چهل و ششمین جشنواره فیلم «تلوراید» آمریکا با نمایش فیلم «فورد در برابر فراری» با بازی دو ستاره هالیوودی در نقشهای اصلی کار خود را آغاز کرد.
به گزارش سینماسینما به نقل از ددلاین، این فیلم به کارگردانی «جیمز منگولد» با فیلمنامهای از «جز باتر ورث» و «جان هنری باتر ورث» در واقع اقتباسی از کتاب برو مثل جهنم: فورد، فراری و جنگ برای سرعت و افتخار در «لمانز» نوشته «ای.جی بیمی» در سال ۲۰۱۰ است که از حالا نام خود را به عنوان یکی از شانسهای مهم فصل جوایز سینمایی و اسکار معرفی کرد.
داستان فیلم درباره گروهی از مهندسین و طراحان آمریکایی به رهبری «کارول شلبی» با بازی «مت دیمون» و رانندهاش «کن میلز» با بازی «کریستین بیل» است که از سوی «هنری فورد» مامور به ساختن اتومبیلی میشوند که در نهایت بتواند در رقابتهای اتومبیلرانی «لمانز فرانسه» در سال ۱۹۶۶ بر کمپانی فراری غلبه کند.
این فیلم اکشن و خوش ساخت با مدت زمان ۱۵۲ دقیقه که به هیچ عنوان خستهکننده نیست، با تحسین منتقدین و مخاطبان جشنواره تلوراید رو به رو شده است و درست همانند فیلم «روزی روزگاری در هالیوود» دو ستاره مطرح سینما (مت دیمون و کریستین بیل) را در کنار هم قرار داده است و پیشبینی میشود علاوه بر موفقیت در گیشه، در جوایز سینمایی اسکار نیز در چند شاخه از جمله بهترین فیلم، کارگردانی، فیلمنامه، تدوین، فیلمبرداری، صدا و همچنین شاخههای بازیگری، شانس درخشش داشته باشد.
باید دید استراتژی کمپانی سازنده فیلم چه خواهد بود و آیا دو بازیگر فیلم را در دو شاخه مجزای نقش اصلی (مت دیمون) و نقش مکمل (کریستین بیل) در جوایز سینمایی شرکت میدهد یا خیر.
«فورد در برابر فراری» محصول کمپانی فاکس است که حالا دیگر متعلق به کمپانی دیزنی است و قرار است فیلم را در ماه نوامبر برای شرکت در فصل جوایز سینمایی اکران کند.
«جیمز منگولد» کارگردان این فیلم اکشن و هیجانی، پیشتر فیلم ابرقهرمانی «لوگان» را به سینما آورد که در نهایت با بودجه ۹۷ میلیون دلاری به فروشی بالغ بر ۶۰۰ میلیون دلار در گیشه جهانی دست یافت.
منبع: ایسنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- در «تحریک کنندگان»؛ مت دیمون و کارگردان «بورن» در یک کمدی دزدی همراه شدند
- کیلین مورفی جشنواره برلین را افتتاح میکند
- اوپنهایمر یا هوش صاعقهآسا/ نگاهی به فیلم «اوپنهایمر»
- کمکهای میلیون دلاری بازیگران هالیوود به اعتصابکنندگان/ از مریل استریپ تا جورج کلونی
- تمجید مت دیمون از بازی کیلین مورفی در «اوپنهایمر»
- واکنش جیمز کامرون به ضرر ۲۵۰ میلیون دلاری مت دیمون/ بیخیالش شو!
- تیزر فیلم «اوپنهایمر» منتشر شد/ روایت نولان از زندگی پدر بمب اتمی
- انفجار اتمی در فیلم جدید نولان بدون جلوههای بصری
- اکران فیلمی از عباس کیارستمی در جشنواره فیلم تلوراید ۲۰۲۲
- سینماسینما/ کریستین بیل در «شوالیه تاریکی» فقط با نولان همکاری خواهد کرد
- با کاهش ارزش رمزارزها؛ مت دیمون برای تبلیغ ارزهای مجازی استهزا شد
- فیلمبراری «اوپنهایمر» نولان پایان یافت
- کیسی افلک در فیلم جدید کریستوفر نولان بازی میکند
- در فیلمی درباره نایکی و مایکل جوردن؛ بن افلک و مت دیمون دوباره همکار میشوند
- رابرت داونی جونیور و مت دیمون به فیلم جدید نولان پیوستند
نظر شما
پربازدیدترین ها
- رونمایی از پوستر «زال و رودابه» در آستانه جشنواره فیلم فجر
- یادداشتی برای فیلم «رها»/ جامعه ناکارآمد و پدرهای بیخاصیت
- علی زرنگار کارگردان «علت مرگ: نامعلوم»: آقای مستغاثی در حدود تخصصتان سخن بگویید
- پاسخ سعید مستغاثی به یادداشت علی زرنگار؛ حکایت پوری فِش فِشو و نگهبانی از دایی جان ناپلئون
- چهره تلخ عشق یک سویه/ نگاهی به فیلم «در دنیای تو ساعت چند است؟»
آخرین ها
- ادب مرد به ز دولت اوست
- «آبستن» و آیندهای درخشان برای کارگردانان فیلم
- یادداشتی بر دو فیلم «رها» و «آبستن»/ زخمهای ماندگار و ماندگاری زخمها
- «بچه مردم»؛ فیلمی که به دیگران جوالدوز میزند، اما از زدن سوزن به خودی باز میماند
- حرفهای تازه رییس اسبق سازمان سینمایی؛ ایوبی: پشتم را خالی کردند/ دولت باید پایش را عقب بکشد
- چهارمین روز جشنواره فیلم فجر / گزارش تصویری
- حاشیههای سومین روز جشنواره فیلم فجر؛ از مشکل حل نشدنی صدای برج میلاد تا حضور نوزادان در سینمای رسانه
- آموختههایی از پشت صحنه «صد سال تنهایی»/ آیا مارکز از نتیجه اقتباس راضی میشد؟
- پروانه نمایش برای فجر صادر شد؛ «قاتل و وحشی» در جشنواره اکران میشود
- یادداشتی بر «بچه مردم» و «اسفند»/ از روایت دلنشین و شیرین تلخیها تا فیلمنامه چشم اسفندیار
- سومین روز جشنواره فیلم فجر / گزارش تصویری
- اندر احوالات هوش مصنوعی
- در سومین روز جشنواره فیلم فجر؛ بهرام رادان از هیات داوران جشنواره خارج شد
- آغاز دور جدید حراج شمارههای رند همراه اول
- تنور سرد روز دوم جشنواره فیلم فجر/ چرا باید هر فیلمی سر از جشنواره دربیاورد؟
- نقد «صنم» و «آنتیک»/ از چرایی حضور یک فیلم در جشنواره تا اثری که محترم ماند
- «رگهای آبی»؛ با فروغ، رزومهای برای باران
- واکنش پوریا شکیبایی به سوءاستفاده از صدا و تصویر پدرش در افتتاحیه جشنواره فیلم فجر
- اختتامیه جشنواره بینالمللی تئاتر فجر / گزارش تصویری
- چهل و سومین جشنواره تئاتر فجر برگزیدگانش را شناخت
- دومین روز جشنواره چهل و سوم فیلم فجر / گزارش تصویری
- تأملی بر فضای شنیداریِ «منطقهی دلخواه»/ خارجِ قاب، کمی آنسوتر
- حاشیههای جشنواره فیلم فجر؛ از اعتراض به کیفیت اکران فیلمها تا قیمتهای عجیب بلیت در بازار سیاه
- جشنواره فیلم ساندنس در ایستگاه پایانی/ جایزه جشنواره آمریکایی به دو فیلم ایرانی
- اعلام نامزدهای دریافت جایزه در چهل و سومین جشنواره بینالمللی تئاتر فجر
- «۱۹۶۸»؛ هیاهو برای هیچ
- اولین دوره جایزه آرونا واسودف و یک نامزدی دیگر برای «کیک محبوب من»
- اولین روز جشنواره فیلم فجر / گزارش تصویری
- یادداشتی برای فیلم «رها»/ جامعه ناکارآمد و پدرهای بیخاصیت
- ماجرای پرواز پرچالش از انگلستان به استرالیا/ اثر جدید کارگردان برگزیده کن مقابل دوربین رفت