فیلم ترسناک «مرده ها نمی میرند» ساخته فیلمساز مستقل «جیم جارموش» به عنوان فیلم افتتاحیه هفتاد و دومین دوره جشنواره بین المللی فیلم کن روی پرده خواهد رفت.
به گزارش سینماسینما، فیلم «مردهها نمیمیرند» به عنوان یکی از فیلمهای بخش رقابتی کن ۲۰۱۹ به نمایش گذاشته خواهد شد و اولین فیلمی است که برای کسب نخل طلای بهترین فیلم رقابت خواهد کرد.
در خلاصه داستان جدیدترین ساخته «جیم جارموش» کارگردان آمریکایی آمده است: در شهر خواب آلود و کوچک «سنترویل» چیزی سر جایش قرار ندارد. ماه بسیار بزرگ و نزدیک است و ساعتهای روز غیرقابل پیش بینی شده است و حیوانات رفتارهای غیرمعمول از خود نشان میدهند و هیچ کس نمیداند دلیل این اتفاقات چیست. گزارشهای خبری ترسناک و دانشمندان نگران هستند اما هیچکس اتفاقات بسیار خطرناک و عجیب و غریبی که قرار است در شهر اتفاق روی دهند را پیشبینی نمیکند. مردهها از گور بر میخیزند و وحشیانه به شهر و موجودات زنده حمله میکنند و شهروندان برای بقای خود باید بجنگند.
«جیم جارموش» پس از ساخت فیلم «مرد مرده» در ژانر وسترن، «گوست داگ: سلوک سامورایی» در ژانر جنایی/ سامورایی و فیلم خونآشام «تنها عشاق زنده ماندند»، حالا به سمت ساخت فیلم زامبی روی آورده است که در آن بازیگرانی چون «بیل مورای»، «آدام درایور»، «تیلدا سوئینتون»، «استیو بوشمی»، «دنی گلوور» و…ایفای نقش کردهاند.
«مردهها نمیمیرند» سیزدهمین ساخته «جیم جارموش» که با اشارهای به فیلم معروف و تعیین کننده «شب مرگان زنده» ساخته «جورج رومرو» در واقع ادای احترامی به سینماست.
این فیلم همزمان با نمایش در افتتاحیه جشنواره کن ۲۰۱۹ در تاریخ ۱۴ می، در سینماهای فرانسه نیز اکران عمومی خود را آغاز میکند و از ۱۴ ژوئن نیز در سینماهای آمریکا و در ادامه در سطح جهان به نمایش گذاشته میشود.
هفتاد و دومین جشنواره فیلم کن از تاریخ ۱۴ تا ۲۵ می (۲۴ اردیبهشت تا ۴ خرداد) در کشور فرانسه برگزار میشود و امسال «الخاندرو گونزالس ایناریتو» کارگردان برنده اسکار مکزیکی ریاست هیأت داوران بخش رقابتی را بر عهده دارد.
منبع: ایسنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- جشنواره ونیز ۸۲ در ایستگاه پایانی؛ شیر طلایی ونیز به جیم جارموش رسید/ دو جایزه برای سینماگران ایرانی
- پس از اولین اکران در جشنواره ونیز؛ فیلم جیم جارموش به جشنواره فیلم نیویورک ۲۰۲۵ میرود
- از جشنواره فیلم ونیز چه خبر؟
- برشهای کوتاه/ وقتی جیم جارموش از هدیههای عباس کیارستمی میگوید
- هجو وسترن
- گفتوگو با جیم جارموش/ زامبیها خودِ ما هستیم
- سینمای جیم جارموش در باشگاه فیلم هشتونیم مرور میشود
- اختصاصی سینماسینما/ روز تارانتینو در کن؛ نمایش تنها فیلم ۳۵ میلیمتری با حضور براد پیت
- اختصاصی سینماسینما/ افتتاح جشنواره کن با فیلمی نیمه جان
- در آستانه آغاز جشنواره کن، گزارش اختصاصی محمد حقیقت از این رویداد سینمایی
- دبیر جشنواره کن: قرار نیست به «آلن دلون» جایزه صلح نوبل دهیم!
- برنامه ویژه جشنواره فیلم کن برای سیلوستر استالونه
- تقدیر از آلن دلون آغازگر جشنواره فیلم کن خواهد بود
- این همه نخل طلا دوباره در جشنواره کن!/ همه چیز درباره جشنواره کن ۲۰۱۹/ از مدعیان بزرگ تا فیلمهای ایرانی
- کن در دوراهی سخت «نتفلیکس» و «اسکورسیزی»
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی





