روزنامه جوان نوشت: به تازگی در آیین رونمایی از پوستر جشنواره فیلم فجر از «مجموعه آثار منتخب مردمی» سنوات جشنواره نیز رونمایی شد.
در قالب این مجموعه از آثار منتخب مردمی نام دو اثر توقیفی سنتوری و مارمولک که مجوز پخش وزارت ارشاد را ندارند هم به چشم میخورد. فیلم سینمایی علی سنتوری ساخته داریوش مهرجویی پس از آنکه در سال ۸۶ به دلیل استعمال مواد مخدر از سوی کاراکتر اصلی و نیز ارجاعات فرامتنی فیلم توقیف شد، هیچگاه رنگ پرده را ندید. نسخه پردهای فیلم علیسنتوری آن زمان به شکل غیرمجاز توزیع شد. فیلم سینمایی مارمولک نیز تقریباً همین روند را طی کرد، با این تفاوت که فیلم پس از اکران دو هفتهای از پرده پایین آمد و تا به حال هم نتوانسته مجوز قانونی اخذ کند. در ادامه گافها و بیتدبیریهای برگزارکنندگان جشنواره سی و پنجم فیلم فجر این دو فیلم توقیفی نیز در قالب مجموعه آثار مردمی منتخب جشنوارههای فیلم فجر در دورههای مختلف ارائه شده است. محمد حیدری با اینکه سال گذشته هم جشنواره فیلم فجر را همراه با ضعفها و نابسامانیهای زیادی برگزار کرد این فرصت را یافت تا با نظر مساعد رئیس خود حجتالله ایوبی بار دیگر و برای یک دوره متوالی سکاندار برگزاری بزرگترین رویداد هنری کشور باشد، اما برخلاف انتظار او و مجموعه تحت امرش تا به حال با ضعفهای پرشماری جشنواره را به آستانه آغاز رسمی رهنمون شدهاند.
جدای از گاف درباره دو فیلم توقیفی در مجموعه آثار منتخب مردمی که چند روز پیش طی مراسمی از آن رونمایی به عمل آمد، مسئولان جشنواره مرتکب عملکردهای سوء دیگری از قبیل بلبشوی بلیتفروشی مردمی هستند و علاقهمندان به جشنواره پس از سرکار بودن پشت رایانههای خود برای خرید بلیت به سمت سینما ملت هدایت شدند، اما فروش بلیت به شکل دستی هم بسیار نامنظم انجام گرفت و صدای مردم در اینباره نیز درآمد که برخی رسانهها این فضای نابسامان را پوشش دادند. در حالیکه هنوز جشنواره به طور رسمی آغاز نشده، اما کارتهای خبرنگاران نیز هنوز ارائه نشده است. گفته میشود اختلالات در سایت سینوگرام سببساز این مسئله است و موجب شده در جریان اخذ اطلاعات خبرنگاران مشکلاتی ایجاد شود. همه این اتفاقات در ارائه خدمات به مردم و خبرنگارها در حالی اتفاق میافتد که جشنواره فیلم فجر هنوز به شکل رسمی کار خود را آغاز نکرده است و به طور ناخودآگاه این اصطلاح به ذهن خطور میکند. «سالی که نکوست از بهارش پیداست.»
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- واقعا فکر می کنم زن ها استثمار می شوند/ گفت و گو با داریوش مهرجویی به بهانه اکران «لامینور»
- مهرجویی: شما میدانید در این مملکت چه کسی حرف اول را میزند؟/ خاطرهای از توقیف «سنتوری»
- نگذارید تاریخ درباره فیلم مهرجویی تکرار شود
- داریوش مهرجویی: با این گرانی و تورم، فیلمسازی صرف نمیکند
- واکنش مشاور وزیر ارشاد به انتقادات از اکران برخی فیلمها/ دولت چگونه میتواند جلوی نمایش دهها فیلم را بگیرد؟
- علی تبریزی: حجم کمدی «این گروه مارمولک» از فیلم «مارمولک» بیشتر است/ امید به اکران در گروه هنروتجربه
- کنداکتور نوروزی فیلیمو اعلام شد: عادل، رضا مارمولک، بابا اتی و دیگران
- وقتی ویروس کرونا به داد شبکه نمایش خانگی ایران میرسد!
- بازگشت داریوش مهرجویی پس از شش سال به سینما/ «لامینور» ادامهای بر «سنتوری»؟
- نظر رهبری درباره فیلم مارمولک در دیدار اخیر تهیه کنندگان سیما
- انتقاد تسنیم از خرید حق رایت فیلم مارمولک توسط موسسه رسانههای تصویری/مارمولک تنها جنبه آرشیوی داشته و به هیچ کار دیگری نمیآید!
- حقایقی درباره فیلم یک تکه نان به بهانه پخش آن از شبکه نمایش
- بازخوانی مصاحبه ای با آیتالله حائری شیرازی : ماهنر سینما را دست کم گرفتیم/مارمولک فیلم جامعی نبود
- جلوگیری از نمایش «سنتوری» در دانشگاه ارومیه به دلایلی عجیب و غریب
- بررسی مسایل مالی جشنواره فیلم فجر/ مساله فقط دستمزد یک مشاور نیست
نظر شما
پربازدیدترین ها
- فوت خواننده پیشکسوت موسیقی نواحی گیلان/ ناصر مسعودی درگذشت
- نگاهی به فیلم «بیسر و صدا»؛ ایده خلاقانه، مسیر اشتباه
- بیانیه انجمن بازیگران سینما در واکنش به وقایع اخیر و هتک حرمت هنرمندان/ پژمان بازغی استعفا داد
- حقایقی درباره بازمانده ساخته سیف الله داد/ماجرای توقیف فیلم بازمانده به دلیل حجاب!
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- بیانیه یکصد سینماگر درباره حکم تازه جعفر پناهی
- «سایت اند ساوند» ۵۰ فیلم برتر ۲۰۲۵ را انتخاب کرد؛ فیلم اندرسون در صدر/ «یک تصادف ساده» ششم شد
- یک چرخش استراتژیک بزرگ؛ نتفلیکس برای خرید برادران وارنر، وارد مذاکرات انحصاری شد
- دربارهی نمایش «زنی که فقط سیگار میکشد»؛ ای کاش که جای آرمیدن بودی
- «تاجی» به اسکار رفت/ «آمیگدال» آماده نمایش شد
- نخستین نشست هیئت مدیره انجمن منتقدان برگزار و رئیس انجمن انتخاب شد
- ماجرایِ ظریفِ وزارت خارجهی سوئیس
- فیلم-کنسرت «هری پاتر»و «ارباب حلقهها» به آخرین اجرای پاییزی رسیدند
- پوستر «باد زرد – ونگوگ» رونمایی شد
- مولف بودن در آینه مکتب نقد عمیقگرا
- نگاهی به فیلم سینمایی «سامی»؛ دوربین به مثابه سمفونی برای سفری طولانی
- معرفی برندگان هیئت ملی نقد آمریکا ۲۰۲۵/ «یک تصادف ساده»؛ بهترین فیلم بینالمللی/ «نبردی پس از دیگری» ۵ جایزه گرفت
- ۱۵ اثری که برای فهرست اولیه اسکار فیلم بینالمللی شانس بالاتری دارند
- تأملی بر حضور نوری بیلگه جیلان در جشنواره جهانی فیلم فجر؛ داور غایب
- بیانیه کانون کارگردانان سینما درباره بازداشت سینماگران در مهمانی خصوصی
- واکنش رضا کیانیان به گزارش تاریخ سه هزار ساله زیر چرخ لودرها
- اعلام مستندهای دو بخش از نوزدهمین جشنواره «سینماحقیقت»
- واکنش کانون کارگردانان سینمای ایران به حکم جعفر پناهی
- شروودِ تالار وحدت؛ جایی که ماهان حیدری قهرمانان آینده را پیدا میکند
- تورج اصلانی داور جشنواره ترکیهای شد
- سروش صحت و علی مصفا «بیآتشی» را روایت کردند
- سام درخشانی هم استعفا داد
- نمایش موزیکال «رابین هود» / گزارش تصویری
- حلقه منتقدان فیلم نیویورک منتخبان ۲۰۲۵ خود را اعلام کرد/ «نبردی پس از دیگری»، بهترین فیلم شد؛ پناهی، بهترین کارگردان
- جشنواره جهانی فیلم فجر۴۳؛ در ایستگاه پایانی «درس آموختهها» بهترین فیلم شد/ جایزه ویژه داوران به کارگردان ژاپنی رسید
- «خرگوش سیاه، خرگوش سفید» به چین میرود
- گاتهام ۳ جایزه به «یک تصادف ساده» داد/ «نبردی پس از دیگری» بهترین فیلم جوایز مستقل نیویورک شد
- بیانیه انجمن بازیگران سینما در واکنش به وقایع اخیر و هتک حرمت هنرمندان/ پژمان بازغی استعفا داد
- مصائب افزایش سن ، از جولیا رابرتز تا نیکول کیدمن
- تام استاپارد؛ نویسندهای که جهان را از نو صحنهپردازی کرد





