سینماسینما، ایلیا محمدینیا:
قصرشیرین حامد بهداد دیدنی است
حامد بهداد در سالهای اخیر نشان داد که به درک بهتری از حضورش در سینما رسیده است.دیگر برایش حاشیه سینما که او همیشه مشتاقانه آن را در آغوش می کشید و پرورش می داد جذابیت ندارد.حالا خوب درک می کند به عنوان یک آرتیست جذاب باید هنرمندانه با خود و دنیای بازیگریش برخورد کند.اگر تا دیروز به یمن جارو جنجال های رسانه ای همیشه در صدر اخبار سینما بودحال بابروز و پرورش استعداد خوبش در عرصه بازیگری نشان داد که فارغ از آن جنجال های بی ارزش او ذاتا بازیگر خوب و جذابی است.
اگر چه توسط هیات داوران جشنواره پارسال و چه انتخاب انجمن منتقدان بازی خوبش در فیلم “سد معبر”دیده نشداما سخت می شودبازی درخشانش در فیلم “قصر شیرین” رضا میر کریمی را ندید.
در باره فیلم قصر شیرین که بسیار دوستش دارم مفصل خواهم نوشت
از نیچه بودن تا شرک شدن
پالتوشتری” فیلم محترمی است همین که برای خندان خلق همچون بسیاری از فیلم های مضحک مثلا کمدی مرسوم سالهای اخیر به هر دست آویزی چنگ نمی زند محترم است.
شوخی ها کمی از سطح مخاطب انبوه فیلم های مثلا کمدی بالاتر است.نیچه ایده خوبی برای شوخی است اما احتمالا مخاطب چندان با آن ارتباط برقرار نمی کند.فیلم سوژه خوبی دارد اما مشکل در شوخی های فیلم است که زیاد و تاثیر گذار نیست.
۲۳ نفر سوژه ای که حیف شد
تا هنگامی که نگاهی صرفا ایدئولوژیک به بعضی مفاهیم انسانی در جنگ تحمیلی وجود دارد نباید انتظار داشت که مخاطب امروز به خوبی با اثر ساخته شده ارتباط برقرار کند.
کارگردان ۲۳ نفر سوژه ای جذاب را درست با همین نگرش تبدیل به اثری عقیم و فاقد اثر گذاری مناسب می کند. اینکه ۲۳ نوجوان اسیر نیروهای بعثی می شوند و حتی مجبور به دیدار با صدام می شوند می توانست آن قدر جذاب باشد که مخاطب را مجذوب خود سازد اما فیلمی که ساخته شد صرفا به درد نمایش در تلویزیون و آن هم پخش در روزهای مناسبتی می خورد
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- نگاهی به کارنامه سینمایی رضا میرکریمی به بهانه اکران فیلم نگهبان شب
- آخرین آمار فروش سینماها در فاصله پنج روز تا جشنواره فجر
- سه نامزدی برای «قصر شیرین» در جشنواره مذهب امروز ایتالیا
- «قصر شیرین» و دو نامزدی در جوایز فیلم آسیایی
- «جهان با من برقص»، «سرکوب»، «سونامی» و «قصر شیرین» در جشنواره بینالمللی فیلم ولز
- تلویزیون قصر شیرین را سانسور کرد، میرکریمی از مخاطبان عذرخواهی کرد
- ادامه سانسورهای صداوسیما/ اینبار نوبت به «قصر شیرین» رسید + ویدئو
- رعایت عشق و انسان/ نگاهی به فیلم «قصر شیرین»
- «قصر شیرین» برنده جوایز بهترین فیلم و بهترین کارگردانی از جشنواره داکا
- شکوه ایستادگی/ یادداشتی درباره فیلم «۲۳ نفر»
- قهرمانان کوچک سرزمینم/ نگاهی به فیلم «۲۳نفر»
- گفتوگو با رضا میرکریمی/ سینمای ایران در آستانه صنعتی شدن رها شد
- «قصر شیرین» میرکریمی در جشنواره تفلیس
- از «قسم» تا «مطرب»/ برندگان پنجمین جشنواره فیلم های ایرانی تورنتو معرفی شدند
- سه نماینده از ایران در جشنواره فیلم مراکش
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
آخرین ها
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود





