پیرو صحبتهای حسین انتظامی مبنیبر اینکه سازمان سینمایی قصد دارد فیلم «ریگی۲» را در ادامه فیلم «شبی که ماه کامل شد» با مضمون عملیات دستگیری ریگی بسازد؛ تهیهکننده فیلم، توضیحاتی ارایه کرد.
به گزارش سینماسینما، پیرو صحبتهای حسین انتظامی رئیس سازمان سینمایی در کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی مبنیبر اینکه سازمان سینمایی قصد دارد فیلم «ریگی ۲» را در ادامه فیلم «شبی که ماه کامل شد» با مضمون عملیات دستگیری ریگی بسازد؛ محمدحسین قاسمی تهیهکننده فیلم سینمایی «شبی که ماه کامل شد» توضیحاتی را ارائه کرد.
قاسمی در این زمینه گفت: پیرو پیگیری اهالی محترم رسانه در رابطه با تولید فیلم ریگی ۲ باید خدمت ایشان عرض کنم در رابطه با تولید اثری به نام ریگی ۲ بی اطلاعم و فیلم «شبی که ماه کامل شد» بطور صد در صد در بخش خصوصی سرمایه گذاری و تولید شده و هیچ نهاد و سازمانی در ساخته شدن این فیلم نقش نداشت.
وی در عین حال تاکید کرد: ریگی نام یک طایفه بزرگ در سیستان و بلوچستان است و همه تلاش ما هنگام ساخت فیلم «شبی که ماه کامل شد» این بود که طایفه بزرگ و اصیل ریگی و مردم بلوچ را از گروههای افراطی جدا کنیم تا تندروی و افراطیگری به این طایفه بزرگ نسبت داده نشود. اما متاسفانه باردیگر نام یک طایفه به خطا با افراطیگری مطرح شد. همه ما آگاه هستیم در جهانی که سخن از نفی افراطی گری است قرار نیست با حرف های کم و زیاد زمینه اختلاف و تفرقه افکنی را ایجاد کنیم.
قاسمی ادامه داد: بدیهی است که هرگز ما ایرانیان جنگ طلب نبودیم و ملت ما تفکر تفرقه، ترور و افراطی گری را در طول تاریخ نفی کرده است و فیلم «شبی که ماه کامل شد» هم سعی کرده صدایی جهانی در راستای نفی خشونت داشته باشد و پیام فیلم هم درهمین راستا صورت گرفته و هدف این بوده که ندای صلح، آرامش و عشق به زندگی را در دنیایی بدون خشونت سر دهد.
وی در پایان گفت: با توجه به اینکه فیلم «شبی که ماه کامل شد» به زودی اکران خواهد مخاطبان سینما میتوانند قضاوت نهایی و درست خود را در باره این فیلم بدون واسطه داشته باشند.
منبع: مهر
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- حقیقتِ حذف/ وقتی حذف، جای گفتوگو را در مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی میگیرد
- آغاز شمارش معکوس برای میزبانی فارس از جشنواره جهانی فیلم فجر
- بیانیه «پلتفرم شیدا» درباره ادعای مطرح شده؛ رفتار غیرحرفهای را نمیپذیریم
- پرداختن به آیین و فرهنگهای قشقایی در سریال تاریخی «سووشون»
- خلف وعده سازمان سینمایی/ خانه سینما از حضور در کمیته انتخاب نماینده ایران برای اسکار کنارهگیری کرد
- بماند به یادگار از دولت وفاق!/ نامه سرگشاده یک مستندساز به رئیس سازمان سینمایی
- خروج کانون کارگردانان سینما از شورای صنفی نمایش/ برای رائد فریدزاده متاسفیم
- بیانیه سازمان سینمایی در پی حمله به صداوسیما
- برگزاری فعالیتهای هنری تا اطلاع ثانوی لغو شد
- حرفهای تازه رییس اسبق سازمان سینمایی؛ ایوبی: پشتم را خالی کردند/ دولت باید پایش را عقب بکشد
- لزوم شفافسازی در مکاتبات اداری وزارت ارشاد؛ انتشار نامههای عمومی ظرف ۴۸ ساعت
- موتمن: سردر سینماهای کشور شبیه تئاتر بولینگ عبدو شده است/ فارابی را تعطیل کنید
- مسعود نجفی مدیر روابط عمومی سازمان سینمایی شد
- به بهانه تغییر رییس سازمان سینمایی/ باید مدیران را پاسخگو کنیم
- سقوط آزاد جشنواره فیلم کوتاه تهران به چاه بیاعتباری
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت





