
مهرشاد مرتضوی در مطلب طنزی در بی قانون نوشت :
من بودم، حسین پاکدل، مرحوم چشم آذر، سازش، ناصر ملک مطیعی، آره و اینا، خیلی بودیم و اینا، ولی کاش آق بهروزمونم بود. همونی که ایران نیست میشناسیش!
خلاصه از ما نه، از اونا آره، که بریم صداوسیما. تو نمیری، به موت قسم اصلا ما تو نخش نبودیم. آره، نه، گاز، دنده، دم جامجم اومدیم پایین. یکی چپ یکی راست، یکی بالا، یکی پایین، مدارک و مجوزها جور شد؛ نشسته بودیم مدارکمونرو ببینن که بریم تو.
کارت ملی رو دادیم به یاد ممنوعالتصویرا، لول لول شدیم. کپی شناسنامه رو دادیم به یاد ممنوعالقلمها پاتیل پاتیل شدیم. کارت شناسایی سومرو اومدیم بدیم، گفت: گوشیاتون که روش تلگرام نصبه! جای برنامههاتون یه نیم ساعت تبلیغات پخش میکنیم.
تو نمیری، به موت قسم خیلی تو لب شدم. این جیب نه، اون جیب نه، تو جیب ساعتی، موبایل اومد بیرون زنگ بزنم وزیر ارشاد. هرچی گرفتم دیدم در دسترس نیست، بقیه مسئولا هم خاموش کردن، هیشکی پاسخگو نیست همه خوابیدن.
پریدم تو بیآرتی، اومدم دم کوچه مهران، بغل حراست سازمان. پریدم پایین، یه پسره هیکل میزونه اینجوریه زد بهم، افتادم تو جوب. گفتم: «هتهته» گفت: «عفت». یکی گذاشت تو گوشم. گفتم:«نامردا من هنرمند این مملکتم، حداقل یه نامه بدین اونایی که پرونده ندارن جرم نکردن برگردن». دومیشرو قایمتر زد.
دست کردم جیبم که برم و بیام؛ چشم وا کردم دیدم مریضخونه غیردولتیام بیمه هم قبول نمیکنه.
حالا ما به همه گفتیم ما رو از شدت خفنی و خاص بودنشون راه ندادن. شومام بگین خفنه. آره خوبیت نداره؛ گناه داره! واردی که… .
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- یادداشت شیرین ملک مطیعی بر جشن روز سینما؛ دیر آمدی ای نگار سرمست
- واکنش روحالله سهرابی به ادعای جهانگیر کوثری؛ کی و کجا برای اکران فیلمتان مراجعه کردهاید؟
- دولت به دنبال مستمسک قانونی برای برخورد با اهالی فرهنگ و هنر
- بخشهایی از مراسم اختتامیه جشنواره که در پخش زنده تلویزیون به نمایش در نیامد + عکس
- عکسی که لاله اسکندری از ناصر ملک مطیعی و پوری بنایی منتشر کرد
- حالا ما به همه گفتیم زدیم شمام بگید زده خوبیت نداره/ درباره بهمن مفید
- تاملی بر بازیگران سنتی و مدرن در سینمای ایران/ بخش دوم
- سالهاست که مردهایم
- مستند زندگی ناصر ملک مطیعی ساخته میشود
- اسماعیل کهرم:ظاهرا ممنوعالتصویر شدهام
- روایت سایت مشرق از نظر فردین، بهروز وثوقی و پوری بنایی درباره مینیژوب
- جوانمرد؛ یادی از درگذشتگان سینما در سالی که گذشت
- «تنهایی یک دونده سینما»/ زمانه بهروز وثوقی بودن
- درباره فرخ ساجدی که بیست روز است از میانمان رفته است/ دلی را که بردی به طوفان سپردی!
- احسان کرمی ممنوع التصویر شد
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی





