سینماسینما، علی پاکزاد- امیر احمد انصاری کارگردان فیلم «هاری» گفت:«تمام لذت جشنواره فجر به این بود که همه اهالی سینما در کنار هم فیلم ها را مشاهده کنند. نیازی به کد خدا منشی نبود.
به گزارش سینماسینما، هاری فیلمی به کارگردانی امیراحمد انصاری، نویسندگی امیرعلی محسنین و تهیهکنندگی مهدی مددکار ساختهٔ سال ۱۳۹۳ است. این فیلم نزدیک به دوسال درگیر ممیزی ها از سوی وزارت ارشاد بود. اما بعد از گذشت دو سال و حذف دو دقیقه از آن بهمن ماه امسال اکران خواهد شد.
امیر احمد انصاری کارگردان فیلم «هاری» درباره ساخت این فیلم گفت:«متاسفانه فیلم «هاری» دچار مشکلاتی شد. نزدیک به دوسال درگیر مسائل مربوط به ممیزی در وزارت ارشاد بودیم. بعد از دوسال پروانه نمایش این فیلم را دریافت کردیم. با کمک دوستان توانستیم که مجوز اکران را از بهمن ماه امسال دریافت کنیم. فیلم ما به مدت یک ماه در گروه آزاد اکران خواهد شد.»
او ادامه داد:««هاری» در جشنواره های مختلفی به نمایش در آمد. ما در جشنواره جهانی فجر نیز نمایش داشتیم. خوشبختانه مخاطبان با فیلم رابطه خوبی برقرار کردند. سالن نمایش فیلم در فجر جهانی پر بود. توانستیم در جشنواره مونترال و لندن حضور پیدا کنیم ؛ که در هر دو جشنواره استقبال خوبی از فیلم ما شد. فیلم «هاری» تماشاگران خاص خود را دارد . قطعا در ایران هم اکران خوبی خواهیم داشت. البته نظر منتقدان نسبت به فیلم ما مثبت بود و همین موضوع باعث شد که نگاهها به فیلم ما بیش از گذشته باشد.»
کارگردان «هاری» درباره ممیزی های اعمال شده نسبت به فیلم گفت:«متاسفانه زمان زیادی را صرف کردیم که دوستان را راجع به مسائل ممیزی فیلم قانع کنیم. اکنون دو دقیقه از فیلم ممیزی خورده است. البته این دو دقیقه تاثیری روی قصه نگذاشته است.»
امیر احمد انصاری درباره توجه فستیوال های خارجی به این فیلم گفت:« دو سال قبل فیلم «محمد رسوا الله» در جشنواره مونترال مورد توجه قرار گرفت و بعد ایران هم از او استقبال شد ؛ و بعد از آن نوبت به فیلم ما در این جشنواره رسید. بسیاری از مجلات معتبر درباره این فیلم نوشتند اما در ایران و در جشنواره مورد حمایت قرار نگرفت و برای خود من هم این موضوع جالب توجه بود. اکنون در ایران در حال جنگ هستیم که فیلم ما را نمایش دهند و این موضوع واقعا عجیب است. جالب تر از این در هفته فیلم «پکن» هفت فیلم را از ایران انتخاب می کنند تا در این هفته فرهنگی توسط وزارت ارشاد نمایش داده شود که یکی از این فیلمها «هاری » است. اگر این فیلم خوب بوده است که خوب خداروشکر که مورد پسند قرار گرفته است. اما اگر خوب نیست چرا در بسیاری از فستیوال ها نمایش داده می شود اما در ایران با مشکل روبرو می شویم. این موضوع فقط و فقط اعمال سلیقه است. بسیاری از مواقع ما گیج هستیم و نمی دانیم که چه اتفاقی می افتد ما حمایت نمی خواهیم نیاز به عدالت داریم. متاسفانه میبینیم که بعضی از فیلمنامه ها را اصلا نمی خوانند و بعضی دیگر را به حدی به آن توجه می کنند که عجیب و غریب است. ما نیاز به اجماع سلیقه در سینما داریم.»
او درباره داوری ها و اعمال نظرها درباره فیلم ها گفت:«ببینید کاری که اکنون خانه سینما انجام می دهد بسیار جالب است. چرا در جشنواره فجر این اتفاق صورت نمی گیرد. اینکه از صنف های مختلف افرادی باشند و درباره فیلم ها نظر دهند و سلیقه آنها باعث شود که فیلم مورد نظر جایزه بگیرد بسیار مطلوب است. چرا انتصابی رفتار کنیم؟ جشنواره فجر با شکوه ترین گردهمایی سینمایی ما است. اخیرا هم موضوعاتی را دوستان مطرح کرده اند درباره جداسازی و تغییر مکان برگذاری جشنواره، تمام لذت جشنواره این بود که همه اهالی سینما در کنار هم و با هم فیلم ببینند. برج میلاد نماد جشنواره فجر بود. ما یک خانواده هستیم و نیازی به کدخدا منشی نداریم.»
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- اعلام جرم دادستان تهران علیه هفت سینماگر و یک فعال رسانهای
- تازهترین اظهارات ضرغامی درباره شجریان، قاضیانی و آتشی
- هنگامه قاضیانی آزاد شد
- هنگامه قاضیانی و کتایون ریاحی بازداشت شدند
- حسام منظور در «جزیره» مقابل دوربین سیروس مقدم رفت
- هنگامه قاضیانی در سریال «جزیره» بازی میکند
- دیکتهای پرغلط/ نگاهی به فیلم «سازهای ناکوک»
- سازهای ناکوک فیلمنامه/ نگاهی به فیلم «سازهای ناکوک»
- مروری بر کارنامه هنری هنگامه قاضیانی به بهانه زادروزش در گفتگو با ناصر ضمیری/ بازیگر نقشهای ماندگار
- یادداشت هنگامه قاضیانی درباره فیلم «سرکوب»
- تداوم موفقیت بینالمللی بازیگران میرکریمی
- اکران کمدی «به وقت خماری» بعد از «عصبانی نیستم»
- انصاری: فعلا قصدی برای اکران «خونمردگی» در داخل کشور نداریم
- اتمام فیلمبرداری فیلم کمدی محمد حسین لطیفی
- رعنا آزادیور با هنگامه قاضیانی و ابوالفضل پورعرب همبازی شد
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود





