سایت سینمایی پرطرفدار الوسینما، فهرست برترین ۱۵ فیلم سال ۲۰۲۱ را از دید منتقدین خود که ترکیبی از آثار هنری و همچنین و فیلمهای مردم پسند تجاری است، منتشر کرد.
به گزارش سینماسینما، فیلمهایی که در این لیست آمده، از بین آثاری هستند که به پرده سینماهای فرانسه آمدهاند و حداقل توسط سه نفر از منتقدین این سایت این فیلمها دیده و ارزشگذاری کرده اند.
فیلمهای برتر این سایت عبارتند از: بدترین آدم دنیا (خوآکیم تریر)، توهمات از دست رفته ( اگزاویه جیونالی)، حادثه (آدری دیوان)، اونادا، ده هزارشب در جنگل ( آرتور حراری)، اسپایدرمن، راهی به خانه نیست (جان واتس) ماشین من را بران (روسوکه هاماگوچی) ، پدر ( فلوریان زلر ) آخرین نبرد (ریدلی اسکات)، خاطرات (آپیچاتپونگ ویراستاکول)، تلماسه(دنیس ویلنوو)، مانیفیک (ونسان مایل کاردونا)، مردم گرگ (توم مور و روس استوارت)، قله خدایان ( پاتریک امبر)، برترها (اودری استروگو)، مادر خوب (حفسیا هرزی).
در این پانزده فیلم اسمی از قهرمان، صغر فرهادی که در بیشتر فهرست های برترین های سال دیده شده بود، قرار ندارد.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- با نمایش ۱۰ روزه؛ «تلماسه ۲» نیم میلیارد دلاری شد/ پیشی گرفتن از فیلم نخست
- چینیها به تماشای «تلماسه ۲» رفتند/ فروش ۲۰ میلیونی در افتتاحیه
- برگزیدگان گویا معرفی شدند/ بیشترین جایزه برای «جانوران»
- مهمترین فیلمهای سال آینده میلادی؛ تقویم پرهیجان سینما در سال ۲۰۲۳
- مراسم بفتا ۲۰۲۲ به مردم اوکراین تقدیم میشود
- بهترین جلوههای بصری سال سینمای آمریکا انتخاب شدند
- «قدرت سگ» بهترین فیلم ۲۰۲۱ از نگاه منتقدان فیلم ونکوور شد
- گمانهزنی درباره بهترین فیلم بینالمللی اسکار/ شانس بالای آسیا
- پیشبینی ورایتی از پنج نامزد نهایی اسکار بهترین فیلم بینالملل
- دنی ویلنوو جایزه هارولد لوید را از جوایز لومیر ۲۰۲۲ میگیرد
- موسسه فیلم آمریکا بهترینهای سینما و تلویزیون را انتخاب کرد
- بهترینهای عرصه فیلمبرداری معرفی شدند/ جدیدترین فیلم واکین فینیکس، برنده جشنواره کمرایمیج
- نامزدهای جوایز آکادمی فیلم اروپا معرفی شدند
- پیشتازی یک فیلم ابرقهرمانی در باکس آفیس/ «ونوم۲» در جدول فروش بالاتر از فیلم جیمز باند قرار گرفت
- «تلماسه» در جشنواره ونیز به نمایش درمیآید
نظر شما
پربازدیدترین ها
- رونمایی از پوستر «زال و رودابه» در آستانه جشنواره فیلم فجر
- یادداشتی برای فیلم «رها»/ جامعه ناکارآمد و پدرهای بیخاصیت
- علی زرنگار کارگردان «علت مرگ: نامعلوم»: آقای مستغاثی در حدود تخصصتان سخن بگویید
- پاسخ سعید مستغاثی به یادداشت علی زرنگار؛ حکایت پوری فِش فِشو و نگهبانی از دایی جان ناپلئون
- چهره تلخ عشق یک سویه/ نگاهی به فیلم «در دنیای تو ساعت چند است؟»
آخرین ها
- ادب مرد به ز دولت اوست
- «آبستن» و آیندهای درخشان برای کارگردانان فیلم
- یادداشتی بر دو فیلم «رها» و «آبستن»/ زخمهای ماندگار و ماندگاری زخمها
- «بچه مردم»؛ فیلمی که به دیگران جوالدوز میزند، اما از زدن سوزن به خودی باز میماند
- حرفهای تازه رییس اسبق سازمان سینمایی؛ ایوبی: پشتم را خالی کردند/ دولت باید پایش را عقب بکشد
- چهارمین روز جشنواره فیلم فجر / گزارش تصویری
- حاشیههای سومین روز جشنواره فیلم فجر؛ از مشکل حل نشدنی صدای برج میلاد تا حضور نوزادان در سینمای رسانه
- آموختههایی از پشت صحنه «صد سال تنهایی»/ آیا مارکز از نتیجه اقتباس راضی میشد؟
- پروانه نمایش برای فجر صادر شد؛ «قاتل و وحشی» در جشنواره اکران میشود
- یادداشتی بر «بچه مردم» و «اسفند»/ از روایت دلنشین و شیرین تلخیها تا فیلمنامه چشم اسفندیار
- سومین روز جشنواره فیلم فجر / گزارش تصویری
- اندر احوالات هوش مصنوعی
- در سومین روز جشنواره فیلم فجر؛ بهرام رادان از هیات داوران جشنواره خارج شد
- آغاز دور جدید حراج شمارههای رند همراه اول
- تنور سرد روز دوم جشنواره فیلم فجر/ چرا باید هر فیلمی سر از جشنواره دربیاورد؟
- نقد «صنم» و «آنتیک»/ از چرایی حضور یک فیلم در جشنواره تا اثری که محترم ماند
- «رگهای آبی»؛ با فروغ، رزومهای برای باران
- واکنش پوریا شکیبایی به سوءاستفاده از صدا و تصویر پدرش در افتتاحیه جشنواره فیلم فجر
- اختتامیه جشنواره بینالمللی تئاتر فجر / گزارش تصویری
- چهل و سومین جشنواره تئاتر فجر برگزیدگانش را شناخت
- دومین روز جشنواره چهل و سوم فیلم فجر / گزارش تصویری
- تأملی بر فضای شنیداریِ «منطقهی دلخواه»/ خارجِ قاب، کمی آنسوتر
- حاشیههای جشنواره فیلم فجر؛ از اعتراض به کیفیت اکران فیلمها تا قیمتهای عجیب بلیت در بازار سیاه
- جشنواره فیلم ساندنس در ایستگاه پایانی/ جایزه جشنواره آمریکایی به دو فیلم ایرانی
- اعلام نامزدهای دریافت جایزه در چهل و سومین جشنواره بینالمللی تئاتر فجر
- «۱۹۶۸»؛ هیاهو برای هیچ
- اولین دوره جایزه آرونا واسودف و یک نامزدی دیگر برای «کیک محبوب من»
- اولین روز جشنواره فیلم فجر / گزارش تصویری
- یادداشتی برای فیلم «رها»/ جامعه ناکارآمد و پدرهای بیخاصیت
- ماجرای پرواز پرچالش از انگلستان به استرالیا/ اثر جدید کارگردان برگزیده کن مقابل دوربین رفت