به گزارش سینماسینما، رضا درستکار منقد سینمایی درباره انتخاب مجری جدید «هفت» توضیح میدهد: «از همان ابتدا با انتخاب مهران مدیری و بعد از آن رضا رشیدپور مخالف بودم. مهران مدیری چه ربطی به یک برنامه نقد محور مانند «هفت» دارد؟ این برنامه نیازمند استمرار و شناخت کامل است. مهران مدیری یک شومن تلویزیونی است که بیشتر در تلویزیون کار کرده است و در سینما وزنی ندارد. ساخت چند فیلم سینمایی و بازی در آنها که وزنی برایش نمیآورد. همچنین رضا رشیدپور که در برنامههای شبهای گذشته دیدید با شوخی و مطایبه «هفت» را با «حالا خورشید» اشتباه گرفته است.
آقایان فکر میکنند با یک دست کت و شلوار و شیرین بودن همه چیز درست میشود در حالی که عزیز من سواد لازم است، سواد!» منتقد سابق برنامه «هفت» درباره تعریف مهران مدیری از نقد میگوید: «شاهد از غیب رسید، این جمله که اول برنامه را ببینید بعد نقدم کنید، نشان میدهد که مهران مدیری هیچ چیز از نقد نمیداند. نقد بر اساس قرائن و شواهد موجود به تحلیل و بررسی میپردازد. شما اگر تجلی و نمودی در سینما داشتید بالاخره بعد از ۳۰ سال حداقلها را میدانستید. مدیری برای سالیان دراز به صورت مونوپلی با دست باز و گشاده در تلویزیون کار کرد. تمام رقبا و آدمهایی که کنارش بودند را قیچی کرده است. بهرام شفیع با آمدن عادل فردوسیپور کنار گذاشته شد اما مهران مدیری رقیبی نداشته است. حالا ادعا میکند که چرا نیامده من را نقد کردید؟ مگر ما سابقه مهران مدیری را نمیدانیم؟»
درستکار درباره نقش مدیران تلویزیون برای انتخاب مجری که باید از میان اهالی سینما باشد و حالا نیست، توضیح میدهد: «تلویزیون ایران به دلیل مدیریت ناکارآمد و فرافکنی از مشکلات خودشان افراد بی ربط را در مسند یک امر تخصصی میگذارند. بدون توجه به اینکه «هفت» جای نقد و سینما است. اگر میخواهید با هنرمندان گفت و گو کنید که صبح تا شب همه شما همین کار را میکنید. مهران مدیری میرود برنامه رضا رشیدپور، رضا رشیدپور میرود برای مهران مدیری.
این یک جوک مسخره است که خودشان، خودشان را دعوت میکنند. شما در تلویزیون خودتان برای خودتان نوشابه باز میکنید. خود گویی و خود خندی عجب مرد هنرمندی! فکر کردهاند که همه چیزی شوخی و سرگرمی است، نه عزیز من! اگرچه شما در سرگرمیسازی نیز ناموفق بودهاید.
اگر برنامه «هفت» در گذشتههای دور اعتباری داشت به این دلیل است که نقد مهمترین خصیصه این برنامه بود. این برنامه با نقد سرپا است. مونولوگ، شیرینزبانی، کتوشلوار و گل و پاپیون دو درصد کار است بقیه آن انتقال فکر است. مردم ایران نیازمند شناخت هستند. برنامه «هفت» به مردم شناخت میداد و در زمینه سینما توانمندشان میکرد. شاید مشکل اصلی هم همین بود. چرا که مدیران تلویزیونی با توانمندی مردم مخالف هستند. بنابراین تنها برنامه تخصصی سینما را به سرگرمی تلویزیونی تبدیل کردند. به هر حال، جای شکرش باقی است که رامبد جوان را نیاوردند.»
منبع: ابتکار
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- صحبتهای یک مجری درباره ممنوعیت کار در تلویزیون و دعوت دوباره
- افخمی: «بی بدن» را به جای «صبح اعدام» وارد مسابقه کنید
- چرا شهرام ناظری در مراسم دکتر محمدعلی اسلامیندوشن نخواند ؟
- ماجرای قهر و آشتیها در صداوسیما/ زندگی شیرین میشود؟
- دفاع تلویحی جبلی از اظهارات ابوالقاسم طالبی؛ واکنشی به اظهارنظرهای این چند ماه بود
- له له زدن برای تیتر شدن/ درباره اظهارات ابوالقاسم طالبی
- واکنش کانون کارگردانان به توهین طالبی و افخمی به زنان در برنامه «هفت»/ این مضحکه را تعطیل کنید
- واکنش بدیعی و ضیاییپرور به حرفهای طالبی؛ دیده شدن به هر قیمت/ توهین به نیمی از جمعیت کشور
- بهروز افخمی مجری «هفت» شد
- چرا تلویزیون از مجریانش مراقبت نمیکند؟/ افول ناگهانی ستارههای تلویزیونی؛ همچنان پرسش برانگیز
- نقد یا مانیفست؟!/ نگاهی به میز نقد برنامه «هفت» در چهلمین جشنواره فیلم فجر
- خطرِ اشتباهگرفتنِ نادانی با ناخودآگاهی
- شباهت مسابقه تلویزیونی «سیم آخر» با یک مسابقه اسرائیلی
- «بمب» مسابقهای جدید با اجرای رضا رشیدپور
- ساداتیان در برنامه «هفت» مطرح کرد/ سینما، آنقدر که مردم را میترسانند ترسناک نیست
نظر شما
پربازدیدترین ها
- وقتی زن تبدیل به «ناموس» میشود/ نگاهی به فیلم «خورشید آن ماه»
- چهره تلخ عشق یک سویه/ نگاهی به فیلم «در دنیای تو ساعت چند است؟»
- اختصاص سینماسینما/ سه فیلم ایرانی در جشنواره فیلمهای برتر سال ۲۰۲۴ مجله تله راما
- گفتوگو با محمد مقدم درباره سینمای مستند/ فیلم مستند، جهانی است ساختگی؟
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- حضورهای بین المللی فیلم کوتاه تامینا
- گلدن گلوب اعلام کرد؛ وایولا دیویس جایزه سیسیل بی دمیل ۲۰۲۵ را میگیرد
- درباره «قهوه پدری»؛ قهوه بیمزه پدری
- «کارون – اهواز» در راه مصر
- اختتامیه جشنواره «دیدار» ۱۷ دی برگزار خواهد شد
- اختصاص سینماسینما/ سه فیلم ایرانی در جشنواره فیلمهای برتر سال ۲۰۲۴ مجله تله راما
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ «مجمع کاردینالها»؛ موفقیت غیرمنتظره در گیشه و جذب مخاطبان مسنتر
- مدیر شبکه نسیم توضیح داد؛ مهران مدیری، جنابخان، فرزاد حسنی و چند برنامه دیگر
- تاکید بر سمزدایی از سینما و جشنواره فجر/ علیرضا شجاع نوری: ادغام جشنوارهی ملی و جهانی فجر سیاسیکاری بود
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ جادوی «شرور»؛ داستانی از دوستی، تفاوتها و مبارزه با تبعیض
- برای پخش در سال ۲۰۲۵؛ پسر شاهرخ خان برای نتفلیکس سریال میسازد
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ «گلادیاتور ۲»؛ بازگشتی باشکوه به کُلُسیوم و سنت حماسههای سینمایی
- اعلام نامزدهای چهلمین دوره جوایز انجمن بینالمللی مستند/ محصول مشترک ایران و انگلیس در شاخه بهترین مستند کوتاه
- اصغر افضلی و انیمیشن «رابینهود» در تازهترین قسمت «صداهای ابریشمی»
- جایزه جشنواره آمریکایی به پگاه آهنگرانی رسید
- چهل و سومین جشنواره فیلم فجر؛ از فرصت ثبت نام فیلمها تا داوری عوامل بخش نگاه نو
- نمایش بچه / گزارش تصویری
- اهمیت «باغ کیانوش» در سینمای کمدی زدهی این روزها
- برای بازی در فیلم «ماریا»؛ نخل صحرای پالم اسپرینگز به آنجلینا جولی اهدا میشود
- اکران فیلم علی زرنگار از اواخر آذر؛ «علت مرگ: نامعلوم» رفع توقیف شد
- مانور آمادگی همراه اول برای رویارویی با بحران؛ تمرینی برای پایداری ارتباطات
- بررسی هزینه و درآمد تولیدات ۳ سال اخیر؛ حساب کتاب فارابی جور است؟
- در اولین روزهای اکران بینالمللی؛ «گلادیاتور۲»، ۸۷ میلیون دلار فروخت
- اعضای شورای سیاستگذاری جشنواره فیلم فجر معرفی شدند
- نامزدی ۲ جایزه آمریکایی برای «دوربین فرانسوی»
- «شهر خاموش» بهترین فیلم جشنواره نوستالژیا شد
- فروغ قجابگلی بهترین بازیگر جشنواره ریچموند شد
- «تگزاس ۳»؛ کمدی از نفس افتاده یا موفقیت تکراری؟
- روایتی از سه نمایشنامه از محمد مساوات روی صحنه میرود
- «کارون – اهواز» در مراکش