رییس سازمان سینمایی با اشاره به اینکه جزییات بودجه سینما با تغییرات همراه میشود، همچنین گفت: برای اکران فیلمهای مشکلدار همان راهی را که از ابتدا اعلام کرده بودیم، پیش میبریم تا یکی یکی به نتیجه برسند.
به گزارش سینماسینما، محمد مهدی حیدریان درباره وضعیت اکران فیلمهایی که مشکلدار بودند و در کمیته رفع توقیف بررسی شدند، بیان کرد: ما آنچه گفته بودیم را همانطور پیش میبریم و یکی یکی فیلمها را به نتیجه میرسانیم. اگر فیلمی قواعد و ضوابط را رعایت نکرده باشد آن را نشان نمیدهیم اما به نظرمان میرسد، عمده فیلمهای که دچار مشکل هستند مسائلشان قابل رفع است.
او افزود: البته گاهی حاشیهها به متن و حاشیه با هم آسیب میزند ولی ما همچنان هر آنچه را از اردیبهشت گفته بودیم دنبال میکنیم و یکی یکی کارها را جلو میبریم.
رییس سازمان سینمایی درباره اینکه سازمان سینمایی آیا صرفا براساس مجوز اکران فیلمها برای اکران در خارج از کشور تصمیم میگیرد، گفت: وقتی فیلمی مجوز نداشته باشد، امکان نمایش در جایی ندارد.
حیدریان درباره بودجه سازمان سینمایی و برخی جزئیات آن که رقمهای میلیاردی برای برخی جشنوارهها مثل جهانی فجر را تعیین کرده است، گفت: ظاهر بودجه همان طور که مشخص است یک افزایشی را نشان میدهد و این افزایش به دلیل تنگناهای مالی که کشور با آن روبروست به هیچ وجه برنامههای ما را پوشش نمیدهد.
او با اشاره به اینکه این افزایش در بخشهایی چهار درصد و در بخشهای هفت درصد است، توضیح داد: چون سازمان سینمایی باید همه هزینههای خود را برای فعالیت از آن بپردازد، رشد آنچنانی نداریم. البته یک اشکالی در تقسیم ردیف بودجهها پیش آمده که شاید به دلیل تعجیل در کار بوده و قطعا اصلاح میشود و اصلا درباره بودجهها اینطور نیست که رقمها بالا باشد چون امسال هم به آن ۵۰ درصدی که گفتم پایبند بودیم (برای تأمین نیمی از هزینه تا توسط حامی مالی )و گفتهام که سال آینده هم حداقل ۷ درصد هزینهها باید از حامیان مالی تأمین شود. به این ترتیب دیگر اصلا بودجهای برای حوزههای مثل جشنوارهها نداریم و باید آن را بیشتر صرف راهها و برنامههای جدید کنیم، لذا آنچه در لایحه و جزییات آمده یقینا اصلاح میشود.
حیدریان همچنین از توافق با صندوق اعتباری هنر برای حمایت از جشنوارههای سازمان سینمایی خبر داد و گفت: توافق اصلی انجام شده و تا فردا حامیانی که از سوی آنها مشخص شده به ما اعلام میشود.
منبع: ایسنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- حقیقتِ حذف/ وقتی حذف، جای گفتوگو را در مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی میگیرد
- آغاز شمارش معکوس برای میزبانی فارس از جشنواره جهانی فیلم فجر
- خلف وعده سازمان سینمایی/ خانه سینما از حضور در کمیته انتخاب نماینده ایران برای اسکار کنارهگیری کرد
- بماند به یادگار از دولت وفاق!/ نامه سرگشاده یک مستندساز به رئیس سازمان سینمایی
- خروج کانون کارگردانان سینما از شورای صنفی نمایش/ برای رائد فریدزاده متاسفیم
- بیانیه سازمان سینمایی در پی حمله به صداوسیما
- برگزاری فعالیتهای هنری تا اطلاع ثانوی لغو شد
- حرفهای تازه رییس اسبق سازمان سینمایی؛ ایوبی: پشتم را خالی کردند/ دولت باید پایش را عقب بکشد
- موتمن: سردر سینماهای کشور شبیه تئاتر بولینگ عبدو شده است/ فارابی را تعطیل کنید
- مسعود نجفی مدیر روابط عمومی سازمان سینمایی شد
- به بهانه تغییر رییس سازمان سینمایی/ باید مدیران را پاسخگو کنیم
- سقوط آزاد جشنواره فیلم کوتاه تهران به چاه بیاعتباری
- سینمای استراتژیک به استراتژی سینما تبدیل شود
- ابراز شگفتی هیأت رئیسه خانه سینما از انگیزههای تنظیم کنندگان سند ملی سینما
- انجمن تهیهکنندگان مستقل سینما مطرح کرد؛ درخواست شفافسازی مالی وزارت ارشاد و سازمان سینمایی
نظر شما
پربازدیدترین ها
آخرین ها
- در اندوه فقدان چهره شاخص موج نو سینمای ایران؛ بازتاب جهانی درگذشت بهرام بیضایی
- با موافقت شورای پروانه فیلمسازی؛ پروانه ساخت سینمایی برای ۷ فیلمنامه صادر شد
- در پاسداشت استاد بیبدیل هنرهای نمایشی ایران/ بیضایی، تاریخ و علامت تعجب
- در سوک سیاوش که از شاهنامه رفت
- یادبود بهرام بیضایی؛ ایرانی بودن بار بزرگی است بر دوش ما
- بریژیت باردو درگذشت
- برای رفتن غریبانه شیرین یزدانبخش؛ وصیتی به مثابه گلایه
- «کفایت مذاکرات» و خندههایی که از دل موقعیت میآیند
- «پرهیجان: نبرد برای اوبر»؛ چطور میتوانیم آرزوی شکستِ نجاتبخشمان را داشته باشیم؟
- درباره بازیگران زن مولف سینمای ایران/ ترانه علیدوستی؛ آخرین بازیگر زن مولف
- درباره اهمیت خواندن فیلمنامه اشغال بیضایی پس از جنگ ۱۲ روزه /بیگانه آزادی نمی آورد
- بهرام بیضایی درگذشت
- «موبهمو»؛ خط به خط، نفس به نفس، چهره به چهره
- در بیست و چهارمین دوره جشنواره؛ ۱۴ اثر از سینماگران ایرانی در داکا نمایش داده میشود
- از ۱۰ دیماه؛ «مرد خاموش» به سینماها میآید
- «بامداد خمار»؛ در منزلت فرودستی
- در ستایش سینمای بیچیز؛ همه چیز داشتن در عین بی چیزی
- آیین پایانی یازدهمین دوره انتخاب آثار برتر ادبیات نمایشی / گزارش تصویری
- شیرین یزدانبخش درگذشت
- افسانهای در حبس؛ سرنوشت «چریکه تارا»
- اقتباس بهمثابه ابزار فهم جامعه/ از روایت تراژیک تا روایت عاشقانه
- «دیدار بلوط»؛ بازگشتی به شکوه یک خاطره
- اشغال بهرام بیضایی وزمانه پس از جنگ ۱۲ روزه/به بهانه ۵ دی سالروز تولد بهرام بیضایی
- «سامی»؛ روایتی انسانی از جنگ بیپایان
- سینمای مستقل ایران را به رسمیت بشناسید
- گیشه سینما در دست کمدیها/ دو فیلم جدید اکران شدند
- اعلام بودجه فرهنگ و هنر در سال ۱۴۰۵
- مصوبهای برای حذف وزارت فرهنگ؛ مصوبه «سیاستهای صوت و تصویر فراگیر»؛ تعارض با جمهوریت
- «بابا پیکاسو»؛ در چنبره عواطف، حرمان و جداافتادگی
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد





