کارگردان فیلم «بارکد» گفت: امیدوارم در اختتامیه جشنواره فیلم فجر سیمرغ بلورین بهترین فیلم از نگاه مردم را برنده شوم.
به گزارش سینماسینما، مصطفی کیایی با اشاره به استقبال مردم از فیلم «بارکد»، گفت: تاکنون تعدادی فیلم را در کاخ جشنواره تماشا کرده ام اما در سینماهای مردمی فقط در زمان اکران «بارکد» حضور داشتم.
وی ادمه داد: البته استقبالی که مردم از این فیلم دارند قابل توجه است؛ هر چند عادت کرده ام در زمان نمایش فیلم در سینماهای مردمی، با اتفاقات خوبی مواجه شوم اما در کاخ جشنواره و اختتامیه به من کم لطفی شود. نمی دانم چه اتفاقی می افتد که جوایز را به فیلم های دیگری می دهند. با این حال دوست دارم در اختتامیه جشنواره، سیمرغ بلورین بهترین فیلم از نگاه مردمی را به خانه ببرم.
وی درباره ساخت فیلم های کمدی، یادآور شد: سال گذشته با فیلم «عصر یخبندان» در جشنواره حضور داشتم اما به دلیل موضوع فیلم، امکان پرداختن به این فیلم در فضای کمدی به وجود نداشت. گاهی مواقع تغییر ژانر بد نیست اما به لحن کمدی علاقه بیشتری دارم و در فیلم هایی هم که تولید کرده ام، این لحن دیده می شود.
مصطفی کیایی درباره سطح کیفی جشنواره امسال، تاکید کرد: با توجه به فیلم هایی که تا کنون دیده ام و سطح استقبال مردم از آثار امسال، به نظر می رسد که کیفیت جشنواره بهتر از سال های گذشته است.
کارگردان فیلم «بارکد» در ادامه به مشکل قصه خوب در فیلم های ایرانی اشاره کرد و گفت: با این حال مشکل اساسی فیلم های امسال همچنان قصه است. در واقع فیلم ها قصه نمی گویند ولی آثار به نمایش درآمده از نظر تکنیکی و فنی در جشنواره امسال، رشد چشمگیری داشته اند.
وی با اشاره به وجه سرگرم کننده سینما نیز اظهار کرد: سینما سرگرمی است و به فیلم های سرگرم کننده علاقه دارم. بهترین موضوع در سینما برایم این است که فیلم مخاطب را درگیر کند اما در نهایت هر کارگردانی سلیقه خاص خودش را دارد. به تعداد سینماگران، مخاطب برای فیلم ها وجود دارد اما سینمایی که علاقمند به آن هستم، بسیار عام تر است. الگویی فیلمسازی من، سینمای آمریکا است.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- سوءاستفاده از نام سینماگر مطرح در جشنواره ای که فیلم های ایرانی در آن حضور داشتند
- سلفی شمر با مصطفی کیایی
- گزارش سینماسینما از عوامل موثر در فروش ۱۲۰ میلیاردی سینماها در شش ماه نخست امسال
- «بارکد» در شبکه نمایش خانگی
- «فروشنده» همچنان صدرنشین است
- رقابت در فروش لانتوری، بارکد، فروشنده و … چقدر است؟
- لانتوری سه هفتهای چهار میلیاردی شد/ آخرین آمار فروش فیلمها
- واکنش کیایی به خبر ممنوعالفعالیت شدنش: کار عجیبی بود
- تب سریالسازی در شبکه ویدئویی بالا گرفت/ کارگردان بارکد هم سریال میسازد
- توانایی بارکد در اثبات مخاطب واقعی سینمای ایران/ یادداشت
- «بارکد» ۸ میلیاردی شد
- سینماها جمعه و شنبه تعطیل هستند
- بارکد، رسوایی۲ و دراکولا در صدر جدول فروش
- درباره فیلم بارکد / در مذمت سرمایه داری و تحسین بدبختی
- آیا طرح اکران افطار تا سحر به نفع سینماها بود؟
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت





