مستند کوتاه «تنها نخواهم ماند» به کارگردانی یاسر طالبی و تهیهکنندگی فریبا عرب موفق به کسب جایزه بهترین مستند دوازدهمین جشنواره بینالمللی فریزاج (ferfilm)در کوزوو شد.
به گزارش سینماسینما، این جشنواره به منظور ترویج فرهنگها و ارزشهای جهانی از طریق فیلم به عنوان یک روش چندبعدی و جذاب برگزار میشود. علاوه بر رویدادهای سینمایی، جشنواره با بهرهگیری از پتانسیل گردشگری شهر فریزاج، بازدیدها و رویدادهای دیگری را برای نمایش تنوع فرهنگی کوزوو سازماندهی میکند.
مستند «تنها نخواهم ماند» با پژوهش علی رمضانی پاجی به زندگی یک زوج کهنسال میپردازد که بعد از پنج سال صدای قلب فرزندشان را میشنوند. تصویربردار این مستند فرحبخش فرهیدنیا و محمودرضا مافی هستند. صدابرداری را حسن جعفری انجام داده و صداگذار پروژه رامین ابوالصدق است.
«تنها نخواهم ماند» پیش از این در فستیوالهای تسالونیکی یونان و شورت شورتز ژاپن نمایش داده شده و برنده جایزه بهترین فیلم مستند بین الملل سی و هشتمین جشنواره فیلم کوتاه تهران شده است. دریافت جایزه بهترین مستند در مورد بقای مردم بومی در جشنواره پارنوی استونی، بهترین مستند جشنواره دین امروز ایتالیا، بهترین مستند فیلم وستروس و … بخشی از موفقیتهای بینالمللی این مستند است.
یاسر طالبی کارگردانی مستندهای «دلبند»، «سرنوشت» و مجموعه سریال مستندهای اهل سفر «تاج زاگرس، مسافر آذران و …» را در کارنامه دارد.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- دو جایزه جشنواره ایتالیایی به «سرنوشتِ» ایرانی رسید
- «سرنوشت» بهترین فیلم جشنواره دانمارکی شد
- جشنواره جئونجو به «سرنوشت» ایرانی جایزه داد
- معرفی فیلمهای ایرانی راهیافته به بخش مسابقه بینالملل جشنواره فیلم کوتاه تهران
- «اهل سفر» از نیمه گذشت/ سختیهای تولید در دوران کرونا
- «اهل سفر» در شبکه مستند
- «حاشیه مهمتر از متن» در تلویزیون رونمایی میشود
- مستند «دلبند» برنده ۵ جایزه از جشنوارههای بینالمللی شد
- «دلبند» برنده ۶ جایزه از جشنوارههای جهانی شد
- «دلبند» برنده جایزه «نتپک» جشنواره کرهجنوبی شد
- نمایش و نقد مستند «دلبند» در کانون فیلم «سینماحقیقت»
- راهیابی «دلبند» ایرانی به جشنواره «هات داکس»
- «دلبند» ، نماینده سینمای ایران در بخش مسابقه ی مهم ترین جشنواره ی مستند جهان ایدفا
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
آخرین ها
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف
- «محکوم»؛ آغازی برای پایان
- میراثِ کودکی
- بازیگر «پاریس تگزاس» در فیلم تازه نادر ساعیور
- اکران نسخه مرمت شده یکی از فیلمهای مهم داریوش مهرجویی
- این فیلم انعکاس واقعیتهای زندگی آدمهاست/ لیلا حاتمی: حواس کسی به «قاتل و وحشی» نیست
- «ارس، رود خروشان» روایت فاتحان شهرهای رفته بر باد است
- اکران و نقد نمایندهی کانادا در اسکار در سینما اندیشه
- نگاهی به مستند «زیر درخت لور»؛ بیانیهای هنری درباره شکلی از رنج جمعی
- «پیکار با پیکر»؛ وقتی که سخن هرودوت بهانه فیلم میشود
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- یک جایزه و دو تقدیر برای فیلمسازان ایرانی در جشنواره الیمپیای یونان
- سینما ایران در آتش سوخت





