر است
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- از استعفای اعتراضی جعفر پناهی تا تقابل با هیاتمدیره؛ پشت پرده اختلافات صنفی سینماگران
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف
- «محکوم»؛ آغازی برای پایان
- میراثِ کودکی
- بازیگر «پاریس تگزاس» در فیلم تازه نادر ساعیور
- اکران نسخه مرمت شده یکی از فیلمهای مهم داریوش مهرجویی
- این فیلم انعکاس واقعیتهای زندگی آدمهاست/ لیلا حاتمی: حواس کسی به «قاتل و وحشی» نیست
- «ارس، رود خروشان» روایت فاتحان شهرهای رفته بر باد است
- اکران و نقد نمایندهی کانادا در اسکار در سینما اندیشه
- نگاهی به مستند «زیر درخت لور»؛ بیانیهای هنری درباره شکلی از رنج جمعی
- «پیکار با پیکر»؛ وقتی که سخن هرودوت بهانه فیلم میشود
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- یک جایزه و دو تقدیر برای فیلمسازان ایرانی در جشنواره الیمپیای یونان





