غلامرضا آزادی مدیر مسوول شرکت پخش فیلم «فانوس خیال» معتقد است مافیا در سینما مثل سرطان است. به گزارش سینماسینما، آزادی درباره علت کم کاری برخی از شرکت های پخش فیلم در مقابل فعالیت چندبرابر تعداد محدودی شرکت در این حوزه، گفت: «قبول دارم که میزان فعالیت ها نابرابر است، اما توضیح دادن این مسئله آسان نیست. تمام مسائل کشور به همین ترتیب است. تصور کنید انسانی سرطان دارد. وقتی کسی دچار این بیماریست، قوه های دیگرش کار می کند، اما این به معنای سلامت فرد نیست، به هر حال او سرطان دارد. سینما هم دچار سرطان مافیاست و ما نه می دانیم از کجاست و چه کسانی هستند!».
وی گفت:«تولید فیلم باید بازده داشته باشد. شرکت های پخش فیلم در جریان این بازه ها هستند. برخی از شرکت ها آمارهای نجومی می دهند و شرایط را به نفع خویش تغییر می دهند. بارها پیش آمده و دیده ایم که با عملکرد این موسسات، سهم فیلمسازان واقعی می سوزد و متاسفانه هیچکس هم پاسخگو نیست و به نظر می رسد قرار هم نیست کاری کنیم».
آزادی گفت: «برخی از شرکت های پخش کننده سینمادار هم هستند که به تولید فیلم هم می پردازند. چنین قدرت هایی به راحتی می توانند فیلم را ببلعند. فعالیت های چند جانبه این شرکت ها از نظر من درست نیست. مقوله تولید فیلم ربطی به مسئله پخش ندارد و من نمی فهمم چطور همه کارها را خودشان انجام می دهند؟! زمانی رسانه هایی که فیلم ها از سازندگان اثر می خریدند، پخش می کردند، شروع کردند به ساخت آثار بی کیفیت در حالی که سینما باید فرهگ را بالاببرد. امروز همه چیز به شکلی پیش می رود که مردم حس می کنند به آنها دورغ می گوییم و اهالی سینما هم مدام ضرر می بینند. اگر بخواهیم حتی محدودیت ایجاد کنیم که هر شرکت در طول سال فقط حق پخش تعداد مشخصی فیلم را برعهده داشته باشد، این شرکت ها آنقدر قدرتمند هستند که بازهم بتوانند کار خودشان را بکنند و حتی به اسم دیگری بازهم مسوولیت پخش را برعهده بگیرند!بنابراین تا افراد خودشان به این نتیجه نرسند که تقسیم کار باید عادلانه باشد و مدام به دنبال قدرت طلبی باشند، اوضاع به همین منوال خواهد بود و عده ای همیشه سود می برند و عده ای ضرر می کنند. در مورد بازیگران هم این اوضاع نامساعد وجود دارد. برخی آنقدر قدرت پیدا کرده اند که با رقم های نجومی هم حاضر به بازی در فیلم نمی شود و همین مافیا این شرایط را ایجاد کرده است. بعد از انقلاب و بعد از دوباره سازی هایی که صورت گرفت، حدود دهه۷۰ شرایط بهتری حاکم بود و افرادی که واقعا یادگار بودند با رفتار و منشی دوستانه کار می کردند که دیگر به خاطره ها پیوسته اند و آن روزها هم دیگر تکرار نمی شود».
منبع: بانی فیلم
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- صدور پروانه ساخت سینمایی برای دو فیلم
- جدیدترین مصوبات اکران سینماها
- غلامرضا آزادی:فیلمبرداری بخش رئال «حماسه آرش کمانگیر» به زودی تمام میشود
- «حماسه آرش کمانگیر» در راه جشنواره فجر سی و هفتم
- روایتی جدید از شاهنامه در «آرش کمانگیر»
- نگاهی به «قبیله من» ساخته غلامرضا آزادی/ زندگی به روایت سینما
- نگاهی به «قبیله من» ساخته غلامرضا آزادی/ این نشد کار که من ناز کشم یک طرفه!
- گفتوگو با غلامرضا آزادی، کارگردان «قبیله من»/ رویا و زیبایی شناسی را فراموش کرده ایم
- بازیگری که برای معضل چاقی جلوی دوربین رفت/ وقتی چاقی اعتماد به نفس را کم میکند
- موفقیت وزارت ارشاد یعنی آرامش سینما/ در افتتاحیه فیلم حریر
- در شب بزرگداشت معتمدآریا چه گذشت؟+ تصاویر
- تقدیر عوامل یک فیلم سینمایی از فاطمه معتمدآریا
- سفر سندباد به ایران
نظرات شما
پربازدیدترین ها
- وقتی زن تبدیل به «ناموس» میشود/ نگاهی به فیلم «خورشید آن ماه»
- چهره تلخ عشق یک سویه/ نگاهی به فیلم «در دنیای تو ساعت چند است؟»
- اختصاص سینماسینما/ سه فیلم ایرانی در جشنواره فیلمهای برتر سال ۲۰۲۴ مجله تله راما
- گفتوگو با محمد مقدم درباره سینمای مستند/ فیلم مستند، جهانی است ساختگی؟
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- چهاردهمین حضور بینالمللی «آخرین حرکت»؛ فیلم شهاب حسینی در بخش اصلی فستیوال بزرگ سالرنو ایتالیا
- انتخاب هیات رییسه جدید انجمن تهیهکنندگان مستقل سینما
- رقابت ۲۸۵ فیلم در ۳ بخش انیمیشن، مستند و بینالمللی اسکار نود و هفتم
- حضورهای بین المللی فیلم کوتاه تامینا
- گلدن گلوب اعلام کرد؛ وایولا دیویس جایزه سیسیل بی دمیل ۲۰۲۵ را میگیرد
- درباره «قهوه پدری»؛ قهوه بیمزه پدری
- «کارون – اهواز» در راه مصر
- اختتامیه جشنواره «دیدار» ۱۷ دی برگزار خواهد شد
- اختصاص سینماسینما/ سه فیلم ایرانی در جشنواره فیلمهای برتر سال ۲۰۲۴ مجله تله راما
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ «مجمع کاردینالها»؛ موفقیت غیرمنتظره در گیشه و جذب مخاطبان مسنتر
- مدیر شبکه نسیم توضیح داد؛ مهران مدیری، جنابخان، فرزاد حسنی و چند برنامه دیگر
- تاکید بر سمزدایی از سینما و جشنواره فجر/ علیرضا شجاع نوری: ادغام جشنوارهی ملی و جهانی فجر سیاسیکاری بود
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ جادوی «شرور»؛ داستانی از دوستی، تفاوتها و مبارزه با تبعیض
- برای پخش در سال ۲۰۲۵؛ پسر شاهرخ خان برای نتفلیکس سریال میسازد
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ «گلادیاتور ۲»؛ بازگشتی باشکوه به کُلُسیوم و سنت حماسههای سینمایی
- اعلام نامزدهای چهلمین دوره جوایز انجمن بینالمللی مستند/ محصول مشترک ایران و انگلیس در شاخه بهترین مستند کوتاه
- اصغر افضلی و انیمیشن «رابینهود» در تازهترین قسمت «صداهای ابریشمی»
- جایزه جشنواره آمریکایی به پگاه آهنگرانی رسید
- چهل و سومین جشنواره فیلم فجر؛ از فرصت ثبت نام فیلمها تا داوری عوامل بخش نگاه نو
- نمایش بچه / گزارش تصویری
- اهمیت «باغ کیانوش» در سینمای کمدی زدهی این روزها
- برای بازی در فیلم «ماریا»؛ نخل صحرای پالم اسپرینگز به آنجلینا جولی اهدا میشود
- اکران فیلم علی زرنگار از اواخر آذر؛ «علت مرگ: نامعلوم» رفع توقیف شد
- مانور آمادگی همراه اول برای رویارویی با بحران؛ تمرینی برای پایداری ارتباطات
- بررسی هزینه و درآمد تولیدات ۳ سال اخیر؛ حساب کتاب فارابی جور است؟
- در اولین روزهای اکران بینالمللی؛ «گلادیاتور۲»، ۸۷ میلیون دلار فروخت
- اعضای شورای سیاستگذاری جشنواره فیلم فجر معرفی شدند
- نامزدی ۲ جایزه آمریکایی برای «دوربین فرانسوی»
- «شهر خاموش» بهترین فیلم جشنواره نوستالژیا شد
- فروغ قجابگلی بهترین بازیگر جشنواره ریچموند شد
احسنتم..