سینماسینما، علی پاکزاد – محمدحسین مهدویان کارگردان سینما گفت: «برایم مهم بود که «لاتاری» ساخته شود. البته در راه مشکلات زیادی داشتیم، اما به هر حال اکنون میتوانم حرفم و موضوعاتی که در ذهن داشتم را با نمایش این فیلم بزنم.»
به گزارش سینماسینما، محمدحسین مهدویان با فیلم «لاتاری» در سی و ششمین جشنواره فیلم فجر حضور دارد.
محمدحسین مهدویان کارگردان فیلم «لاتاری» درباره ساخت این فیلم و موضوع شباهتی که بین اثر او و فیلم «تیکن»مطرح شده، گفت: «به هیچ عنوان الگوی خاصی را برای ساخت این فیلم دنبال نمیکردم. من اصلا فیلم «تیکن» را ندیدهام و اگر میدیدم هم بر اساس آن فیلم نمیساختم. البته فیلم ما طولانی بود و قطعا برای اکران آن را کوتاه خواهیم کرد. برای اکران عمومی تغییراتی در فیلم رخ خواهد داد.»
او با اشاره به اینکه دغدغهها و حرف او در سینما متنوع است، گفت: «من دغدغههای زیادی دارم. قرار نیست تمام موضوعاتی که در ذهن دارم را در یک فیلم به تصویر بکشم. قطعا مسائلی وجود داشت که باعث شد این فیلم را بسازم. اکنون نیز از نمایش آن حال خوبی دارم.»
او ادامه داد: «ما نگرانیهای زیادی داشتیم. برایم مهم بود که «لاتاری» ساخته شود. البته در راه مشکلات زیادی داشتیم، اما به هر حال اکنون میتوانم حرفم و موضوعاتی که در ذهن داشتم را با نمایش این فیلم بزنم. تمام فکر و ذکر من اکنون معطوف به این فیلم است. سراغ کار دیگری نخواهم رفت. تا اکران عمومی صبر میکنم. بعد از آن قطعا پروژه دیگری را شروع خواهم کرد.»
مهدویان درباره پایان فیلم گفت: «نمی توانم بگویم که پایان فیلم کمدی بود یا اینکه نه، این را مخاطب تعیین میکند. به گونهای پایانبندی را انجام دادیم که مخاطب لذت ببرد . اگر نگاه کنید در پایان فیلم مخاطب احساس خوبی دارد یعنی هم ناراحت است و هم لبخند بر لب دارد.»
مهدویان درباره ساخت فیلمهای تاریخ معاصر گفت: «همه میدانند که علاقه زیادی به ساخت فیلمهای تاریخی دارم قطعا در آینده نیز در این حوزه فعالیت خواهم داشت و فیلم خواهم ساخت.»
او همچنین با اشاره به اثرش گفت: «خشونت در فیلم من به افراد دیگر ربطی ندارد. هر کسی به هر گونهای که دوست دارد فیلم میسازد. فیلم من فرهنگ خشونت را رواج نمیدهد.»
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- دست برنده برای فرشته مرگ/ نگاهی روانشناختی به فصل دوم «زخم کاری»
- سانسور عجیب در سریال زخم کاری که خبرساز شد
- دانههایی که سبز نمیشوند/ درباره اقتباس در «زخم کاری: بازگشت»
- در گفتوگو با سینماسینما مطرح شد؛ حرفهای علی مردانه، برنامهریز مطرح درباره «آکتور»، کیمیایی و «برادران لیلا»
- قهرمان تنهایی که دوربین رهایش نمیکند/ نگاهی به فیلم «مرد بازنده»
- یک آس و نیم/ نگاهی به فیلم «مرد بازنده»
- پس از خداحافظی میرکریمی روی داد/ مهدویان: جشنواره فیلم فجر برای من تمام شده
- مشق قواعد ژانر همراه با محافظه کاری/ نگاهی به فیلم «مرد بازنده»
- محمدحسین مهدویان مهمان «نردبان» شبکه مستند شد
- خباثت و قساوتِ جامعهای با وجدانهای مصلحتاندیش/ نگاهی به سریال «زخم کاری»
- «زخم کاری»؛ وقتی روایت و شخصیتپردازی فدای جذب مخاطب میشود
- مهدویان: مخملباف و حاتمیکیا فیلمسازان مهمیاند، اما من هیچکدام آنها نیستم/ تماشاگر باید خشونت را از عمق جانش تجربه کند
- آدمهای بد دلنشین و ذهنِ گوش به زنگِ هنرمند
- هیولاهای درخشان
- قدرت قادر
نظر شما
پربازدیدترین ها
- فوت خواننده پیشکسوت موسیقی نواحی گیلان/ ناصر مسعودی درگذشت
- نگاهی به فیلم «بیسر و صدا»؛ ایده خلاقانه، مسیر اشتباه
- حقایقی درباره بازمانده ساخته سیف الله داد/ماجرای توقیف فیلم بازمانده به دلیل حجاب!
- بیانیه انجمن بازیگران سینما در واکنش به وقایع اخیر و هتک حرمت هنرمندان/ پژمان بازغی استعفا داد
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- ماجرایِ ظریفِ وزارت خارجهی سوئیس
- فیلم-کنسرت «هری پاتر»و «ارباب حلقهها» به آخرین اجرای پاییزی رسیدند
- پوستر «باد زرد – ونگوگ» رونمایی شد
- مولف بودن در آینه مکتب نقد عمیقگرا
- نگاهی به فیلم سینمایی «سامی»؛ دوربین به مثابه سمفونی برای سفری طولانی
- معرفی برندگان هیئت ملی نقد آمریکا ۲۰۲۵/ «یک تصادف ساده»؛ بهترین فیلم بینالمللی/ «نبردی پس از دیگری» ۵ جایزه گرفت
- ۱۵ اثری که برای فهرست اولیه اسکار فیلم بینالمللی شانس بالاتری دارند
- تأملی بر حضور نوری بیلگه جیلان در جشنواره جهانی فیلم فجر؛ داور غایب
- بیانیه کانون کارگردانان سینما درباره بازداشت سینماگران در مهمانی خصوصی
- واکنش رضا کیانیان به گزارش تاریخ سه هزار ساله زیر چرخ لودرها
- اعلام مستندهای دو بخش از نوزدهمین جشنواره «سینماحقیقت»
- واکنش کانون کارگردانان سینمای ایران به حکم جعفر پناهی
- شروودِ تالار وحدت؛ جایی که ماهان حیدری قهرمانان آینده را پیدا میکند
- تورج اصلانی داور جشنواره ترکیهای شد
- سروش صحت و علی مصفا «بیآتشی» را روایت کردند
- سام درخشانی هم استعفا داد
- نمایش موزیکال «رابین هود» / گزارش تصویری
- حلقه منتقدان فیلم نیویورک منتخبان ۲۰۲۵ خود را اعلام کرد/ «نبردی پس از دیگری»، بهترین فیلم شد؛ پناهی، بهترین کارگردان
- جشنواره جهانی فیلم فجر۴۳؛ در ایستگاه پایانی «درس آموختهها» بهترین فیلم شد/ جایزه ویژه داوران به کارگردان ژاپنی رسید
- «خرگوش سیاه، خرگوش سفید» به چین میرود
- گاتهام ۳ جایزه به «یک تصادف ساده» داد/ «نبردی پس از دیگری» بهترین فیلم جوایز مستقل نیویورک شد
- بیانیه انجمن بازیگران سینما در واکنش به وقایع اخیر و هتک حرمت هنرمندان/ پژمان بازغی استعفا داد
- مصائب افزایش سن ، از جولیا رابرتز تا نیکول کیدمن
- تام استاپارد؛ نویسندهای که جهان را از نو صحنهپردازی کرد
- نگاهی به فیلم «پارتنوپه»؛ زیبایی از دست رفته
- توقیف سکوی پخش «بازمانده» پس از انتشار ویدیوی بدون مجوز
- «سمفونی باران» کلید خورد
- «ناتوردشت» به باکو میرود
- از جدال اندیشه تا لبخند روی ردکارپت
- گفت وگو با کارگردان مستند «مُک» به بهانه حضور آن در جشنواره سینما حقیقت





