علیرضا رئیسیان تازهترین فیلمنامهاش را با نام «مردی بدون سایه» برای دریافت پروانه ساخت ارائه کرد.
به گزارش سینماسینما، این فیلمساز که ۱۰ مرداد درخواست خود را به شورای پروانه ساخت ارائه کرده است درباره موضوع و حال و هوای فیلمنامه تازهاش گفت: این فیلمنامه هم به نوعی به همان تم مورد علاقهام یعنی بحران عاطفی انسان معاصر میپردازد. وضعیتی که در کنار مسائل اجتماعی روز، شکل تازهای از بحران را برای انسان معاصر پدید آورده است.
وی ادامه داد: این فیلمنامه تکمیل کننده دو فیلم قبلیام «دوران عاشقی» و «چهل سالگی» است اما حال و هوای کاملا تازهای دارد.
رئیسیان که خود تهیهکنندگی این فیلم را بر عهده دارد درباره زمان پیش تولید آن توضیح داد: معمولا وقتی تصمیم به ساخت فیلمی میگیرم که مطمئن باشم آن را خواهم ساخت، مگر اینکه شرایط ویژهای پدید آید. اما امیدوارم تا شهریور بتوانیم پروژه را شروع کنیم.
وی ادامه داد: در حال حاضر با تعدادی از عوامل کار به توافق رسیدهایم و خوشبختانه دوستان سینمایی همیشه همراهی خوبی با من دارند.
علیرضا رئیسیان ساخت فیلمهایی همچون «پرونده هاوانا»، «ایستگاه متروک»، «چهل سالگی»، «دوران عاشقی» و… را در کارنامه هنری خود دارد.
منبع: ایسنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- چهل و سومین جشنواره فیلم فجر؛ داوران مسابقه سینمای ایران معرفی شدند
- علیرضا رئیسیان مطرح کرد؛ مرگ مغزی سینمای ایران بر اثر یک شوک غیرعادی
- معرفی اعضای هیات مدیره انجمن تهیهکننده-کارگردانها
- گفتوگو با علیرضا رئیسیان درباره مهمترین رویداد سینمایی کشور؛ جشنوارهای که انحصاری بود
- هیات مدیره جدید کانون کارگردانان سینما انتخاب شدند
- انتخابات انجمن تهیه کننده _ کارگردانان سینما برگزار شد
- فیلمی متفاوت نه البته بینقص/ نگاهی به فیلم «گزارش یک قتل»
- به بهانه درگذشت کامبوزیا پرتوی/ یادداشتهایی از مهرجویی، الوند، رئیسیان، توحیدی، تابش، حقیقی، صائمی
- نگاهی به فیلم «مردی بدون سایه»/ بدون لیلا هرگز
- «سوئیچ پن»/ یادداشتی بر فیلم «مردی بدون سایه»
- چهار فیلم جدید به سینماها میآیند
- اعلام زمان اکران فیلمی با بازی لیلا حاتمی و علی مصفا
- نگاهی به «مردی بدون سایه» ساخته علیرضا رئیسیان / فیلمی بدون قصه
- به روایت یک شاهد عینی / نگاهی به فیلمهای دو روز نخست جشنواره/ از درخونگاه و مردی بدون سایه تا روزهای نارنجی و جاندار و آشفتگی
- یادداشتی بر فیلم مردی بدون سایه / خیانت، غیرت و تعصب
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش





