سینماسینما، علی پاکزاد- محمد حسین مهدویان کارگردان «فیلم ماجرای نیمروز» معتقد است بازیگران و فیلمبردار این فیلم نیز استحقاق کسب جایزه را داشته اند. او اعتقاد دارد که با ارزش ترین جایزه جشنواره را از مردم کسب کرده است.
به گزارش سینماسینما،محمد حسین مهدویان با فیلم «ماجرای نیمروز» در جشنواره سی و پنجم حضور پیدا کرد. فیلمی که مورد استقبال بسیاری از منتقدان و مخاطبان قرار گرفت. اما بعد از اعلام اسامی کاندیدا برای کسب سیمرغ در بخش های مختلف ، این کارگردان جوان نسبت به انتخاب های هیات داوران واکنش تندی نشان داد. یک روز بعد او موضعش را تعدیل کرد و نوشت که باید نظر داوران را پذیرفت.
محمد حسین مهدویان کارگردان فیلم «ماجرای نیمروز» درباره تغییر عقیده اش نسبت به رای هیات داوران گفت:«من گلایه های زیادی داشتم. البته این موضوع به بحث کاندیدا شدن بازیگران فیلم «ماجرای نیمروز» بود. باید بگویم که بیش از حد احساساتی شدم زیرا تصور دیگری داشتم. فکر می کردم که بازیگران این فیلم و فیلمبردار ما نیز کاندید خواهند شد و مورد توجه قرار خواهند گرفت. اعتراض من به بحث کلی و مسائل پیرامونی جشنواره بود.»
مهدویان درباره توجه مردم و کسب بهترین اثر از نگاه ملی اضافه کرد:«قطعا کسب جایزه از مردم بهترین اتفاقی بود که می توانست برای فیلم ما در جشنواره سی و پنجم رخ دهد.به هر حال از کسب این جایزه بیش از هر چیز دیگری خوشحال هستم.»
او درباره شرایط ساخت فیلم «ماجرای نیمروز» گفت:« ساخت و پرداخت به فیلمی با موضوع تاریخی بسیار سخت است. مشکلات زیادی ناخوداگاه در سر راه ساخت فیلم های تاریخی قرار می گیرد.متاسفانه اتفاقاتی که برای فیلم «ایستاده در غبار» نیز افتاد ؛ این مسائل باعث شد که کار ما بیش از هر زمان دیگری برای ساخت فیلم دوم سخت شود. به هر حال تمام گروه به دنبال این بودند که کار خوب انجام دهند. به هیچ وجه نگران نتیجه کار نبودیم زیرا گروهی حرفه ای داشتیم که همه عاشق سینما بودند. تمام انرژیمان را برای ساخت این فیلم به کار بستیم.»
او ادامه داد:«متاسفانه فشارهای زیادی روی فیلم بود. آقای رضوی تهیه کننده فیلم تلاش زیادی کرد که این فشارها را از روی دوش فیلم خارج کند. البته این اتفاقات و فشارها به گروه منتقل نشد. خوشحالم که شرایط آن زمان تاثیری روی کار ما نگذاشت. تمام تلاش من و بچه های دیگر این بود که فشارهای موجود به کیفیت و ساختار فیلم ضربه نزند»
کارگردان فیلم «ماجرای نیمروز» درباره ساخت فیلم جدیدش گفت:«فعلا پروژه ای در دست ندارم. اجازه دهید موضوعاتی که در پیرامونمان وجود دارد را به خوبی حل کنیم تا بعد از آن کار جدیدی را کلید بزنیم. شاید باز هم فیلم تاریخی ساختم و شاید اصلا این رویه را تغییر دهم باید دید که شرایط چگونه پیش می رود.»
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- دست برنده برای فرشته مرگ/ نگاهی روانشناختی به فصل دوم «زخم کاری»
- سانسور عجیب در سریال زخم کاری که خبرساز شد
- دانههایی که سبز نمیشوند/ درباره اقتباس در «زخم کاری: بازگشت»
- در گفتوگو با سینماسینما مطرح شد؛ حرفهای علی مردانه، برنامهریز مطرح درباره «آکتور»، کیمیایی و «برادران لیلا»
- قهرمان تنهایی که دوربین رهایش نمیکند/ نگاهی به فیلم «مرد بازنده»
- یک آس و نیم/ نگاهی به فیلم «مرد بازنده»
- پس از خداحافظی میرکریمی روی داد/ مهدویان: جشنواره فیلم فجر برای من تمام شده
- مشق قواعد ژانر همراه با محافظه کاری/ نگاهی به فیلم «مرد بازنده»
- محمدحسین مهدویان مهمان «نردبان» شبکه مستند شد
- خباثت و قساوتِ جامعهای با وجدانهای مصلحتاندیش/ نگاهی به سریال «زخم کاری»
- «زخم کاری»؛ وقتی روایت و شخصیتپردازی فدای جذب مخاطب میشود
- مهدویان: مخملباف و حاتمیکیا فیلمسازان مهمیاند، اما من هیچکدام آنها نیستم/ تماشاگر باید خشونت را از عمق جانش تجربه کند
- آدمهای بد دلنشین و ذهنِ گوش به زنگِ هنرمند
- هیولاهای درخشان
- قدرت قادر
نظر شما
پربازدیدترین ها
- وقتی زن تبدیل به «ناموس» میشود/ نگاهی به فیلم «خورشید آن ماه»
- چهره تلخ عشق یک سویه/ نگاهی به فیلم «در دنیای تو ساعت چند است؟»
- اختصاص سینماسینما/ سه فیلم ایرانی در جشنواره فیلمهای برتر سال ۲۰۲۴ مجله تله راما
- گفتوگو با محمد مقدم درباره سینمای مستند/ فیلم مستند، جهانی است ساختگی؟
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- چهاردهمین حضور بینالمللی «آخرین حرکت»؛ فیلم شهاب حسینی در بخش اصلی فستیوال بزرگ سالرنو ایتالیا
- انتخاب هیات رییسه جدید انجمن تهیهکنندگان مستقل سینما
- رقابت ۲۸۵ فیلم در ۳ بخش انیمیشن، مستند و بینالمللی اسکار نود و هفتم
- حضورهای بین المللی فیلم کوتاه تامینا
- گلدن گلوب اعلام کرد؛ وایولا دیویس جایزه سیسیل بی دمیل ۲۰۲۵ را میگیرد
- درباره «قهوه پدری»؛ قهوه بیمزه پدری
- «کارون – اهواز» در راه مصر
- اختتامیه جشنواره «دیدار» ۱۷ دی برگزار خواهد شد
- اختصاص سینماسینما/ سه فیلم ایرانی در جشنواره فیلمهای برتر سال ۲۰۲۴ مجله تله راما
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ «مجمع کاردینالها»؛ موفقیت غیرمنتظره در گیشه و جذب مخاطبان مسنتر
- مدیر شبکه نسیم توضیح داد؛ مهران مدیری، جنابخان، فرزاد حسنی و چند برنامه دیگر
- تاکید بر سمزدایی از سینما و جشنواره فجر/ علیرضا شجاع نوری: ادغام جشنوارهی ملی و جهانی فجر سیاسیکاری بود
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ جادوی «شرور»؛ داستانی از دوستی، تفاوتها و مبارزه با تبعیض
- برای پخش در سال ۲۰۲۵؛ پسر شاهرخ خان برای نتفلیکس سریال میسازد
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ «گلادیاتور ۲»؛ بازگشتی باشکوه به کُلُسیوم و سنت حماسههای سینمایی
- اعلام نامزدهای چهلمین دوره جوایز انجمن بینالمللی مستند/ محصول مشترک ایران و انگلیس در شاخه بهترین مستند کوتاه
- اصغر افضلی و انیمیشن «رابینهود» در تازهترین قسمت «صداهای ابریشمی»
- جایزه جشنواره آمریکایی به پگاه آهنگرانی رسید
- چهل و سومین جشنواره فیلم فجر؛ از فرصت ثبت نام فیلمها تا داوری عوامل بخش نگاه نو
- نمایش بچه / گزارش تصویری
- اهمیت «باغ کیانوش» در سینمای کمدی زدهی این روزها
- برای بازی در فیلم «ماریا»؛ نخل صحرای پالم اسپرینگز به آنجلینا جولی اهدا میشود
- اکران فیلم علی زرنگار از اواخر آذر؛ «علت مرگ: نامعلوم» رفع توقیف شد
- مانور آمادگی همراه اول برای رویارویی با بحران؛ تمرینی برای پایداری ارتباطات
- بررسی هزینه و درآمد تولیدات ۳ سال اخیر؛ حساب کتاب فارابی جور است؟
- در اولین روزهای اکران بینالمللی؛ «گلادیاتور۲»، ۸۷ میلیون دلار فروخت
- اعضای شورای سیاستگذاری جشنواره فیلم فجر معرفی شدند
- نامزدی ۲ جایزه آمریکایی برای «دوربین فرانسوی»
- «شهر خاموش» بهترین فیلم جشنواره نوستالژیا شد
- فروغ قجابگلی بهترین بازیگر جشنواره ریچموند شد