فهرست گواهی مالکیت های فیلم های سینمایی و غیر سینمایی شامل ۱۰۲۹ عنوان فیلم منتشر شد.
به گزارش سینماسینما به نقل از روابط عمومی سازمان امور سینمایی و سمعی بصری این فهرست به همراه اطلاعیه ای درباره گواهی مالکیت فیلم سینمایی و غیر سینمایی به شرح ذیل اعلام می شود.
۱- از تاریخ اول مرداد ماه سال جاری، گواهی مالکیت به صورت دائمی صادر می شود که اصالت و اعتبار آن از طریق رمزینه (بارکد) و یا مراجعه به سامانه سازمان سینمایی قابل راستی آزمایی است . بدیهی است در صورتی که مالکیت اثر تغییر کند، گواهی جدیدی صادر و گواهی قبلی از درجه اعتبار ساقط می شود .
۲-مشخصات مالکیتی حدود ۱۰۲۹ اثر در فایل زیر قابل مشاهده است. پیشتر برای این آثار، گواهی مالکیت مدت دار ، صادر و تحویل شده است اما مالکان این آثار، در عین حال می توانند با مراجعه به سامانه و ثبت نام ، گواهی جدید مالکیتی ( دائمی) را چاپ بگیرند . همچنان که قبلا اعلام شده، مجوزها و گواهی های سازمان سینمایی به دلیل نصب رمزینه و قابلیت اصالت سنجی و اعتبار سنجی نیاز به امضا ندارد ولی اگر متقاضی، تمایل به اخذ امضا دارد می تواند برای اخد امضا روی همان نسخه چاپی، به دفتر مدیر مربوط مراجعه کند و یا از دفتر مدیر بخواهد.
۳-مالکان آثاری که در فهرست زیر نیستند می توانند با مراجعه به سامانه و بارگذاری اسناد مربوط، تقاضای صدور گواهی مالکیت دائمی کنند .
آثار جدید نیز مشمول همین قاعده است . مطابق گردش کار، تمام مالکانی که از سوی تهیه کننده یا یکی از مالکان معرفی می شوند با مراجعه به سامانه، میزان سهم اعلامی را تایید می کنند و صرفا پس از تایید همه آنان، پیام «تکمیل مدارک» روی حساب های کاربری آنان درج و فرایند صدور گواهی مالکیت آغاز می شود . پس از تکمیل مدارک ، اطلاع رسانی صورت می پذیرد تا اگر ادعایی درباره مالکیت اثر وجود دارد رسیدگی شود و پس از یک ماه، گواهی مالکیت دائمی صادر می شود. چنانچه بعضی از حقوق این اثر، بهصورت مدتدار واگذار شده باشد در گواهی مالکیت صادره، مشخص است.
۴-هر زمان که با پیگیری مدعیان، برای سازمان سینمایی محرز شود که گواهی صادره ، نادرست بوده ؛ رمزینه نامعتبر می شود و صدور گواهی جدید ، مستلزم گردشکار جدید است .
۵-در صورتی که در آینده، سهام فیلم یا حقوق نمایش خانگی ،تلویزیونی و … تغییر کند به روش فوق، ذتقاضای گواهی مالکیت جدید در سامانه سازمان سینمایی ثبت و گواهی مالکیت جدید صادر و گواهی قبلی به صورت خودکار باطل می شود.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- حقیقتِ حذف/ وقتی حذف، جای گفتوگو را در مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی میگیرد
- آغاز شمارش معکوس برای میزبانی فارس از جشنواره جهانی فیلم فجر
- خلف وعده سازمان سینمایی/ خانه سینما از حضور در کمیته انتخاب نماینده ایران برای اسکار کنارهگیری کرد
- بماند به یادگار از دولت وفاق!/ نامه سرگشاده یک مستندساز به رئیس سازمان سینمایی
- خروج کانون کارگردانان سینما از شورای صنفی نمایش/ برای رائد فریدزاده متاسفیم
- بیانیه سازمان سینمایی در پی حمله به صداوسیما
- برگزاری فعالیتهای هنری تا اطلاع ثانوی لغو شد
- حرفهای تازه رییس اسبق سازمان سینمایی؛ ایوبی: پشتم را خالی کردند/ دولت باید پایش را عقب بکشد
- موتمن: سردر سینماهای کشور شبیه تئاتر بولینگ عبدو شده است/ فارابی را تعطیل کنید
- مسعود نجفی مدیر روابط عمومی سازمان سینمایی شد
- به بهانه تغییر رییس سازمان سینمایی/ باید مدیران را پاسخگو کنیم
- سقوط آزاد جشنواره فیلم کوتاه تهران به چاه بیاعتباری
- سینمای استراتژیک به استراتژی سینما تبدیل شود
- ابراز شگفتی هیأت رئیسه خانه سینما از انگیزههای تنظیم کنندگان سند ملی سینما
- انجمن تهیهکنندگان مستقل سینما مطرح کرد؛ درخواست شفافسازی مالی وزارت ارشاد و سازمان سینمایی
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- «مثل یک بهمن»؛ روایت خنیاگری که صدای یک قوم اصیل شد
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
آخرین ها
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف
- «محکوم»؛ آغازی برای پایان
- میراثِ کودکی
- بازیگر «پاریس تگزاس» در فیلم تازه نادر ساعیور
- اکران نسخه مرمت شده یکی از فیلمهای مهم داریوش مهرجویی
- این فیلم انعکاس واقعیتهای زندگی آدمهاست/ لیلا حاتمی: حواس کسی به «قاتل و وحشی» نیست
- «ارس، رود خروشان» روایت فاتحان شهرهای رفته بر باد است
- اکران و نقد نمایندهی کانادا در اسکار در سینما اندیشه
- نگاهی به مستند «زیر درخت لور»؛ بیانیهای هنری درباره شکلی از رنج جمعی
- «پیکار با پیکر»؛ وقتی که سخن هرودوت بهانه فیلم میشود
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- یک جایزه و دو تقدیر برای فیلمسازان ایرانی در جشنواره الیمپیای یونان
- سینما ایران در آتش سوخت
- ۲۶ هزار پاترهد دست دوستی دادند/ پیش به سوی فیلم-کنسرت «بازی تاج و تخت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- «سگ سیاه»؛ بازمانده در شهر مردگان
- پیوند نوستالژی و نقد اجتماعی در «سینما شهر قصه»
- سیویکمین دوره جوایز سینمایی لومیر فرانسه؛ نامزدی ۲ سینماگر ایرانی/ «بیگانه» نامزد ۶ جایزه شد





