مدیر مرکز تئاتر مولوی از برگزاری جلسات اکران فیلمتئاترهای آثار داخلی و خارجی به همراه جلسات نقد و بررسی آثار از بهمن سال جاری در این مرکز تئاتری خبر داد.
به گزارش سینماسینما، امیرحسین حریری مدیر مرکز تئاتر مولوی درباره برنامههای این مجموعه تئاتری گفت: در حال حاضر این مجموعه میزبان نمایش «پیکرتراشی» به نویسندگی حسن برزگر و کارگردانی پریسا محمدی است که تا چند روز آینده اجراهای پایانی خود را سپری میکند. استقبال خوبی از اجرای این نمایش صورت گرفت و امکان تمدید آن هم وجود دارد که در این خصوص تصمیمگیری خواهد شد.
وی ادامه داد: بعد از پایان اجرای نمایش «پیکرتراشی»، دو نمایش جدید در سالنهای اصلی و کوچک روی صحنه خواهند رفت که بعد از گذراندن مراحل پایانی اخذ مجوز، نام این آثار اعلام میشود. بعد از اجرای این دو اثر نیز، مرکز تئاتر مولوی به استقبال جشنواره تئاتر فجر میرود.
حریری درباره برنامههای آموزشی مدنظر برای برگزاری در مرکز تئاتر مولوی، توضیح داد: در فاز آموزشی همانطور که وعده داده شده است، با شروع ترم آتی تحصیلی مجددا شروع به کار خواهیم کرد. امیدواریم شرایطی فراهم شود که بتوانیم دوره هفتم نمایشنامهخوانی مولوی را برگزار کنیم. اگر به هر دلیلی در سال جاری این برنامه آغاز نشود، فراخوان آن را امسال منتشر میکنیم و برگزاری آن نیز در شش ماهه اول سال ۱۴۰۲ خواهد بود.
مدیر مرکز تئاتر مولوی همچنین از برگزاری جلسات اکران و نقد و بررسی فیلمتئاتر در این مرکز خبر داد و گفت: از بهمن سال جاری و با آغاز ترم آتی تحصیلی جلسات اکران و نقد و بررسی فیلمتئاترهای به روز را برگزار خواهیم کرد.
وی در پایان گفت: فیلمتئاترهای برگزیده ایران و جهان به صورت تحلیلی و پژوهشی، اکران و نقد و بررسی میشوند تا علاوه بر اکران آثار، مباحث مرتبط آموزشی و تخصصی هم مدنظر قرار گیرند. امیدوارم بعد از برگزاری جشنواره تئاتر فجر، تا پایان سال، دو جلسه از این برنامه را برگزار کنیم و در سال آینده نیز یک روز در هفته را به طور مشخص به این رویداد اختصاص دهیم.
منبع: مهر
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- بزرگداشت پری صابری با سخنانی از ژاله آموزگار و حسین پاکدل
- بهار «مولوی» با متن محمد چرمشیر آغاز میشود
- نمایش فیلمتئاتر «روزنه آبی» در سینماتک خانه هنرمندان ایران
- معرفی آثار نمایشنامهنویسی و فیلمتئاتر بخش هنرهای نمایشی دومین جشنواره ملی چندرسانهای میراث فرهنگی
- اعلام برنامههای تئاتر کانون برای نوروز/ آغاز اجراها از ششم فروردین
- سجاد افشاریان با تئاترش به خانهها میآید
- پخش فیلمتئاترهای رضا صابری در تلویزیون تئاتر ایران
- اولین روز جشنواره بینالمللی تئاتر فجر؛ ازدحام تماشاگران در تئاتر مولوی/ ۱۲۵ سالگی ارتباط فرهنگی ایران و بلغارستان
- رئیس شورای نظارت و ارزشیابی تئاتر خبر داد/صدور مجوز فیلم تئاتر برعهده سازمان سینمایی است
- توضیحات کارگردان نمایش «دروغ» درباره صادر نشدن مجوز فیلم تئاتر این نمایش
- یادداشت محمد یعقوبی درباره فیلم-تئاتر/ علیه پایمال شدن حقوق هنرمندان حرکت باید کرد
- نامه هنرمندان به وزیر ارشاد برای رفع مشکل مجوز فیلمتئاترها / قادر آشنا اعلام کرد مشکل برطرف شده است
- توقف ارائه فیلم-تئاتر راهکار نیست/ سازمان سینمایی راهی دیگر در پیش بگیرد
- درباره یک بام و دو هوای ممیزیهای وزارت ارشاد/کلافِ کلافهکننده موازیکاریهای ناتمام
- اظهارات یک مدیر سینمایی درباره حاشیههای پخش اینترنتی فیلم ـ تئاترها/ لزوم اخذ مجوز نمایش
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- حقایقی درباره فیلم سرب ساخته مسعود کیمیایی به بهانه نمایش آن از تلویزیون
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
آخرین ها
- «بابا پیکاسو»؛ در چنبره عواطف، حرمان و جداافتادگی
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت





