کارگردان فیلم «بارکد» گفت: امیدوارم در اختتامیه جشنواره فیلم فجر سیمرغ بلورین بهترین فیلم از نگاه مردم را برنده شوم.
به گزارش سینماسینما، مصطفی کیایی با اشاره به استقبال مردم از فیلم «بارکد»، گفت: تاکنون تعدادی فیلم را در کاخ جشنواره تماشا کرده ام اما در سینماهای مردمی فقط در زمان اکران «بارکد» حضور داشتم.
وی ادمه داد: البته استقبالی که مردم از این فیلم دارند قابل توجه است؛ هر چند عادت کرده ام در زمان نمایش فیلم در سینماهای مردمی، با اتفاقات خوبی مواجه شوم اما در کاخ جشنواره و اختتامیه به من کم لطفی شود. نمی دانم چه اتفاقی می افتد که جوایز را به فیلم های دیگری می دهند. با این حال دوست دارم در اختتامیه جشنواره، سیمرغ بلورین بهترین فیلم از نگاه مردمی را به خانه ببرم.
وی درباره ساخت فیلم های کمدی، یادآور شد: سال گذشته با فیلم «عصر یخبندان» در جشنواره حضور داشتم اما به دلیل موضوع فیلم، امکان پرداختن به این فیلم در فضای کمدی به وجود نداشت. گاهی مواقع تغییر ژانر بد نیست اما به لحن کمدی علاقه بیشتری دارم و در فیلم هایی هم که تولید کرده ام، این لحن دیده می شود.
مصطفی کیایی درباره سطح کیفی جشنواره امسال، تاکید کرد: با توجه به فیلم هایی که تا کنون دیده ام و سطح استقبال مردم از آثار امسال، به نظر می رسد که کیفیت جشنواره بهتر از سال های گذشته است.
کارگردان فیلم «بارکد» در ادامه به مشکل قصه خوب در فیلم های ایرانی اشاره کرد و گفت: با این حال مشکل اساسی فیلم های امسال همچنان قصه است. در واقع فیلم ها قصه نمی گویند ولی آثار به نمایش درآمده از نظر تکنیکی و فنی در جشنواره امسال، رشد چشمگیری داشته اند.
وی با اشاره به وجه سرگرم کننده سینما نیز اظهار کرد: سینما سرگرمی است و به فیلم های سرگرم کننده علاقه دارم. بهترین موضوع در سینما برایم این است که فیلم مخاطب را درگیر کند اما در نهایت هر کارگردانی سلیقه خاص خودش را دارد. به تعداد سینماگران، مخاطب برای فیلم ها وجود دارد اما سینمایی که علاقمند به آن هستم، بسیار عام تر است. الگویی فیلمسازی من، سینمای آمریکا است.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- سوءاستفاده از نام سینماگر مطرح در جشنواره ای که فیلم های ایرانی در آن حضور داشتند
- سلفی شمر با مصطفی کیایی
- گزارش سینماسینما از عوامل موثر در فروش ۱۲۰ میلیاردی سینماها در شش ماه نخست امسال
- «بارکد» در شبکه نمایش خانگی
- «فروشنده» همچنان صدرنشین است
- رقابت در فروش لانتوری، بارکد، فروشنده و … چقدر است؟
- لانتوری سه هفتهای چهار میلیاردی شد/ آخرین آمار فروش فیلمها
- واکنش کیایی به خبر ممنوعالفعالیت شدنش: کار عجیبی بود
- تب سریالسازی در شبکه ویدئویی بالا گرفت/ کارگردان بارکد هم سریال میسازد
- توانایی بارکد در اثبات مخاطب واقعی سینمای ایران/ یادداشت
- «بارکد» ۸ میلیاردی شد
- سینماها جمعه و شنبه تعطیل هستند
- بارکد، رسوایی۲ و دراکولا در صدر جدول فروش
- درباره فیلم بارکد / در مذمت سرمایه داری و تحسین بدبختی
- آیا طرح اکران افطار تا سحر به نفع سینماها بود؟
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- از استعفای اعتراضی جعفر پناهی تا تقابل با هیاتمدیره؛ پشت پرده اختلافات صنفی سینماگران
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف
- «محکوم»؛ آغازی برای پایان
- میراثِ کودکی
- بازیگر «پاریس تگزاس» در فیلم تازه نادر ساعیور
- اکران نسخه مرمت شده یکی از فیلمهای مهم داریوش مهرجویی
- این فیلم انعکاس واقعیتهای زندگی آدمهاست/ لیلا حاتمی: حواس کسی به «قاتل و وحشی» نیست
- «ارس، رود خروشان» روایت فاتحان شهرهای رفته بر باد است
- اکران و نقد نمایندهی کانادا در اسکار در سینما اندیشه
- نگاهی به مستند «زیر درخت لور»؛ بیانیهای هنری درباره شکلی از رنج جمعی
- «پیکار با پیکر»؛ وقتی که سخن هرودوت بهانه فیلم میشود
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- یک جایزه و دو تقدیر برای فیلمسازان ایرانی در جشنواره الیمپیای یونان





