جمال ساداتیان با اشاره به راهاندازی پردیس مگاپارس تا پنج ماه آینده گفت بیشک باید ساز و کاری در کشور فراهم شود تا ظرف چند سال آینده شاهد نمایش فیلمهای خارجی روز جهان در ایران باشیم.
جمال ساداتیان تهیهکننده سینما با اشاره به آخرین وضعیت ساخت پردیس سینمایی مگاپارس گفت: «ساخت این پروژه مانند بسیاری از پروژههای دیگر کمی کند پیش رفته است اما فکر میکنم تا پنج ماه آینده آماده بهربرداری شود. این مجموعه سینمایی دارای هشت سالن سینما است و از ۴۳۰۰ متر فضای فیزیکی بهره میبرد.»
او ادامه داد: «با راهاندازی این مجموعه در منطقه شریعتی تهران نزدیک به ۱۷۰۰ صندلی به صندلیهای سالنهای سینمای ایران افزوده میشود که این خود آمار قابل توجهی به شمار میرود.»
به گفته ساداتیان، هنوز برنامهای برای اجرای تئاتر در این پردیس وجود ندارد اما این امکان هست که در آینده برای این امر نیز برنامهریزی شود ولی در حال حاضر تمرکز اصلی بر نمایش فیلمهای سینمایی است.
این تهیه کننده سینما ادامه داد: «امیدوارم در آینده نزدیک روند ساخت سالنهای سینمایی در کشور افزایش پیدا کند تا بتوانیم از ظرفیت مازاد برای نمایش فیلمهای خارجی روز جهان هم استفاده کنیم. زیرا بیشک باید ساز و کاری در کشور فراهم شود تا ظرف چند سال آینده نمایش فیلمهای خارجی در کشور را داشته باشیم.»
مدیر پردیس سینمایی قلهک در پایان توضیح داد: «البته در حال حاضر نمایش فیلمهای خارجی در ایران صورت میگیرد اما این نمایش به شکل عرضه این آثار در شبکه نمایش خانگی است. اگر شرایطی فراهم شود تا این فیلمها روی پرده سینما نمایش داده شوند، میتوانند در جذب مخاطب موفقتر باشند و در عین حال در بازار فیلمهای داخلی نیز تحرکی ایجاد کرده تا سعی در برابر کردن کیفیت خود در مقایسه با آثار خارجی کنند.»
منبع: خبرگزاری مهر
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- بدهی ۳۵ میلیاردی سینما/ سعید روستایی فیلم جدید میسازد/ بزودی بلیت شناور اجرا خواهد شد
- اکران «زن و بچه» به تعویق افتاد
- سیدجمال ساداتیان: «برادران لیلا» را مردادماه اکران میکنیم
- سیدجمال ساداتیان: شاخصهای پیشرفت را باید در پژوهش دنبال کنیم
- آغاز داوری/ یادداشت داوران جشنواره فجر خطاب به مخاطبان سینما
- ساداتیان مطرح کرد/ حذف پروانه ساخت بدون حذف دخالتهای بیرون از ارشاد، کارآمد نیست
- «شیرشاه» پرفروشترین انیمیشن تاریخ شد
- “سریع و خشن” به صدر گیشه سینما بازگشت
- نظر سیدجمال ساداتیان درباره رضا عطاران و نوید محمدزاده
- نگاهی به «متری شش و نیم» ساخته سعید روستایی / ضد قهرمان دوست داشتنی
- دلیل حذف برخی سکانسها از «متری شش و نیم»/ شهاب حسینی قرار بود کدام نقش را بازی کند؟
- ساداتیان: من اگر با وام فیلمبسازم، دستمزد میلیاردی به بازیگر نمیدهم
- تهیهکننده «متری شیش و نیم»: فکر نمیکنم پلیس علیه ما بیانیه بدهد
- بازیگران «ابد و یک روز» با «متری شش و نیم» در راه جشنواره فجر
- ۷ هزار کارتن خواب جلوی دوربین «متری شش و نیم» می روند
نظر شما
پربازدیدترین ها
آخرین ها
- افسانهای در حبس؛ سرنوشت «چریکه تارا»
- اقتباس بهمثابه ابزار فهم جامعه/ از روایت تراژیک تا روایت عاشقانه
- «دیدار بلوط»؛ بازگشتی به شکوه یک خاطره
- اشغال بهرام بیضایی وزمانه پس از جنگ ۱۲ روزه/به بهانه ۵ دی سالروز تولد بهرام بیضایی
- «سامی»؛ روایتی انسانی از جنگ بیپایان
- سینمای مستقل ایران را به رسمیت بشناسید
- گیشه سینما در دست کمدیها/ دو فیلم جدید اکران شدند
- اعلام بودجه فرهنگ و هنر در سال ۱۴۰۵
- مصوبهای برای حذف وزارت فرهنگ؛ مصوبه «سیاستهای صوت و تصویر فراگیر»؛ تعارض با جمهوریت
- «بابا پیکاسو»؛ در چنبره عواطف، حرمان و جداافتادگی
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری





