کیهان نوشت: پس از دلجویی دبیر جشنواره تئاتر فجر از کارگردان یک نمایش غیراخلاقی، این بار رسانهها گزارش دادند که رقاص شبکههای ماهوارهای معاند در یکی از نمایشهای این جشنواره حضور دارد.
سی و ششمین جشنواره تئاتر فجر بیش از آنکه به خاطر جریانسازی و اجرای آثار مستحکم و تأثیرگذار جریانسازی کند، به دلیل حاشیههایش هدف توجه قرار گرفته است؛ حاشیههایی که حتی قبل از شروع این همایش آغاز شده بود. چند روز قبل، دبیر این دوره از جشنواره تئاتر فجر با نگارش نامهای از کارگردان نمایشی با مضامین هنجارشکنانه که قصد انصراف از جشنواره را داشت دلجویی کرد. تازهترین حاشیه جشنواره تئاتر فجر امسال اما حضور بازیگر یک فیلم ضدایرانی و مبتذل در یکی از نمایشهای این جشنواره است.
مشرق درباره این فعال ضدانقلاب نوشت: «وی در ایران رقصندهای زیرزمینی بود اما با اعزام به آلمان در سال ۱۳۸۸ تبدیل به فعالی سیاسی علیه نظام شد و از زندگی او به عنوان یک رقاص زیرزمینی، فیلمی هم ساخته میشود. فیلمی ضدایرانی با مضمون ضدیت علیه جمهوری اسلامی و حتی بزرگان سیاسی و مذهبی ایران.»
حالا اما این فعال سیاسی و رقاص شبکههای ماهوارهای معاند، به عنوان بازیگر در جشنواره تئاتر فجر حضور یافته است. سؤال این است آیا جناب فرهاد مهندسپور دبیر جشنواره تئاتر فجر قرار است جشنواره را به نفع ولنگاری مهندسی کنند و روی صحنه آوردن معارضان کوچ کرده از ایران و کسانی که به فجر جمهوری اسلامی دهنکجی میکنند، بخشی از مهندسی خاص ایشان است؟!
متاسفانه جشنوارههای موسوم به فجر با آنچه که باید و در تراز گفتمان فرهنگی انقلاب اسلامی است، فاصلهای چشمگیر یافته است!
بخش ادب و هنر کیهان طی هفتههای آینده به بررسی جشنواره تئاتر فجر خواهد پرداخت.
مشرق درباره این فعال ضدانقلاب نوشت: «وی در ایران رقصندهای زیرزمینی بود اما با اعزام به آلمان در سال ۱۳۸۸ تبدیل به فعالی سیاسی علیه نظام شد و از زندگی او به عنوان یک رقاص زیرزمینی، فیلمی هم ساخته میشود. فیلمی ضدایرانی با مضمون ضدیت علیه جمهوری اسلامی و حتی بزرگان سیاسی و مذهبی ایران.»
حالا اما این فعال سیاسی و رقاص شبکههای ماهوارهای معاند، به عنوان بازیگر در جشنواره تئاتر فجر حضور یافته است. سؤال این است آیا جناب فرهاد مهندسپور دبیر جشنواره تئاتر فجر قرار است جشنواره را به نفع ولنگاری مهندسی کنند و روی صحنه آوردن معارضان کوچ کرده از ایران و کسانی که به فجر جمهوری اسلامی دهنکجی میکنند، بخشی از مهندسی خاص ایشان است؟!
متاسفانه جشنوارههای موسوم به فجر با آنچه که باید و در تراز گفتمان فرهنگی انقلاب اسلامی است، فاصلهای چشمگیر یافته است!
بخش ادب و هنر کیهان طی هفتههای آینده به بررسی جشنواره تئاتر فجر خواهد پرداخت.
برچسبها: سی و ششمین جشنواره تئاتر فجر, فرهاد مهندسپور
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- حقایقی درباره فیلم سرب ساخته مسعود کیمیایی به بهانه نمایش آن از تلویزیون
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
آخرین ها
- مصوبهای برای حذف وزارت فرهنگ؛ مصوبه «سیاستهای صوت و تصویر فراگیر»؛ تعارض با جمهوریت
- «بابا پیکاسو»؛ در چنبره عواطف، حرمان و جداافتادگی
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶





