غلامرضا آزادی مدیر مسوول شرکت پخش فیلم «فانوس خیال» معتقد است مافیا در سینما مثل سرطان است. به گزارش سینماسینما، آزادی درباره علت کم کاری برخی از شرکت های پخش فیلم در مقابل فعالیت چندبرابر تعداد محدودی شرکت در این حوزه، گفت: «قبول دارم که میزان فعالیت ها نابرابر است، اما توضیح دادن این مسئله آسان نیست. تمام مسائل کشور به همین ترتیب است. تصور کنید انسانی سرطان دارد. وقتی کسی دچار این بیماریست، قوه های دیگرش کار می کند، اما این به معنای سلامت فرد نیست، به هر حال او سرطان دارد. سینما هم دچار سرطان مافیاست و ما نه می دانیم از کجاست و چه کسانی هستند!».
وی گفت:«تولید فیلم باید بازده داشته باشد. شرکت های پخش فیلم در جریان این بازه ها هستند. برخی از شرکت ها آمارهای نجومی می دهند و شرایط را به نفع خویش تغییر می دهند. بارها پیش آمده و دیده ایم که با عملکرد این موسسات، سهم فیلمسازان واقعی می سوزد و متاسفانه هیچکس هم پاسخگو نیست و به نظر می رسد قرار هم نیست کاری کنیم».
آزادی گفت: «برخی از شرکت های پخش کننده سینمادار هم هستند که به تولید فیلم هم می پردازند. چنین قدرت هایی به راحتی می توانند فیلم را ببلعند. فعالیت های چند جانبه این شرکت ها از نظر من درست نیست. مقوله تولید فیلم ربطی به مسئله پخش ندارد و من نمی فهمم چطور همه کارها را خودشان انجام می دهند؟! زمانی رسانه هایی که فیلم ها از سازندگان اثر می خریدند، پخش می کردند، شروع کردند به ساخت آثار بی کیفیت در حالی که سینما باید فرهگ را بالاببرد. امروز همه چیز به شکلی پیش می رود که مردم حس می کنند به آنها دورغ می گوییم و اهالی سینما هم مدام ضرر می بینند. اگر بخواهیم حتی محدودیت ایجاد کنیم که هر شرکت در طول سال فقط حق پخش تعداد مشخصی فیلم را برعهده داشته باشد، این شرکت ها آنقدر قدرتمند هستند که بازهم بتوانند کار خودشان را بکنند و حتی به اسم دیگری بازهم مسوولیت پخش را برعهده بگیرند!بنابراین تا افراد خودشان به این نتیجه نرسند که تقسیم کار باید عادلانه باشد و مدام به دنبال قدرت طلبی باشند، اوضاع به همین منوال خواهد بود و عده ای همیشه سود می برند و عده ای ضرر می کنند. در مورد بازیگران هم این اوضاع نامساعد وجود دارد. برخی آنقدر قدرت پیدا کرده اند که با رقم های نجومی هم حاضر به بازی در فیلم نمی شود و همین مافیا این شرایط را ایجاد کرده است. بعد از انقلاب و بعد از دوباره سازی هایی که صورت گرفت، حدود دهه۷۰ شرایط بهتری حاکم بود و افرادی که واقعا یادگار بودند با رفتار و منشی دوستانه کار می کردند که دیگر به خاطره ها پیوسته اند و آن روزها هم دیگر تکرار نمی شود».
منبع: بانی فیلم
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- صدور پروانه ساخت سینمایی برای دو فیلم
- جدیدترین مصوبات اکران سینماها
- غلامرضا آزادی:فیلمبرداری بخش رئال «حماسه آرش کمانگیر» به زودی تمام میشود
- «حماسه آرش کمانگیر» در راه جشنواره فجر سی و هفتم
- روایتی جدید از شاهنامه در «آرش کمانگیر»
- نگاهی به «قبیله من» ساخته غلامرضا آزادی/ زندگی به روایت سینما
- نگاهی به «قبیله من» ساخته غلامرضا آزادی/ این نشد کار که من ناز کشم یک طرفه!
- گفتوگو با غلامرضا آزادی، کارگردان «قبیله من»/ رویا و زیبایی شناسی را فراموش کرده ایم
- بازیگری که برای معضل چاقی جلوی دوربین رفت/ وقتی چاقی اعتماد به نفس را کم میکند
- موفقیت وزارت ارشاد یعنی آرامش سینما/ در افتتاحیه فیلم حریر
- در شب بزرگداشت معتمدآریا چه گذشت؟+ تصاویر
- تقدیر عوامل یک فیلم سینمایی از فاطمه معتمدآریا
- سفر سندباد به ایران
نظرات شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- حقایقی درباره فیلم سرب ساخته مسعود کیمیایی به بهانه نمایش آن از تلویزیون
آخرین ها
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود






احسنتم..