میلاد صدرعاملی کارگردان «سونامی» از سختیهای ساخت فیلم در ژانر ورزشی گفت.
به گزارش سینماسینما، میلاد صدرعاملی کارگردان فیلم سینمایی «سونامی» که در بخش نگاه نو سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر قرار دارد، درباره این اثر گفت: هرکسی این ریسک را نمیکند که برای ساخت فیلم اولش به سراغ ژانری برود که کمتر فیلمی در آن ساخته شده و درواقع ژانر ورزشی یک ژانر مرده است اما من این کار را کردم و امیدوارم در این مسیر موفق شده باشم و مردم «سونامی» را دوست داشته باشند البته خودم تا حدودی فکر میکنم در این راه موفق شدهام زیرا این فیلم به جشنواره راه پیدا کرد.
وی افزود: من پیش از این، این ژانر را در آثار کوتاه و مستند تجربه کرده بودم به طوری که ۲ مستند من درباره ۲ مربی سابق تیم ملی فوتبال بود بنابراین به ژانر ورزشی اشراف داشتم و میدانستم میتوانم حس و حال آن را دربیاورم به همین دلیل وقتی دیدم آثار مستندم موفق شدهاند تصمیم گرفتم فیلم سینماییام را در همین حوزه تجربه کنم.
صدرعاملی با اشاره به اینکه حوزه ورزشی را میشناسد، درباره سختیهای این حوزه گفت: این حوزه سختیهای خودش را داشت به طوری که وقتی فیلمنامه «سونامی» را نوشتم هیچوقت فکر نمیکردم ساخت آن تا این حد سخت باشد اما در دوران فیلمبرداری فهمیدم که چه دشواری هایی دارد. با این حال «سونامی» فیلمی است که شما را خسته نمیکند یعنی داستان، فیلمنامه و نماها باعث میشود تا انتها فیلم را دنبال کنید.
این کارگردان با بیان اینکه امسال کارگردانهای جوان بسیاری در سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر حضور دارند، عنوان کرد: این نشان میدهد که سینما در ایران پویا و زنده است و بچههای فیلمساز با عشق و علاقه کار میکنند به طور کلی سینما رشته سختی است و فقط با عشق میتوانید در آن دوام بیاورید در واقع صبر و حوصله زیاد میخواهد اما ما میبینیم که امسال کارگردانان دهه هفتادی در جشنواره داریم که این نشان میدهد که سینما چقدر زنده است البته امسال قسمت بود من و پدرم هر ۲ با آثارمان در جشنواره باشیم.
وی در پایان درباره مراحل آماده سازی فیلمش اظهار کرد: فکر میکنم تا اول بهمن نسخه کامل آن آماده شود.
منبع: مهر
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- معرفی برگزیدگان جشنواره بینالمللی فیلمهای ورزشی ایران/ فوتبال ۱۲۰، بهترین برنامه ورزشی از نگاه مردم
- «سونامی» برنده جایزه ویژه گیرلانده شد
- نامزدی «جهان با من برقص» و «سونامی» در جشنواره فیلم ولز
- «جهان با من برقص»، «سرکوب»، «سونامی» و «قصر شیرین» در جشنواره بینالمللی فیلم ولز
- «باخت اجباری»/ نگاهی به فیلم «سونامی»
- اولین خروجی شورای رده بندی سنی اعلام شد
- انتشار جزییات هزینههای جشنوارهی ملی فجر + جدول
- چه کسی ضربه فنی شد؟/ نگاهی به فیلم «غلامرضا تختی»
- صحبتهای حسین انتظامی رئیس سازمان سینمایی در مراسم تجلی اراده ملی / وقتی میتوان از ظرفیت سینما برای پیشرفت کشور استفاده کرد
- «تجلی اراده ملی»، سی و هفتمین دفتر جشنواره فیلم فجر را بست
- نگاهی به دو فیلم «ماجرای نیمروز» و «قسم»
- نگاهی به فیلم «متری شش و نیم» ساخته سعید روستایی/ دل خوش سیری چند؟
- نگاهی اجمالی به سی و هفتمین جشنواره ملی فیلم فجر / سینمای بی ادعا و مدعیان بی شمار
- نگاهی به لیست کسانی که در جشنواره درخشیدند ولی داوران آنها را ندیدند/ جا ماندههای جشنوارهی سی و هفتم
- محمد متوسلانی: نگاه حاکمیتی به سینما، سیمرغهای فیلم نرگس آبیار را افزایش داد
نظر شما
پربازدیدترین ها
- وقتی زن تبدیل به «ناموس» میشود/ نگاهی به فیلم «خورشید آن ماه»
- چهره تلخ عشق یک سویه/ نگاهی به فیلم «در دنیای تو ساعت چند است؟»
- اختصاص سینماسینما/ سه فیلم ایرانی در جشنواره فیلمهای برتر سال ۲۰۲۴ مجله تله راما
- بخش رسمی جشنواره کن شروع به کار کرد
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- دومین جایزه بینالمللی یک بازیگر در یک هفته؛ فروغ قجابگلی، بهترین بازیگر جشنواره آمریکایی شد
- درخواست هواداران: هنگام تماشای فیلم «شرور» فعلاً همخوانی نکنید
- داستان کوتاه/ بومرنگ
- دعوت دبیر جشنواره جاده سبز از مستند سازان
- گزارشی از فیلمهای پرمخاطب جهانی؛ ۱۰ فیلم پرفروش سال ۲۰۲۴ همه دنباله هستند!
- فصل سوم «آقای قاضی» ساخته میشود/ تولید سیتکام در دستور کار سیمرغ
- گزارشی از گیشه سینماها؛ ۳ فیلم کودک و نوجوان در میانِ ۵ فیلم صدرنشین گیشه در هفته گذشته
- بیست و سومین جشن حافظ برگزیدگانش را شناخت/ تقدیر از یک عمر فعالیت هنری مرتضی عقیلی
- «انسان سالم»؛ زنِ سالم
- «لیلی و مجنون»؛ داستانی که در هر عصر روایان خویش را میطلبد
- جشنواره فیلم جهانی آسیایی به «در آغوش درخت» جایزه داد
- انتشار اولین تصویر سعید آقاخانی و آناهیتا افشار در «خاتی»
- نمایش مستند «کارون – اهواز» در جشنواره نیجریهای
- مراسم رونمایی از کتاب «بیتا؛ درختها ایستاده میمیرند» / گزارش تصویری
- درباره آثار ایرج رامینفر/ تکیه بر پشتوانه نظری، برای رسیدن به نقاط قوت
- در آستانه سالگرد درگذشت بیتا فرهی؛ «بیتا؛ درختها ایستاده میمیرند» رونمایی شد
- پایان کار مجید زینالعابدین؛ سرپرست بنیاد سینمایی فارابی منصوب شد
- موتمن: سردر سینماهای کشور شبیه تئاتر بولینگ عبدو شده است/ فارابی را تعطیل کنید
- مستند لهستانی از جشنواره هلندی جایزه گرفت/ ایدفا برندگان خود را شناخت
- بخش رسمی جشنواره کن شروع به کار کرد
- نکوداشت مقام فرهنگی و هنری علی اکبر صادقی؛ هنرمندی که هنر و اندیشه اش رنگ کهنگی نمی گیرد
- چهاردهمین حضور بینالمللی «آخرین حرکت»؛ فیلم شهاب حسینی در بخش اصلی فستیوال بزرگ سالرنو ایتالیا
- انتخاب هیات رییسه جدید انجمن تهیهکنندگان مستقل سینما
- رقابت ۲۸۵ فیلم در ۳ بخش انیمیشن، مستند و بینالمللی اسکار نود و هفتم
- حضورهای بین المللی فیلم کوتاه تامینا
- گلدن گلوب اعلام کرد؛ وایولا دیویس جایزه سیسیل بی دمیل ۲۰۲۵ را میگیرد
- درباره «قهوه پدری»؛ قهوه بیمزه پدری
- «کارون – اهواز» در راه مصر
- اختتامیه جشنواره «دیدار» ۱۷ دی برگزار خواهد شد
- اختصاص سینماسینما/ سه فیلم ایرانی در جشنواره فیلمهای برتر سال ۲۰۲۴ مجله تله راما