اولین دوره جشنواره بینالمللی انیمیشن «پژوهش، فنّاوری و نوآوری» برگزار میشود.
به گزارش سینماسینما، دبیرخانه شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری با هدف شناسایی دستاوردها، چالشها و فرصتهای حوزه پژوهش، فناوری و نوآوری از منظر هنرمندان فیلمساز انیمیشن این جشنواره را برگزار خواهد کرد.
ستاد برگزاری از تمامی فیلمسازان، هنرمندان و دانشجویان سراسر جهان برای شرکت در این جشنواره دعوت به عمل میآورد.
آنچه در فراخوان این جشنواره آمده به این شرح است:
اهداف جشنواره:
۱- رویکرد پژوهش، فنّاوری و نوآوری از نگاه فیلمسازان انیمیشن.
۲- فراهم سازی زمینه مناسب و شایسته برای تبادل دیدگاه ها و اندیشه ها از طریق آثار انیمیشن.
۳- کشف استعدادها و تشویق فیلمسازان انیمیشن به ابتکار و نوآفرینی در محتوا و ساختار آثار تولیدی.
۴- فرهنگ سازی و طرح دیدگاه های مرتبط با محور های موضوعی جشنواره درآثار انیمیشن.
۵- بکارگیری زبان طنز و نقد در زمینه موضوعات مطروحه با هنر انیمیشن.
موضوع کلی:
موضوع محوری این جشنواره «چالشها و فرصتهای موجود در پژوهش، فنّاوری و نوآوری» است.
بخش های مسابقه جشنواره:
در این جشنواره آثار انیمیشن با تکنیک ها و شیوه های اجرایی گوناگون در بخش های مختلف ذیل پذیرفته می شود:
۱- فیلم انیمیشن کوتاه
۲- فیلم انیمیشن بلند
۳- فیلم انیمیشن دانشجویی
۴- فیلم انیمیشن سفارشی و تبلیغاتی(اعم از تبلیغی، آموزشی، صنعتی، موزیک ویدئو و ….)
۵- سریال و مجموعه های تلویزیونی
۶- فیلم انیمیشن اینترنتی و تلفن همراه
۷- فیلم تجربی، New Media و گرافیک موشن
* در هر بخش به فیلم برگزیده علاوه بر دیپلم افتخار و کتاب جشنواره جازه نقدی نیز اهدا خواهد شد.
** به تمامی هنرمندانی که آثارشان برای بخش مسابقه انتخاب می شود گواهی شرکت اعطا میشود.
مشخصات آثار ارسالی:
۱- از نظر تعداد آثار ارسالی محدودیتی برای فیلم سازان، نهادها و سازمان ها وجود ندارد.
۲- در بخش مجموعه ها و سریال ها حد اکثر سه قسمت از مجموعه یا سریال می بایست ارسال شود.
۳- با توجه به دوره اول برگزاری جشنواره محدودیتی در سال تولید فیلم ها وجود ندارد.
۴- محدودیتی در زمان فیلم های ارسالی وجود ندارد.
۵- آثار ارسالی می باید اجازه حضور در جشنواره را از طرف تهیه کننده یا نماینده قانونی ایشان داشته باشند.
۶- فیلم ها با کیفیت مناسب و حداقل در قالب PAL ارسال شود.
۷- فیلم ها بصورت فایل هایی با فرمت های Avi, Mp4, Mpeg, Mov پذیرفته میشود.
۸- همراه با آثار فرم تقاضای ثبت نام به طور کامل تکمیل و ارسال شود.
نحوه ارسال آثار و نشانی دبیرخانه:
۱- فرم تقاضای ثبت نام در آدرس اینترنتی www.atfest.ir تکمیل و ثبت شود.
۲- فیلم همراه با یک قطعه عکس کارگردان و ۳ قطعه عکس از فیلم (با رزولوشن ۳۰۰ dpi) در محل مشخص شده بارگذاری شود.
۵- در صورت عدم موفقیت در ارسال آنلاین و بارگذاری فیلم، آثار و مدارک مربوطه بر روی DVD تحویل دبیرخانه جشنواره (جناب آقای میثم امینی) شود.
مهلت ارسال آثار تا تاریخ ۲۴ آذر ماه تمدید شده است.
اطلاعات فراخوان در پایگاه اینترنتی شورایعالی علوم و تحقیقات به نشانی www.atf.gov.ir نیز قابل دسترس است.
نشانی دبیرخانه: تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیراز جنوبی، خیابان سهیل، شماره ۹/ تلفن: ۸۸۰۳۶۱۴۴
برای اطلاعاات بیشتر به آدرس www.atfest.ir مراجعه فرمایید. فراخوان و اطلاعات تکمیلی در منوی جشنواره قابل دسترس است.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- اعلام آثار پویانمایی کوتاه نهمین جشنواره فیلم شهر/ معرفی داوران بخش فیلمهای کوتاه داستانی
- حمایت معکوس؛ سازوکارهای حمایتی ناکارآمد، انیمیشن ایران را زمینگیر کرده است
- چرا ایران هنوز کارشناسی انیمیشن ندارد؟
- یادداشتی برای «ژولیت و شاه»؛ قصهای آمیخته از تخیل و واقعیت
- انیمیشن ایران در جشنواره فجر؛ کجا ایستادهایم؟
- ۵ انیمیشن ایرانی در اسپانیا نمایش داده میشود
- جشنواره پویانمایی تهران در ایستگاه پایانی
- دوبله آثار کودک حساس، مهم و پر از ظرافت است
- «عصرانه با انیمیشن»؛ بزرگداشت سعید توکلیان برگزار شد
- راهیابی انیمیشن ایرانی به جشنواره مراکش
- راهیابی دو انیمیشن به جشنواره فیلم ژیرونای اسپانیا
- رونمایی از تیزر مجموعه انیمیشن «رویاهای رنگی»
- اولین کارگاه انتقال تجربه بسته انیمیشن «رویاهای رنگی» برگزار شد؛ امیدواریم اکران انیمیشن کوتاه ادامه پیدا کند
- تحقق آرزوی چندساله فعالان انیمیشن در هنرو تجربه
- جایزه جشنواره انسی برای انیمیشن ایرانی
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف
- «محکوم»؛ آغازی برای پایان
- میراثِ کودکی
- بازیگر «پاریس تگزاس» در فیلم تازه نادر ساعیور
- اکران نسخه مرمت شده یکی از فیلمهای مهم داریوش مهرجویی
- این فیلم انعکاس واقعیتهای زندگی آدمهاست/ لیلا حاتمی: حواس کسی به «قاتل و وحشی» نیست
- «ارس، رود خروشان» روایت فاتحان شهرهای رفته بر باد است
- اکران و نقد نمایندهی کانادا در اسکار در سینما اندیشه
- نگاهی به مستند «زیر درخت لور»؛ بیانیهای هنری درباره شکلی از رنج جمعی
- «پیکار با پیکر»؛ وقتی که سخن هرودوت بهانه فیلم میشود
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- یک جایزه و دو تقدیر برای فیلمسازان ایرانی در جشنواره الیمپیای یونان





