امید نیاز میگوید متاسفانه شرایط کارکردن در سینمای ایران بسیار سخت شده و برای سینماگران مستقل شرایط تولید خوب وجود ندارد.
به گزارش سینماسینما، فیلم سینمایی «ب ۱۲» به کارگردانی امید نیاز این روزها در سینماهای هنر وتجربه در حال اکران است. فیلم درباره بهـادر و ایـوب دو نوجـوان روستایی است که بـدون اطلاع خانـواده، بـرای تهیه داروهـای مادربزرگ بهـادر، بـه شـهر میرونـد و مجبـور میشـوند چنـد روز در شـهر بمانند. اهالـی روستا از غیبت آنها نـگــران شـده و زندگیشـان دسـتخوش اتفاقاتی میشـود. خانواده آنها و اهالی روسـتا که از غیبت آنها در روسـتا نــگران شـدهاند، تصـور میکننـد کـه آن دو در رودخانه غرق شـدهاند و … اصغــر همــت، صدرالدیــن حجــازی، محبوبــه بیــات، افشــین ســنگ چــاپ، بهــادر محمــدی، کیانــا شــهنام نیا، رضــا اســدی بازیگران این فیلم سینمایی هستند.
نیاز درباره اکران «ب ۱۲» گفت: از وضعیت اکران فیلم راضی نیستم، با توجه به این که اکران فیلم بعد از جشنواره فیلم فجر بود و در ایام عید نوروز نیز اکران نداشتیم، متاسفانه فیلم ضربه خورد و از استقبالی که دلم میخواست برخوردار نشد. مضاف بر این که تعداد سالنهایی که در اصفهان شهر خودم به من دادند بسیار کم بود. اکران در گروه هنروتجربه اتفاق بسیار خوبی بود، ولی از نوع اکران اصلا راضی نیستم.
این کارگردان در پاسخ به این سوال که آیا فیلم قابلیت اکران در سینمای بدنه را داشت، بیان کرد: اگر قرار بود فیلم در سینمای بدنه اکران شود با توجه به اینکه مخاطبش کودک، نوجوان و خانوادهها بودند میتوانست دیده شود، اما مشکل اصلی عدم هماهنگی و هارمونی بین ارگانهای فرهنگی مثل وزارت آموزش و پرورش و گروه هنروتجربه یا وزارت ارشاد است. به همین دلیل همانطور که شاهد هستیم نه تنها فیلم من، بلکه اکثر فیلمهای نوجوانی که ساخته میشوند در اکران ضربه خورده و فروش خوبی نخواهند داشت. اگر این اتفاق میافتاد و در سینمای بدنه حمایت میشدیم و در این گروه فیلم اکران میشد به دلیل موضوع آموزشی که دارد بسیار اتفاق بهتری رخ میداد اما متاسفانه این حمایت انجام نشد و فیلم آموزشی که باید دیده میشد، دیده نشد.
کارگردان «این قشنگ نیست» درباره سایر فعالیتهای خود اظهار کرد: ایدههایی برای ساخت در ذهن دارم، اما شرایط برای تولید در سینمای مستقل وجود ندارد و کارکردن در سینمای ایران بسیار سخت شده است. به این دلیل که یا باید پول داشته باشید تا فیلم موفق بسازید یا باید مافیا و روابطی داشته باشید که از فیلمتان حمایت کنند و چون من این شرایط را ندارم کار برای امثال من بسیار سخت است. ضمن این که فیلم «ب ۱۲» پیش از این از جشنوارههای معتبری در لس آنجلس، سن دیه گو، سئول، ایرلند و بسیاری از کشورهای دیگر برگزیده شده است، اما باعث تاسف است که بسیاری از فیلمهایی که در جشنوارههای بیرون از کشور مورد توجه واقع میشوند در داخل به خوبی دیده نمیشوند و شرایط خوبی برای اکرانشان فراهم نمیشود.
وی ادامه داد: در حال حاضر قصد دارم تئاتر «آتروپین» را برای نوجوانان تابستان روی صحنه ببرم. یک نمایش که براساس اصول روانشناختی تهیه شده است، یک کار دیگر نیز برای شهریور ماه دارم که در رابطه با موضوع سقط جنین است و این که آیا اصلا ضرورت دارد ما به عنوان پدر یا مادر تلاش کنیم برای به وجود آوردن نسل جدید و ساختن یک انسان جدید یا نه و اگر ضرورت دارد باید چه شرایطی داشته باشیم.
منبع: هنرآنلاین
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- معرفی هیات داوران دو بخش جشنواره بینالمللی تئاتر کودک و نوجوان
- الهام حسینزاده: «هنر و تجربه» به تمرکز پایگاهی، نمایشی و تبلیغاتی نیاز دارد
- کاوه مظاهری: نظم و تمرکز در اکران «هنر و تجربه» ضروری است
- هنروتجربه، شاهرگ حیاتی ورود به سینمای جهان
- اطلاعیه موسسه هنروتجربه در واکنش به تصمیم سازمان سینمایی/ قدردانی از سینماگران، امید به آینده
- افتتاح دومین دوره «نگاهی بر سینمای چین» با نمایش فیلم ژانگ ییمو
- اعلام اسامی فیلمهای حاضر در دومین دوره «نگاهی بر سینمای چین»
- به همت موسسه هنروتجربه و سفارت چین در ایران؛ دومین دوره «نگاهی بر سینمای چین» برگزار میشود
- «بوتاکس» در گروه هنروتجربه اکران میشود
- اکران آنلاین دو فیلم از ۱۲ خرداد
- واکنش «هنروتجربه» به بیانیه داوران جشنواره فیلم فجر؛ نام سیمرغ «هنروتجربه» تغییر کند
- روایتی نو از یک موضوع تکراری/ نگاهی به فیلم «یلدا»
- سگها و آدمها/ نگاهی به فیلم «داگمن»
- حقایقی درباره جزیره رنگین به بهانه نمایش ویژه آن در گروه هنروتجربه
- عقرب/ نگاهی به فیلم «تمام چیزهایی که جایشان خالی است»
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود





