شب پیش بهترین فیلم جشنواره فیلم تورنتو ۲۰۲۰ انتخاب شد و «سرزمین آوارهها» موفق به کسب جایزه انتخاب مردم شد.
به گزارش سینماسینما به نقل از ورایتی، جایزه انتخاب مردم که جایزه اصلی جشنواره بینالمللی فیلم تورنتو محسوب میشود به «سرزمین آوارهها» ساخته کلویی ژائو کارگردان چینی رسید.
به این ترتیب برنده چهل و پنجمین دوره جشنواره بینالمللی فیلم تورنتو میتواند شانس خود را برای دریافت اسکار نیز بالا ببیند. در دهه گذشته هر برنده جایزه انتخاب مردم تورنتو نامزدی بهترین فیلم اسکار را کسب کرده است.
سال پیش «جوجو خرگوش» به کارگردانی تایکا وایتیتی که این جایزه را برد، نامزدی اسکار را کسب کرد و سال پیشتر «کتاب سبز» تا دریافت جایزه بهترین فیلم اسکار پیش رفت. «۱۲ سال بردگی»، «سخنرانی پادشاه» و «میلیونر زاغهنشین» نیز همین مسیر را رفتند.
با این حال این نخستین و تنها باری است که برنده شیر طلایی ونیز موفق به کسب جایزه انتخاب مردم تورنتو شده است. در عین حال پس از «جوجو خرگوش» این دومین سال پیاپی برای کمپانی سرچلایت میشود که جایزه انتخاب مردم تورنتو را میبرد. این کمپانی در مجموع پنج بار موفق به کسب این جایزه شده است.
در این فیلم فرانسیس مکدورماند بازیگر برنده اسکار در نقش زنی ظاهر شده که در رکود اقتصادی بزرگ ۲۰۰۸ مجبور میشود تا در یک ون و در جاده زندگی کند.
ژائو در سخنرانی دریافت جایزه از تیم برگزار کننده فستیوال و مخاطبان آن تشکر کرد و گفت: نمیتوانستیم این موفقیت را بدون شما کسب کنیم.
در حالی که جشنواره تورنتو هیات داوران ندارد و به رای مردم برندگانش را انتخاب میکند، «یک شب در میامی» به کارگردانی رجینا کینگ بازیگر برنده اسکار برنده دوم این رقابت شد و انتخاب سوم تماشاگران نیز «بینز» ساخته تریسی دیر بود.
جایزه انتخاب مردم در بخش جنون نیمهشب به «سایه در ابر» به کارگردانی رزان لیانگ تعلق گرفت و میشل لاتیمر با «سرخپوست دردسرساز» برنده بخش مستند و بهترین فیلم بلند کانادایی شد.
چهل و پنجمین دوره جشنواره بینالمللی فیلم تورنتو از ۱۰ تا ۱۹ سپتامبر (۲۰ تا ۲۹ شهریور) برگزار شد. این جشنواره به خاطر شیوع کرونا تلفیقی از برگزاری فیزیکی و مجازی را تجربه کرد.
«سرزمین آوارهها» پس از این در جشنواره فیلم نیویورک نمایش داده میشود و فیلم از ۴ دسامبر اکران خود را آغاز میکند.
منبع: مهر
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- «میان رویا و امید» به جشنواره تورنتو راه یافت
- «هفت روز» به جشنواره تورنتو میرود
- رونمایی از پوستر «ایلستان» همزمان با اتمام تولید فصل اول
- انتقاد اسپایک لی از منتقدانی که فیلمش را موجب شورش خواندند
- شروع جشنواره تورنتو با ستاره کمتر، ماسک بیشتر و فیلم آخر میازاکی
- در سینماتِک خانه هنرمندان ایران مطرح شد؛ زنی در ضدیت با همه سامانها/ بدنهایی که فریاد میزدند بودن ما را ببینید
- با فیلم زندگینامهای «فابلمنها»؛ اسپیلبرگ جایزه اصلی جشنواره تورنتو را برد
- سینماسینما/ گزارشی از ششمین روز جشنواره فیلم تورنتو/ از کارتل قانونی مواد مخدر تا چیپ در مغز
- سینماسینما/ گزارشی از چهارمین روز جشنواره فیلم تورنتو/ از نامهای به سینما تا ساعتهای دالی
- سینماسینما/ گزارشی از سومین روز جشنواره فیلم تورنتو/ از سوگواری تا مفهوم مرگ و زمان
- سینماسینما/ گزارشی از روز دوم جشنواره تورنتو/ روز تفریق
- سینماسینما- گزارشی از اولین روز جشنواره فیلم تورنتو/ آغاز با «مثلث اندوه»؛ متاثر از مرگ بازیگر
- «تفریق» در جشنواره تورنتو رونمایی میشود
- جشنواره تورنتو تمام شد/ «بلفاست» کنت برانا برنده بزرگ ۲۰۲۱
- سورپرایز بزرگ سودربرگ برای جشنواره تورنتو
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی





