مستند کوتاه «تنها نخواهم ماند» به کارگردانی یاسر طالبی و تهیهکنندگی فریبا عرب موفق به کسب جایزه بهترین مستند دوازدهمین جشنواره بینالمللی فریزاج (ferfilm)در کوزوو شد.
به گزارش سینماسینما، این جشنواره به منظور ترویج فرهنگها و ارزشهای جهانی از طریق فیلم به عنوان یک روش چندبعدی و جذاب برگزار میشود. علاوه بر رویدادهای سینمایی، جشنواره با بهرهگیری از پتانسیل گردشگری شهر فریزاج، بازدیدها و رویدادهای دیگری را برای نمایش تنوع فرهنگی کوزوو سازماندهی میکند.
مستند «تنها نخواهم ماند» با پژوهش علی رمضانی پاجی به زندگی یک زوج کهنسال میپردازد که بعد از پنج سال صدای قلب فرزندشان را میشنوند. تصویربردار این مستند فرحبخش فرهیدنیا و محمودرضا مافی هستند. صدابرداری را حسن جعفری انجام داده و صداگذار پروژه رامین ابوالصدق است.
«تنها نخواهم ماند» پیش از این در فستیوالهای تسالونیکی یونان و شورت شورتز ژاپن نمایش داده شده و برنده جایزه بهترین فیلم مستند بین الملل سی و هشتمین جشنواره فیلم کوتاه تهران شده است. دریافت جایزه بهترین مستند در مورد بقای مردم بومی در جشنواره پارنوی استونی، بهترین مستند جشنواره دین امروز ایتالیا، بهترین مستند فیلم وستروس و … بخشی از موفقیتهای بینالمللی این مستند است.
یاسر طالبی کارگردانی مستندهای «دلبند»، «سرنوشت» و مجموعه سریال مستندهای اهل سفر «تاج زاگرس، مسافر آذران و …» را در کارنامه دارد.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- دو جایزه جشنواره ایتالیایی به «سرنوشتِ» ایرانی رسید
- «سرنوشت» بهترین فیلم جشنواره دانمارکی شد
- جشنواره جئونجو به «سرنوشت» ایرانی جایزه داد
- معرفی فیلمهای ایرانی راهیافته به بخش مسابقه بینالملل جشنواره فیلم کوتاه تهران
- «اهل سفر» از نیمه گذشت/ سختیهای تولید در دوران کرونا
- «اهل سفر» در شبکه مستند
- «حاشیه مهمتر از متن» در تلویزیون رونمایی میشود
- مستند «دلبند» برنده ۵ جایزه از جشنوارههای بینالمللی شد
- «دلبند» برنده ۶ جایزه از جشنوارههای جهانی شد
- «دلبند» برنده جایزه «نتپک» جشنواره کرهجنوبی شد
- نمایش و نقد مستند «دلبند» در کانون فیلم «سینماحقیقت»
- راهیابی «دلبند» ایرانی به جشنواره «هات داکس»
- «دلبند» ، نماینده سینمای ایران در بخش مسابقه ی مهم ترین جشنواره ی مستند جهان ایدفا
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
آخرین ها
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»





