
به گزارش سینماسینما، رضا درستکار منقد سینمایی درباره انتخاب مجری جدید «هفت» توضیح میدهد: «از همان ابتدا با انتخاب مهران مدیری و بعد از آن رضا رشیدپور مخالف بودم. مهران مدیری چه ربطی به یک برنامه نقد محور مانند «هفت» دارد؟ این برنامه نیازمند استمرار و شناخت کامل است. مهران مدیری یک شومن تلویزیونی است که بیشتر در تلویزیون کار کرده است و در سینما وزنی ندارد. ساخت چند فیلم سینمایی و بازی در آنها که وزنی برایش نمیآورد. همچنین رضا رشیدپور که در برنامههای شبهای گذشته دیدید با شوخی و مطایبه «هفت» را با «حالا خورشید» اشتباه گرفته است.
آقایان فکر میکنند با یک دست کت و شلوار و شیرین بودن همه چیز درست میشود در حالی که عزیز من سواد لازم است، سواد!» منتقد سابق برنامه «هفت» درباره تعریف مهران مدیری از نقد میگوید: «شاهد از غیب رسید، این جمله که اول برنامه را ببینید بعد نقدم کنید، نشان میدهد که مهران مدیری هیچ چیز از نقد نمیداند. نقد بر اساس قرائن و شواهد موجود به تحلیل و بررسی میپردازد. شما اگر تجلی و نمودی در سینما داشتید بالاخره بعد از ۳۰ سال حداقلها را میدانستید. مدیری برای سالیان دراز به صورت مونوپلی با دست باز و گشاده در تلویزیون کار کرد. تمام رقبا و آدمهایی که کنارش بودند را قیچی کرده است. بهرام شفیع با آمدن عادل فردوسیپور کنار گذاشته شد اما مهران مدیری رقیبی نداشته است. حالا ادعا میکند که چرا نیامده من را نقد کردید؟ مگر ما سابقه مهران مدیری را نمیدانیم؟»
درستکار درباره نقش مدیران تلویزیون برای انتخاب مجری که باید از میان اهالی سینما باشد و حالا نیست، توضیح میدهد: «تلویزیون ایران به دلیل مدیریت ناکارآمد و فرافکنی از مشکلات خودشان افراد بی ربط را در مسند یک امر تخصصی میگذارند. بدون توجه به اینکه «هفت» جای نقد و سینما است. اگر میخواهید با هنرمندان گفت و گو کنید که صبح تا شب همه شما همین کار را میکنید. مهران مدیری میرود برنامه رضا رشیدپور، رضا رشیدپور میرود برای مهران مدیری.
این یک جوک مسخره است که خودشان، خودشان را دعوت میکنند. شما در تلویزیون خودتان برای خودتان نوشابه باز میکنید. خود گویی و خود خندی عجب مرد هنرمندی! فکر کردهاند که همه چیزی شوخی و سرگرمی است، نه عزیز من! اگرچه شما در سرگرمیسازی نیز ناموفق بودهاید.
اگر برنامه «هفت» در گذشتههای دور اعتباری داشت به این دلیل است که نقد مهمترین خصیصه این برنامه بود. این برنامه با نقد سرپا است. مونولوگ، شیرینزبانی، کتوشلوار و گل و پاپیون دو درصد کار است بقیه آن انتقال فکر است. مردم ایران نیازمند شناخت هستند. برنامه «هفت» به مردم شناخت میداد و در زمینه سینما توانمندشان میکرد. شاید مشکل اصلی هم همین بود. چرا که مدیران تلویزیونی با توانمندی مردم مخالف هستند. بنابراین تنها برنامه تخصصی سینما را به سرگرمی تلویزیونی تبدیل کردند. به هر حال، جای شکرش باقی است که رامبد جوان را نیاوردند.»
منبع: ابتکار

لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- حرفهای تازه رییس اسبق سازمان سینمایی؛ ایوبی: پشتم را خالی کردند/ دولت باید پایش را عقب بکشد
- لطفا از نردبان «فسیل» بالا نروید
- شبنشینی غیرایرانی در هفتِ یلدایی
- صحبتهای یک مجری درباره ممنوعیت کار در تلویزیون و دعوت دوباره
- افخمی: «بی بدن» را به جای «صبح اعدام» وارد مسابقه کنید
- چرا شهرام ناظری در مراسم دکتر محمدعلی اسلامیندوشن نخواند ؟
- ماجرای قهر و آشتیها در صداوسیما/ زندگی شیرین میشود؟
- دفاع تلویحی جبلی از اظهارات ابوالقاسم طالبی؛ واکنشی به اظهارنظرهای این چند ماه بود
- له له زدن برای تیتر شدن/ درباره اظهارات ابوالقاسم طالبی
- واکنش کانون کارگردانان به توهین طالبی و افخمی به زنان در برنامه «هفت»/ این مضحکه را تعطیل کنید
- واکنش بدیعی و ضیاییپرور به حرفهای طالبی؛ دیده شدن به هر قیمت/ توهین به نیمی از جمعیت کشور
- بهروز افخمی مجری «هفت» شد
- چرا تلویزیون از مجریانش مراقبت نمیکند؟/ افول ناگهانی ستارههای تلویزیونی؛ همچنان پرسش برانگیز
- نقد یا مانیفست؟!/ نگاهی به میز نقد برنامه «هفت» در چهلمین جشنواره فیلم فجر
- خطرِ اشتباهگرفتنِ نادانی با ناخودآگاهی
نظر شما
پربازدیدترین ها
آخرین ها
- «مسیح پسر مریم» مینی سریال شد
- معرفی نخستین برندگان جشنواره برلین؛ جایزه بزرگ بخش مسابقه نسل به فیلم ایرلندی رسید
- در برنامه «خط فرضی» مطرح شد؛ خستگی از ما به نسل بعد از ما منتقل شده/ در زیر زمین، شهر دیگری وجود دارد
- نگاهی به سریال تاسیان؛روزی روزگاری ایران
- معرفی پلتفرمهای هوشمند سلامت همراه اول بهعنوان اپلیکیشنهای برگزیده
- انتقاد سازندگی از گفتوگوی کمال تبریزی با ایسنا/ داوران بر اساس مصلحت رای دادند نه کیفیت
- وداع با صدای ماندگار دوبله؛ بدرقه منوچهر والیزاده به خانه ابدی/ دوبلوری بدون جایگزین
- لوئیس بونیوئل فیلمساز در تبعید و صدو بیست و پنج سالگی
- فوت یک هنرمند پیشکسوت؛ عبدالرضا فریدزاده درگذشت
- شاهپور هنوز هست
- فیلمی در نوبت عید فطر به اکران اضافه نمیشود/ اسعدیان: پیشنهاد شورای صنفی نمایش برای بلیت، بیشتر از ۱۰۰ هزار تومان بود
- از دنیای عجیب، اما نه چندان عجیب سینما/ کارگردانانی که نمیتوانند اجاره خانهشان را بدهند
- با دستور وزیر ارتباطات، پروژههای ارتباطی همراه اول در روستاهای استان قزوین افتتاح شد
- جشنواره علیه جشنواره
- جایزه تجلی اراده ملی جشنواره فیلم فجر / گزارش تصویری
- گامی دیگر در جهت حذف سینما از سبد خانوادهها/ افزایش قیمت بلیت؛ ضربه مهلک به سینمای ایران
- مدیرعامل بهمن سبز: چه کسی بلیت ۲۲۰ هزار تومانی پیر پسر را میخرد؟!
- انتقاد صریح کمال تبریزی و علیرضا رییسیان از بهرام رادان
- اعطای تندیس «سازمان سبز برتر» به همراه اول
- پنجمین دوره «طرح پژوهانه همراه» با حمایت از دانشجویان نخبه کلید خورد
- نگاهی به سریال «جانسخت»؛ منتظر غافلگیری بمانیم یا نه؟
- کنسرت نمایش «ژن زامبی» از فردا میآید/بلیت ۵ روز اول به پایان رسید
- «نبض» روی میز تدوین
- نسخه ویژه نابینایان «مادیان» با صدای رعنا آزادیور منتشر میشود
- منوچهر والیزاده درگذشت
- ۱۲ نقشی که برنده اسکار شدند اما قرار بود به بازیگران دیگری داده شوند
- آیا باید از اینفلوئنسرها ترسید؟
- با رونمایی احتمالی فیلم در جشنواره کن؛ تام کروز با «ماموریت غیرممکن» خداحافظی میکند
- باید جلوی تصمیمات پشت پرده درباره سینمای ایران گرفته شود/ چه کسی باید مشکل شرعی «قاتل و وحشی» را حل کند؟
- نشان سیف الله داد چه نسبتی با بهرام افشاری و ملیکا شریفی نیا دارد؟