معاون نظارت و ارزشیابی سازمان امور سینمایی،سمعی و بصری شرایط و ضوابط تهیهکنندگی فیلمهای کارگردانان اول را اعلام کرد.
به گزارش سینماسینما، با توجه به رویکرد سازمان سینمایی مبنی بر تقویت هرچه بیشتر جایگاه صنوف سینمایی و مسئولیتپذیری بیشتر صنوف در روند تولید و در پی تصمیم اخیر شورای عالی تهیهکنندگان مبنی بر انجام امور تهیهکنندگی فیلمهای کارگردانان اول، ابراهیم داروغهزاده معاون نظارت و ارزشیابی در ابلاغیهای شرایط و ضوابط این همکاری را اعلام کرد.
در متن این ابلاغیه آمده است: کلیه متقاضیان تهیهکنندگی اول فیلمهای سینمایی صرفا با معرفینامه از شورایعالی تهیهکنندگان ذیل مسئولیتهای خانه سینما در فرآیند پذیرش تکالیف صنفی میتوانند درخواست دریافت پروانه ساخت سینمایی کنند.
بدیهی است این گروه از تهیهکنندگان امکان همکاری با کارگردان کار اول سینمایی را نخواهند داشت.
در بخش دیگری از این ابلاغیه در خصوص شرایط همکاری تهیهکنندگان حرفهای با کارگردانان اول آمده است: تهیهکنندگان حرفهای دارای معرفینامه از شورایعالی تهیهکنندگان با پذیرش مسئولیت از سوی آن شورا میتوانند متقاضی پروانه ساخت سینمایی با کارگردانان اول فیلمهای سینمایی باشند و طبیعتا مسوولیت پاسخگویی هرگونه اشکالی در روند تولید و نمایش این آثار نیز بر عهده تهیهکننده و شورایعالی تهیهکنندگان خواهد بود.
معاون نظارت و ارزشیابی سازمان امور سینمایی، سمعی و بصری، تاکید کرد: بدیهی است شورای صدور پروانه ساخت سازمان سینمایی با توجه به وظایف حاکمیتی خود کمافیالسابق مسئولیتهای خود را در قبال بررسی و ارائه مجوز ساخت طبق ضوابط قانونی برعهده خواهد داشت.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- حقیقتِ حذف/ وقتی حذف، جای گفتوگو را در مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی میگیرد
- آغاز شمارش معکوس برای میزبانی فارس از جشنواره جهانی فیلم فجر
- بنیاد ایرانشناسی برگزار میکند؛ نشست تخصصی روایت وطن در سینمای ایران
- خلف وعده سازمان سینمایی/ خانه سینما از حضور در کمیته انتخاب نماینده ایران برای اسکار کنارهگیری کرد
- بماند به یادگار از دولت وفاق!/ نامه سرگشاده یک مستندساز به رئیس سازمان سینمایی
- خروج کانون کارگردانان سینما از شورای صنفی نمایش/ برای رائد فریدزاده متاسفیم
- بیانیه سازمان سینمایی در پی حمله به صداوسیما
- برگزاری فعالیتهای هنری تا اطلاع ثانوی لغو شد
- حرفهای تازه رییس اسبق سازمان سینمایی؛ ایوبی: پشتم را خالی کردند/ دولت باید پایش را عقب بکشد
- موتمن: سردر سینماهای کشور شبیه تئاتر بولینگ عبدو شده است/ فارابی را تعطیل کنید
- مسعود نجفی مدیر روابط عمومی سازمان سینمایی شد
- به بهانه تغییر رییس سازمان سینمایی/ باید مدیران را پاسخگو کنیم
- سقوط آزاد جشنواره فیلم کوتاه تهران به چاه بیاعتباری
- سینمای استراتژیک به استراتژی سینما تبدیل شود
- امروز، روز ملی سینما نیست!
نظر شما
پربازدیدترین ها
آخرین ها
- در ستایش سینمای بیچیز؛ همه چیز داشتن در عین بی چیزی
- آیین پایانی یازدهمین دوره انتخاب آثار برتر ادبیات نمایشی / گزارش تصویری
- شیرین یزدانبخش درگذشت
- افسانهای در حبس؛ سرنوشت «چریکه تارا»
- اقتباس بهمثابه ابزار فهم جامعه/ از روایت تراژیک تا روایت عاشقانه
- «دیدار بلوط»؛ بازگشتی به شکوه یک خاطره
- اشغال بهرام بیضایی وزمانه پس از جنگ ۱۲ روزه/به بهانه ۵ دی سالروز تولد بهرام بیضایی
- «سامی»؛ روایتی انسانی از جنگ بیپایان
- سینمای مستقل ایران را به رسمیت بشناسید
- گیشه سینما در دست کمدیها/ دو فیلم جدید اکران شدند
- اعلام بودجه فرهنگ و هنر در سال ۱۴۰۵
- مصوبهای برای حذف وزارت فرهنگ؛ مصوبه «سیاستهای صوت و تصویر فراگیر»؛ تعارض با جمهوریت
- «بابا پیکاسو»؛ در چنبره عواطف، حرمان و جداافتادگی
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟





