فیلم سنیمایی «پسر – مادر» ساخته مهناز محمدی که در بخش دیسکاوری جشنواره تورنتو TIFF) ) به نمایش در آمد و مورد توجه مخاطبان قرار گرفت.
به گزارش سینماسینما، فیلم سینمایی «پسر – مادر» به کارگردانی مهناز محمدی و تهیهکنندگی فرزاد پاک و کاوه فرنام تنها نماینده سینمای ایران در بخش آثار بلند داستانی این جشنواره است که از ۷ سپتامبر در تورنتو آغاز شده و تا ۱۵ سپتامبر ادامه داد.
«پسر – مادر» تاکنون در۴ سانس این جشنواره اکران شده و آخرین نمایش آن ساعت ۳ بعدازظهر روز یکشنبه ۱۵ سپتامبر خواهد بود.

مهناز محمدی در نمایش این فیلم ضمن خوشامدگویی و ابراز خرسندی از حضور فیلمش در جشنواره بینالمللی فیلم تورنتو TIFF)) گفت: رنگ آبی همیشه برای من یک سردی به همراه دارد که فکر میکنم دلیل اصلی انتخاب این رنگ به صورت غالب در فیلم همین نکته بوده است. رنگ آبی انگار زندگی از تو جدا میشود و بین تو و زندگی اصلی که گرما دارد، فاصله میاندازد
این فیلم که نخستین اثر داستانی بلند مهناز محمدی به شمار میرود، روایتگر زندگی مادر تنهایی است که با دو فرزند خود زندگی میکند. مشکلات عدیده مالی و متزلزل بودن موقعیت کاری، او را ناگزیر میکند به ازدواج پیشنهاد شده فکر کند و میان تامین امنیت و جدایی از فرزند پسر دوازده سالهاش تصمیم بگیرد.
مهناز محمدی نویسنده، کارگردان، بازیگر و فعال حقوق زنان در ایران است که آثار دیگر او همچون مستند «زنان بدون سایه» (۲۰۰۳) و «کوچنامه» (۲۰۱۱) جوایز بیشماری را در جشنوارههای بینالمللی از آن خود کرده است.
رها خدایاری، ماهان نصیری، رضا بهبودی، شیوا اردویی و مریم بوبانی بازیگران فیلم «پسر – مادر» هستند.
پخش جهانی این فیلم را بتاسینما آلمان بر عهده دارد.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- «میان رویا و امید» به جشنواره تورنتو راه یافت
- «هفت روز» به جشنواره تورنتو میرود
- انتقاد اسپایک لی از منتقدانی که فیلمش را موجب شورش خواندند
- شروع جشنواره تورنتو با ستاره کمتر، ماسک بیشتر و فیلم آخر میازاکی
- با فیلم زندگینامهای «فابلمنها»؛ اسپیلبرگ جایزه اصلی جشنواره تورنتو را برد
- سینماسینما/ گزارشی از ششمین روز جشنواره فیلم تورنتو/ از کارتل قانونی مواد مخدر تا چیپ در مغز
- سینماسینما/ گزارشی از چهارمین روز جشنواره فیلم تورنتو/ از نامهای به سینما تا ساعتهای دالی
- سینماسینما/ گزارشی از سومین روز جشنواره فیلم تورنتو/ از سوگواری تا مفهوم مرگ و زمان
- سینماسینما/ گزارشی از روز دوم جشنواره تورنتو/ روز تفریق
- سینماسینما- گزارشی از اولین روز جشنواره فیلم تورنتو/ آغاز با «مثلث اندوه»؛ متاثر از مرگ بازیگر
- «تفریق» در جشنواره تورنتو رونمایی میشود
- جشنواره تورنتو تمام شد/ «بلفاست» کنت برانا برنده بزرگ ۲۰۲۱
- سورپرایز بزرگ سودربرگ برای جشنواره تورنتو
- نمایش «کاغذ پارهها» در جشنواره فیلم تورنتو
- جایزهای دیگر برای «سرزمین آوارهها»؛ برگزیده جشنواره تورنتو / دورخیز برای اسکار
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- حقایقی درباره فیلم سرب ساخته مسعود کیمیایی به بهانه نمایش آن از تلویزیون
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
آخرین ها
- «بابا پیکاسو»؛ در چنبره عواطف، حرمان و جداافتادگی
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت





