سینماسینما، علی پاکزاد – کاوه صباغزاده کارگردان فیلم «ایتالیا ایتالیا» با اشاره به اینکه سارا بهرامی انتخاب اول او برای بازی در فیلم «ایتالیا ایتالیا» نبود، تاکید کرد اگر این بازیگر نبود، قطعا فیلم را نمیساخت.
به گزارش سینماسینما،فیلم «ایتالیا ایتالیا» ساخته کاوه صباغزاده در سی و پنجمین جشنواره فجر به نمایش گذاشته شد. این فیلم اکنون اکران عمومی شده است. سارا بهرامی و حامد کمیلی بازیگران این فیلم هستند و این فیلم، نخستین ساخته سینمایی صباغزاده محسوب میشود.
صباغزاده درباره اکران فیلم گفت: «قبل از اینکه فیلم «ایتالیا ایتالیا» ساخته شود؛ سعی کردم مخاطبشناسی کنم. میتوانم بگویم طبقه متوسط شهری و باسواد جامعه ما بهتر میتوانند با این فیلم ارتباط برقرار کنند. زیرا روایت ما هم به تصویر کشیدن زندگی از این جنس است. بازخوردهایی هم که میگیرم چنین موضوعی را تایید میکند.»
او ادامه داد: «قصد داشتم فیلم متفاوتی بسازم. البته نمیتوانم با قطعیت این موضوع را تایید کنم. اما با گذشت چند هفته از اکران عمومی میتوان درباره این موضوع نظر داد. اما امروز فکر میکنم ارزش کاری که انجام دادهام کم هم نیست.»
صباغزاده درباره انتخاب بازیگران فیلم «ایتالیا ایتالیا» گفت: «گزینه اول من برای بازی در این فیلم یک بازیگر تئاتر بود که بسیار هم قابل و تواناست، هرچند اکنون که همکاری ما شکل نگرفته ترجیح میدهم نامی از او نبرم. اما گزینه دوم ما سارا بهرامی بود که مجبور هم شدیم کمی فیلمنامه را به دلیل تغییر بازیگر، عوض کنیم. فیلمنامه را به گونهای نوشتیم که به شخصیت سارا بهرامی نزدیک باشد. اگر سارا بهرامی در این فیلم حضور نداشت قطعا فیلم را نمیساختم. تا این حد برایم مهم بود و میدانستم سارا بهرامی بازیگر بسیار خوبی است. جالب این است که حامد کمیلی نیز انتخاب اول ما نبود؛ زیرا قرار بود ما برای این نقش از یک نابازیگر استفاده کنیم. اما بعد از گذشت زمان کوتاهی سرمایهگذاران فیلم به ما گفتند که در کنار سارا بهرامی از یک بازیگر چهره استفاده کنیم. چند روزی بیشتر به شروع کار نمانده بود با بسیاری از بازیگران مطرح صحبت کردیم. متاسفانه هیچ کدام از این دوستان قبول نکردند؛ در نهایت به پیشنهاد سارا بهرامی با حامد کمیلی به توافق رسیدیم.»

کارگردان «ایتالیا ایتالیا» درباره بازی متفاوت بازیگران این فیلم گفت: «سارا بهرامی و حامد کمیلی در ابتدای کار با من صحبت کردند و قرار شد بازی آنها در «ایتالیا ایتالیا» شبیه همکاری قبل آنها نباشد. به من گفتند که ما در صورتی بازی میکنیم که بازی ما شبیه کارهای قبلیمان از آب درنیاید. سارا بهرامی در چند روز آخر کار حال خوبی نداشت و همه اینها به خاطر فشار زیادی بود که برای ایفای نقش متفاوت به خود آورده بود.»
او درباره شرایط اکران فیلم و ساخت فیلم بعدی خود گفت: «از تعداد سالنها اطلاعی ندارم. تبلیغات تلویزیونی هم به زودی شروع میشود، اما تبلیغات شهری نداریم. برای کار جدید اکنون در حال نگارش فیلمنامه هستم و به جشنواره سی و ششم نمیرسد.»
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- «بازنده»؛ حکایت آدمهای بازندهی زخمی
- انتشار اولین تصویر سعید آقاخانی و آناهیتا افشار در «خاتی»
- «ناصدا» به تهیهکنندگی سارا بهرامی روی صحنه میرود
- اکران «روایت ناتمام سیما» از چهارشنبه/ رونمایی از پوستر
- پخش سریال جدید مازیار میری از امروز آغاز شد
- آغاز اکران «جوجه تیغی» از چهارشنبه/ فیلم پربازیگر مستانه مهاجر در راه سینماها
- «مرداب» سریال جدید شبکه نمایش خانگی
- این زن حرف میزند/ نگاهی به «علفزار»
- هزار داستان/ نگاهی به فیلم «علفزار»
- اکران «علفزار» از اوایل هفته آینده آغاز میشود
- چراغ تالارهای نمایشی تهران روشن شد؛ آغاز بهار تئاتر با فاطمه معتمدآریا
- از ۷ فروردین با بلیت ۱۰۰هزارتومانی؛ نمایشی به کارگردانی هادی مرزبان در تئاتر شهر روی صحنه میرود
- بدون منطق روایی/ نگاهی به فیلم «خائنکشی»
- کلاژی از موفقیت فیلمهای پیشین/ نگاهی به فیلم «خائنکشی»
- «علفزار» و ساختار قصه در قصهاش
نظرات شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف






فکر می کنم کاوه داره شو می گذارد……………….
فیلم متفاوت وواقعا زیبایی بود با بازی عالی سارابهرامی وحامدکمیلی