سایت سینمایی پرطرفدار الوسینما، فهرست برترین ۱۵ فیلم سال ۲۰۲۱ را از دید منتقدین خود که ترکیبی از آثار هنری و همچنین و فیلمهای مردم پسند تجاری است، منتشر کرد.
به گزارش سینماسینما، فیلمهایی که در این لیست آمده، از بین آثاری هستند که به پرده سینماهای فرانسه آمدهاند و حداقل توسط سه نفر از منتقدین این سایت این فیلمها دیده و ارزشگذاری کرده اند.
فیلمهای برتر این سایت عبارتند از: بدترین آدم دنیا (خوآکیم تریر)، توهمات از دست رفته ( اگزاویه جیونالی)، حادثه (آدری دیوان)، اونادا، ده هزارشب در جنگل ( آرتور حراری)، اسپایدرمن، راهی به خانه نیست (جان واتس) ماشین من را بران (روسوکه هاماگوچی) ، پدر ( فلوریان زلر ) آخرین نبرد (ریدلی اسکات)، خاطرات (آپیچاتپونگ ویراستاکول)، تلماسه(دنیس ویلنوو)، مانیفیک (ونسان مایل کاردونا)، مردم گرگ (توم مور و روس استوارت)، قله خدایان ( پاتریک امبر)، برترها (اودری استروگو)، مادر خوب (حفسیا هرزی).
در این پانزده فیلم اسمی از قهرمان، صغر فرهادی که در بیشتر فهرست های برترین های سال دیده شده بود، قرار ندارد.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- با نمایش ۱۰ روزه؛ «تلماسه ۲» نیم میلیارد دلاری شد/ پیشی گرفتن از فیلم نخست
- چینیها به تماشای «تلماسه ۲» رفتند/ فروش ۲۰ میلیونی در افتتاحیه
- برگزیدگان گویا معرفی شدند/ بیشترین جایزه برای «جانوران»
- مهمترین فیلمهای سال آینده میلادی؛ تقویم پرهیجان سینما در سال ۲۰۲۳
- مراسم بفتا ۲۰۲۲ به مردم اوکراین تقدیم میشود
- بهترین جلوههای بصری سال سینمای آمریکا انتخاب شدند
- «قدرت سگ» بهترین فیلم ۲۰۲۱ از نگاه منتقدان فیلم ونکوور شد
- گمانهزنی درباره بهترین فیلم بینالمللی اسکار/ شانس بالای آسیا
- پیشبینی ورایتی از پنج نامزد نهایی اسکار بهترین فیلم بینالملل
- دنی ویلنوو جایزه هارولد لوید را از جوایز لومیر ۲۰۲۲ میگیرد
- موسسه فیلم آمریکا بهترینهای سینما و تلویزیون را انتخاب کرد
- بهترینهای عرصه فیلمبرداری معرفی شدند/ جدیدترین فیلم واکین فینیکس، برنده جشنواره کمرایمیج
- نامزدهای جوایز آکادمی فیلم اروپا معرفی شدند
- پیشتازی یک فیلم ابرقهرمانی در باکس آفیس/ «ونوم۲» در جدول فروش بالاتر از فیلم جیمز باند قرار گرفت
- «تلماسه» در جشنواره ونیز به نمایش درمیآید
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
آخرین ها
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف
- «محکوم»؛ آغازی برای پایان
- میراثِ کودکی
- بازیگر «پاریس تگزاس» در فیلم تازه نادر ساعیور
- اکران نسخه مرمت شده یکی از فیلمهای مهم داریوش مهرجویی
- این فیلم انعکاس واقعیتهای زندگی آدمهاست/ لیلا حاتمی: حواس کسی به «قاتل و وحشی» نیست
- «ارس، رود خروشان» روایت فاتحان شهرهای رفته بر باد است
- اکران و نقد نمایندهی کانادا در اسکار در سینما اندیشه
- نگاهی به مستند «زیر درخت لور»؛ بیانیهای هنری درباره شکلی از رنج جمعی
- «پیکار با پیکر»؛ وقتی که سخن هرودوت بهانه فیلم میشود
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- یک جایزه و دو تقدیر برای فیلمسازان ایرانی در جشنواره الیمپیای یونان
- سینما ایران در آتش سوخت





