سینماسینما، علی پاکزاد – کیومرث پوراحمد معتقد است گروه هنر و تجربه عملکر خوبی داشته است و حضورش برای سینمای ایران ضروری است.
به گزارش سینماسینما، کیومرث پوراحمد به عنوان یکی ازکارگردانان باسابقه سینمای ایران٬ گروه هنر و تجربه را جایی برای پیشرفت جوانان کارگردان میداند و بر این باور است فعالیت این گروه میتواند استعدادهای جوان را به سینمای ایران معرفی کند.
او درباره گروه هنر و تجربه گفت: «عموما اختلاف در همه جا وجود دارد و وجود اختلاف نظر در مورد گروه هنر و تجربه هم امری دور از انتظار نیست و از نظر من این اختلافات به زودی حل خواهد شد.»
او ادامه داد: «به هر حال بحث بیشتر روی عملکرد افراد است. اگر کارنامه خوبی دارند باید آن را ارائه دهند.باید براساس مستندات موجود در مورد عملکرد افراد قضاوت کرد.»
پور احمد درباره عملکرد گروه هنر و تجربه در سالهای اخیر گفت: «اصل به وجود آمدن «هنرو تجربه» در سینمای ایران بسیار خوب است. به شخصه از عملکرد هنر و تجربه و اینکه این امکان را به وجود آورده است که جوانان و فیلمسازان بتوانند فیلم بسازند و خودشان را به جامعه معرفی کنند بسیار خوشحالم. همین انبوه افرادی که میتوانند فیلم بسازند و عدهای را برای دیدن فیلمشان دعوت کنند بسیار حرکت خوبی بوده است. واقعا داشتن ده پانزده سینما در کل ایران باید ناراحتی را به وجود بیاورد. قطعا هنر و تجربه گام مثبتی در سینمای ایران بوده است.»
کارگردان «شب یلدا» درباره اهمیت موجودیت سینمای هنر و تجربه گفت: «هنرو تجربه به جایی خسارت نمیزند. این جوانان فیلمشان را میسازند و عدهای هم برای دیدن آن حضور پیدا میکنند و این موضوع بسیار خوب است. وفور تولید و اینکه بسیاری مایلند که فیلم بسازند بسیار مهم است.»
این کارگردان درباره حضور جوانان در سینما گفت: «هستند جوانانی که استعداد دارند و باید به نوعی آنها را حمایت کرد. اکنون هنرو تجربه نیز همین کار را انجام میدهد؛ من در بسیاری از فیلمهای کوتاه و بسیاری از موضوعات دیگر از جوانان استفاده کردهام و معتقدم این جوانان به کمک سینمای ایران میآیند.»

لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- فیلم کوتاه «رسیدن» در دو جشنواره اتریشی
- گفتوگو با حسین توقیری، کارگردان «گزارش فرار یوسفی» / ساخت فیلم تجربی با امید و دست خالی
- با بودجه یک فیلم کوتاه، فیلم بلند سینمایی ساختیم/ گفتوگو با کارگردان فیلم «مکان»
- اظهارات داروغه زاده درباره اکران «خانه پدری»، «پارادایس» و «آشغالهای دوست داشتنی»
- کیومرث پوراحمد در گفتوگو با سینماسینما/نمیدانم چرا اجازه ساخت فیلم جدیدم را نمیدهند
- داودنژاد در گفتوگو با سینماسینما/ گروه هنر و تجربه سرآغاز تحولی عظیم در فیلمسازی مدرن است
- گفتوگو با پژمان تیمورتاش، کارگردان «مفت آباد»: خدا را شکر که جایی مثل «هنر و تجربه» وجود دارد
- گفتوگوی کیومرث پوراحمد با سینماسینما / معنی رای ندادن را نمیفهمم
- علت حضور کیومرث پوراحمد در فرمانداری تهران چه بود؟
- داوود رشیدی در فیلم خاطرهانگیز «بی بی چلچله»/فیلم
- حرف های بهمن کیارستمی درباره ساخت فیلمی از پدرش
- کیومرث پوراحمد می خواهد ماجرای مرگ مشکوک کیارستمی را روایت کند
- فیلمهای کیارستمی، بیضایی و تقوایی در موزه هنرهای معاصر تهران
- حقایقی درباره کیومرث پوراحمد به بهانه اکران فیلم “کفشهایم کو؟”
- مراسم یادبود هنرمندان درگذشته سال ۱۳۹۴ برگزار شد/ محمد سریر: سرمایه جاودان این سرزمین، یادگارهای فرهنگ و هنر است
نظر شما
پربازدیدترین ها
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
- نگاهی به «عروج» به بهانه زادروز لاریسا شپیتکو/ لحظه روبرو شدن با «خود»
- «بیگانه» کامو مقابل دوربین کارگردان فرانسوی میرود
- چهره تلخ عشق یک سویه/ نگاهی به فیلم «در دنیای تو ساعت چند است؟»
- حقایقی درباره فیلم یک تکه نان به بهانه پخش آن از شبکه نمایش
آخرین ها
- یک واکنش دیرهنگام؛ بیانیه آکادمی داوری در پی خشونت علیه برنده اسکار
- پس از ۴ دهه برگزاری در یوتا؛ جشنواره ساندنس به کلرادو میرود
- فرشته سقوط کرده/ نگاهی به فیلمنامه «هیات منصفه شماره ۲» با بررسی عناصر مشترک درامهای دادگاهی
- «داستان سلیمان»؛ یک داستان واقعی از هزاران پناهجوی جهان
- «یک نبرد پس از دیگریِ» دیکاپریو کوتاهتر شد!
- یک عشق بی رحم،مجازات اعدام را در بریتانیا لغو کرد
- اکران آنلاین «زودپز» در شبکه نمایش خانگی
- نتفلیکس با «صد سال تنهایی» به یک رمان کلاسیک «غیرقابلاقتباس» جان میبخشد
- «ذهن زیبا»؛ اتفاقی زیبا در تلویزیون
- اسرائیل، کارگردان برنده اسکار را بازداشت کرد
- یک جایزه برای مجری اسکار؛ کونان اوبراین، جایزه مارک تواین را گرفت
- برای دستاوردهای یک دهه فعالیت حرفهای؛ بالاترین تجلیل سینمایی بریتانیا از تام کروز
- داوری فیلمساز ایرانی در جشنواره مورد تایید اسکار
- نگاهی به «اکنون»/ هنرِ شنیدن
- «بیگانه» کامو مقابل دوربین کارگردان فرانسوی میرود
- «روایت ناتمام سیما» قاچاق شد/ علیرضا صمدی: خواهش میکنم نسخه غیرقانونی را نبینید
- نقدچیست؟ منتقدکیست؟
- نوروز موسیقایی با فیدیبو؛ برنامه فستیوال موسیقی «گوشه» اعلام شد
- دارن آرونوفسکی میسازد؛ اقتباس سینمایی از رمان «کوجو»
- «بیصدا حلزون»؛ تلخی میان تصمیم و تسلیم
- «سلب مسئولیت»؛ کابوسی پنهانشده پشت نور
- خبرهای اختصاصی سینماسینما از جشنواره کن؛ مجیدی و فرهادی نمیرسند/ در انتظارِ روستایی، پناهی، مکری، کاهانی و اصلانی
- اختصاصی سینماسینما- کنفرانس خبری؛ ۱۰ آوریل/ احتمال حضور جارموش، لینکلیتر، اندرسن، مالیک و برادران داردن در جشنواره کن
- تبعات کرونا و اختلافات حقوقی با برادران وارنر؛ اعلام ورشکستگی شرکت تولیدکننده فیلمهای «ماتریکس» و «جوکر»
- به هر سازی رقصیدیم غیر از ساز دل خویش/ این بهاریه نیست، نامهای است برای امیروی امیر نادری
- تفاوت ساعت «۶ صبح» و «۵ عصر»
- پوستر بخش ۱۵ روز کارگردانان جشنواره کن منتشر شد
- یادداشت علیرضا داود نژاد برای مهدی مسعود شاهی
- هدیه نوروزی سوینا؛ انتشار نسخه ویژه نابینایان «پدرخوانده (۲)» با صدای فرهاد اصلانی
- یک جایزه دیگر برای «دانه انجیر معابد»/ برندگان جوایز فیلم آسیایی معرفی شدند