نشست پرسش و پاسخ فیلم «آذر» به کارگردانی محمد حمزهای با حضور اهالی رسانه و عوامل این فیلم در سالن سعدی برج میلاد برگزار شد.
به گزارش سینما سینما، در این نشست محمد حمزهای کارگردان، نیکی کریمی بازیگر و تهیه کننده، افروز بوجاریا چهرهپرداز، پرویز آبنار صدابردار و صدا گذار، پیمان شادمانفر مدیر فیلمبردای ، مهدی موسوی طراح صحنه، غزاله معتمد، مهران نائل، هستی مهدویفر، شیرین آقا کاشی بازیگران این فیلم سینمایی حضور داشتند.
در ابتدای این نشست محمد حمزهای ضمن عرض تسلیت برای درگذشت حسن جوهرچی گفت: نیکی کریمی قصد داشت به عنوان تهیهکننده با یک کارگردان فیلم اولی همکاری کند. در همین راستا من به او معرفی شدم و پس از چند جلسه برای ساخت این فیلم به نتیجه رسیدیم.
وی ادامه داد: ویژگی کاراکتر آذر فعال و شاداب بودن اوست به ویژه در پرده اول. در کل او فرد غم زدهای نیست. آذر در موقعیتهای مختلفی قرار میگیرد که موانعی بر سر راهش است. در این فیلم قصد نداشتیم بر خلاف تصور، مردان را سیاه و زنان را سفید به تصویر بکشیم.
در ادامه نیکی کریمی هم درباره روند ساخت این فیلم و همکاری اش با یک کارگردان فیلم اولی توضیح داد: یک سال به دنبال سرمایه برای ساخت این فیلم بودم. تولید آن هم یک ماه و نیم تولید کشید و بعد هم از اواخر آذر کارهای فنیاش انجام شد.
کریمی افزود: از آنجا که فیلمنامه معمولا در سینمای ایران زیاد جدی گرفته نمیشود، می خواستم حتما فیلمنامهام حرفی جدی برای گفتن داشته باشد. فیلمنامه را با احسان بیگلری و همسرش شروع و روی آن کار کردیم و در نهایت «آذر» ساخته شد.
وی درباره پارهای از مسائل حقوقی در فیلم «آذر» توضیح داد: وکیلم فیلم را دیده است و همزمان مسائل حقوقی را چک میکردیم و سعی کردیم در فیلم تمام نکات لحاظ و رعایت شود.
پرویز آبنار هم طی سخنانی کوتاه گفت: همزمان مونتاژ و صداگذاری فیلم را انجام میدادیم. دقیقه ۹۹ فیلم آماده شد و متاسفانه اصلا فرصت نکردیم فیلم را ببینم که اگر نواقصی دارد، آن را اصلاح کنیم.
در بخش دیگری از این نشست کریمی در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه اینکه چرا اصرار داشتید با یک فیلم اولی کار کنید؟، گفت: زمانی که «شیفت شب» را ساختم تصمیم گرفتم از کسی که میخواهد فیلم اولش را بسازد، حمایت کنم. چون میدانم جوانان زیادی هستند که استعداد دارند. آدمی هستم که نمیخواهم درجا بزنم و مدام میخواهم تجربه کنم.
وی در پایان افزود: تشکر میکنم از عوامل خوبم که همگی تا آخرین لحظه تلاش کردند این فیلم به جشنواره برسانند. در کنار آنها چیزهای زیادی یاد گرفتم.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- حمید آذرنگ در گفت و گو با سینماسینما/ مسئولان برای توجه به سینما و تئاتر منت سر هنرمندان نگذارند
- «آذر» در مرکز فیلم «جین سیسکل» شیکاگو
- نگاهی به فیلم «آذر»/ باز هم تلخ و سیاه
- حمیدرضا آذرنگ در گفتوگویی صریح با سینماسینما/ کارگردان «آذر» را حذف کردهاند/ متاسفم که دغدغه یک انسان فقط بستن «کلوزآپ» باشد
- دستمزدم را نداد در اینستاگرام هم بلاکم کرد/ گلایه های مربی موتورسواری «آذر»
- سحر دولتشاهی داور جشنواره فیلم دبی شد / حضور سه فیلم ایرانی
- رونمایی از لوگوی «آذر» همزمان با اعلام تاریخ اکران
- بررسی مسایل مالی جشنواره فیلم فجر/ مساله فقط دستمزد یک مشاور نیست
- رقم هایی که تناقض دارند/لزوم شفاف سازی جزییات بودجه و هزینه جشنواره های ملی و جهانی فجر
- این گروه بیدلیل/ عملکرد جشنواره ملی فجر و شگفتی های جشنواره جهانی فجر
- خون تازه در رگهای پریدهرنگ/ نگاهی به چهار فیلم موفق جشنواره فجر
- کارگردان فیلم «آذر»: فمنیست نیستم؛ نیکی کریمی هم فمنیست نیست
- اولین تیزر از پشت صحنه «ماجرای نیمروز»/ فیلم
- نگاهی به وضعیت یک ماه اخیر سینما به بهانه اسکار فرهادی/ شرایط لغزنده!
- اختصاصی سینماسینما/ محسن تنابنده: برخی در جشنواره فجر از آب گل آلود ماهی گرفتند
نظر شما
پربازدیدترین ها
آخرین ها
- در اندوه فقدان چهره شاخص موج نو سینمای ایران؛ بازتاب جهانی درگذشت بهرام بیضایی
- با موافقت شورای پروانه فیلمسازی؛ پروانه ساخت سینمایی برای ۷ فیلمنامه صادر شد
- در پاسداشت استاد بیبدیل هنرهای نمایشی ایران/ بیضایی، تاریخ و علامت تعجب
- در سوک سیاوش که از شاهنامه رفت
- یادبود بهرام بیضایی؛ ایرانی بودن بار بزرگی است بر دوش ما
- بریژیت باردو درگذشت
- برای رفتن غریبانه شیرین یزدانبخش؛ وصیتی به مثابه گلایه
- «کفایت مذاکرات» و خندههایی که از دل موقعیت میآیند
- «پرهیجان: نبرد برای اوبر»؛ چطور میتوانیم آرزوی شکستِ نجاتبخشمان را داشته باشیم؟
- درباره بازیگران زن مولف سینمای ایران/ ترانه علیدوستی؛ آخرین بازیگر زن مولف
- درباره اهمیت خواندن فیلمنامه اشغال بیضایی پس از جنگ ۱۲ روزه /بیگانه آزادی نمی آورد
- بهرام بیضایی درگذشت
- «موبهمو»؛ خط به خط، نفس به نفس، چهره به چهره
- در بیست و چهارمین دوره جشنواره؛ ۱۴ اثر از سینماگران ایرانی در داکا نمایش داده میشود
- از ۱۰ دیماه؛ «مرد خاموش» به سینماها میآید
- «بامداد خمار»؛ در منزلت فرودستی
- در ستایش سینمای بیچیز؛ همه چیز داشتن در عین بی چیزی
- آیین پایانی یازدهمین دوره انتخاب آثار برتر ادبیات نمایشی / گزارش تصویری
- شیرین یزدانبخش درگذشت
- افسانهای در حبس؛ سرنوشت «چریکه تارا»
- اقتباس بهمثابه ابزار فهم جامعه/ از روایت تراژیک تا روایت عاشقانه
- «دیدار بلوط»؛ بازگشتی به شکوه یک خاطره
- اشغال بهرام بیضایی وزمانه پس از جنگ ۱۲ روزه/به بهانه ۵ دی سالروز تولد بهرام بیضایی
- «سامی»؛ روایتی انسانی از جنگ بیپایان
- سینمای مستقل ایران را به رسمیت بشناسید
- گیشه سینما در دست کمدیها/ دو فیلم جدید اکران شدند
- اعلام بودجه فرهنگ و هنر در سال ۱۴۰۵
- مصوبهای برای حذف وزارت فرهنگ؛ مصوبه «سیاستهای صوت و تصویر فراگیر»؛ تعارض با جمهوریت
- «بابا پیکاسو»؛ در چنبره عواطف، حرمان و جداافتادگی
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد





