سینماسینما، علی پاکزاد- محمد حسین مهدویان کارگردان «فیلم ماجرای نیمروز» معتقد است بازیگران و فیلمبردار این فیلم نیز استحقاق کسب جایزه را داشته اند. او اعتقاد دارد که با ارزش ترین جایزه جشنواره را از مردم کسب کرده است.
به گزارش سینماسینما،محمد حسین مهدویان با فیلم «ماجرای نیمروز» در جشنواره سی و پنجم حضور پیدا کرد. فیلمی که مورد استقبال بسیاری از منتقدان و مخاطبان قرار گرفت. اما بعد از اعلام اسامی کاندیدا برای کسب سیمرغ در بخش های مختلف ، این کارگردان جوان نسبت به انتخاب های هیات داوران واکنش تندی نشان داد. یک روز بعد او موضعش را تعدیل کرد و نوشت که باید نظر داوران را پذیرفت.
محمد حسین مهدویان کارگردان فیلم «ماجرای نیمروز» درباره تغییر عقیده اش نسبت به رای هیات داوران گفت:«من گلایه های زیادی داشتم. البته این موضوع به بحث کاندیدا شدن بازیگران فیلم «ماجرای نیمروز» بود. باید بگویم که بیش از حد احساساتی شدم زیرا تصور دیگری داشتم. فکر می کردم که بازیگران این فیلم و فیلمبردار ما نیز کاندید خواهند شد و مورد توجه قرار خواهند گرفت. اعتراض من به بحث کلی و مسائل پیرامونی جشنواره بود.»
مهدویان درباره توجه مردم و کسب بهترین اثر از نگاه ملی اضافه کرد:«قطعا کسب جایزه از مردم بهترین اتفاقی بود که می توانست برای فیلم ما در جشنواره سی و پنجم رخ دهد.به هر حال از کسب این جایزه بیش از هر چیز دیگری خوشحال هستم.»
او درباره شرایط ساخت فیلم «ماجرای نیمروز» گفت:« ساخت و پرداخت به فیلمی با موضوع تاریخی بسیار سخت است. مشکلات زیادی ناخوداگاه در سر راه ساخت فیلم های تاریخی قرار می گیرد.متاسفانه اتفاقاتی که برای فیلم «ایستاده در غبار» نیز افتاد ؛ این مسائل باعث شد که کار ما بیش از هر زمان دیگری برای ساخت فیلم دوم سخت شود. به هر حال تمام گروه به دنبال این بودند که کار خوب انجام دهند. به هیچ وجه نگران نتیجه کار نبودیم زیرا گروهی حرفه ای داشتیم که همه عاشق سینما بودند. تمام انرژیمان را برای ساخت این فیلم به کار بستیم.»
او ادامه داد:«متاسفانه فشارهای زیادی روی فیلم بود. آقای رضوی تهیه کننده فیلم تلاش زیادی کرد که این فشارها را از روی دوش فیلم خارج کند. البته این اتفاقات و فشارها به گروه منتقل نشد. خوشحالم که شرایط آن زمان تاثیری روی کار ما نگذاشت. تمام تلاش من و بچه های دیگر این بود که فشارهای موجود به کیفیت و ساختار فیلم ضربه نزند»
کارگردان فیلم «ماجرای نیمروز» درباره ساخت فیلم جدیدش گفت:«فعلا پروژه ای در دست ندارم. اجازه دهید موضوعاتی که در پیرامونمان وجود دارد را به خوبی حل کنیم تا بعد از آن کار جدیدی را کلید بزنیم. شاید باز هم فیلم تاریخی ساختم و شاید اصلا این رویه را تغییر دهم باید دید که شرایط چگونه پیش می رود.»
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- هیات امنای انجمن سینمای جوانان ایران منصوب شدند
- دست برنده برای فرشته مرگ/ نگاهی روانشناختی به فصل دوم «زخم کاری»
- سانسور عجیب در سریال زخم کاری که خبرساز شد
- دانههایی که سبز نمیشوند/ درباره اقتباس در «زخم کاری: بازگشت»
- در گفتوگو با سینماسینما مطرح شد؛ حرفهای علی مردانه، برنامهریز مطرح درباره «آکتور»، کیمیایی و «برادران لیلا»
- قهرمان تنهایی که دوربین رهایش نمیکند/ نگاهی به فیلم «مرد بازنده»
- یک آس و نیم/ نگاهی به فیلم «مرد بازنده»
- پس از خداحافظی میرکریمی روی داد/ مهدویان: جشنواره فیلم فجر برای من تمام شده
- مشق قواعد ژانر همراه با محافظه کاری/ نگاهی به فیلم «مرد بازنده»
- محمدحسین مهدویان مهمان «نردبان» شبکه مستند شد
- خباثت و قساوتِ جامعهای با وجدانهای مصلحتاندیش/ نگاهی به سریال «زخم کاری»
- «زخم کاری»؛ وقتی روایت و شخصیتپردازی فدای جذب مخاطب میشود
- مهدویان: مخملباف و حاتمیکیا فیلمسازان مهمیاند، اما من هیچکدام آنها نیستم/ تماشاگر باید خشونت را از عمق جانش تجربه کند
- آدمهای بد دلنشین و ذهنِ گوش به زنگِ هنرمند
- هیولاهای درخشان
نظر شما
پربازدیدترین ها
- فوت خواننده پیشکسوت موسیقی نواحی گیلان/ ناصر مسعودی درگذشت
- نگاهی به فیلم «بیسر و صدا»؛ ایده خلاقانه، مسیر اشتباه
- حقایقی درباره بازمانده ساخته سیف الله داد/ماجرای توقیف فیلم بازمانده به دلیل حجاب!
- بیانیه انجمن بازیگران سینما در واکنش به وقایع اخیر و هتک حرمت هنرمندان/ پژمان بازغی استعفا داد
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- ماجرایِ ظریفِ وزارت خارجهی سوئیس
- فیلم-کنسرت «هری پاتر»و «ارباب حلقهها» به آخرین اجرای پاییزی رسیدند
- پوستر «باد زرد – ونگوگ» رونمایی شد
- مولف بودن در آینه مکتب نقد عمیقگرا
- نگاهی به فیلم سینمایی «سامی»؛ دوربین به مثابه سمفونی برای سفری طولانی
- معرفی برندگان هیئت ملی نقد آمریکا ۲۰۲۵/ «یک تصادف ساده»؛ بهترین فیلم بینالمللی/ «نبردی پس از دیگری» ۵ جایزه گرفت
- ۱۵ اثری که برای فهرست اولیه اسکار فیلم بینالمللی شانس بالاتری دارند
- تأملی بر حضور نوری بیلگه جیلان در جشنواره جهانی فیلم فجر؛ داور غایب
- بیانیه کانون کارگردانان سینما درباره بازداشت سینماگران در مهمانی خصوصی
- واکنش رضا کیانیان به گزارش تاریخ سه هزار ساله زیر چرخ لودرها
- اعلام مستندهای دو بخش از نوزدهمین جشنواره «سینماحقیقت»
- واکنش کانون کارگردانان سینمای ایران به حکم جعفر پناهی
- شروودِ تالار وحدت؛ جایی که ماهان حیدری قهرمانان آینده را پیدا میکند
- تورج اصلانی داور جشنواره ترکیهای شد
- سروش صحت و علی مصفا «بیآتشی» را روایت کردند
- سام درخشانی هم استعفا داد
- نمایش موزیکال «رابین هود» / گزارش تصویری
- حلقه منتقدان فیلم نیویورک منتخبان ۲۰۲۵ خود را اعلام کرد/ «نبردی پس از دیگری»، بهترین فیلم شد؛ پناهی، بهترین کارگردان
- جشنواره جهانی فیلم فجر۴۳؛ در ایستگاه پایانی «درس آموختهها» بهترین فیلم شد/ جایزه ویژه داوران به کارگردان ژاپنی رسید
- «خرگوش سیاه، خرگوش سفید» به چین میرود
- گاتهام ۳ جایزه به «یک تصادف ساده» داد/ «نبردی پس از دیگری» بهترین فیلم جوایز مستقل نیویورک شد
- بیانیه انجمن بازیگران سینما در واکنش به وقایع اخیر و هتک حرمت هنرمندان/ پژمان بازغی استعفا داد
- مصائب افزایش سن ، از جولیا رابرتز تا نیکول کیدمن
- تام استاپارد؛ نویسندهای که جهان را از نو صحنهپردازی کرد
- نگاهی به فیلم «پارتنوپه»؛ زیبایی از دست رفته
- توقیف سکوی پخش «بازمانده» پس از انتشار ویدیوی بدون مجوز
- «سمفونی باران» کلید خورد
- «ناتوردشت» به باکو میرود
- از جدال اندیشه تا لبخند روی ردکارپت
- گفت وگو با کارگردان مستند «مُک» به بهانه حضور آن در جشنواره سینما حقیقت





