تاریخ انتشار:۱۳۹۵/۰۵/۰۹ - ۱۵:۵۷ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 22180

عمار تفتیبازیگر سریال «پریا» می‌گوید ترجیح می‌دهد شخصیتی با جزئیات بی‌شمار داشته باشد و در آن جزئیات خود را نشان بدهد.

به گزارش سینماسینما، عمار تفتی بازیگر که در شب‌های گرم تابستان با سریال «پریا» از شبکه سه سیما مهمان خانه‌ها می‌شود، درباره فعالیت‌های خود به خبرنگار هنرآنلاین گفت: این روزها مشغول تمرین برای اجرای یک تئاتر هستم، ولی هنوز زمان اجرای آن مشخص نیست و تنها تمرین می‌کنیم.

وی درباره نقشی که در سریال «پریا»  ایفا کرده است بیان کرد: برایم ناگزیری و ناچاری این شخصیت جالب بود. این شخصیت اصلاً آدم بدی نیست، اما به هر عملی که دست می‌زند، منجر به اتفاق بدی می‌شود. این برایم جذاب بود و فکر می‌کردم خیلی از افراد دور و برمان در حیطه این شخصیت هستند و نمی‌خواهند آدم بدی باشند و اصلاً آدم بدی نیستند، بلکه موقعیت‌ها اعمال آن‌ها را برای ما بد تعریف می‌کند. این را می‌دیدم که گهگاه با دانستن جزئیات زندگی افراد شاید قضاوتمان درباره آن‌ها تغییر کند. اولاً که امثال این آدم‌ها خیلی در اطراف و جامعه ما زیاد است. اینکه چه طور این شخصیت را بازی کنیم که مردم آن را باور کنند، اهمیت دارد. این سختی‌ها و چالش‌ها کار را برایم جذاب کرد و خود ذات این شخصیت هم برایم جذاب است. شاید در پایان آدم‌ها به این نتیجه برسند که قبل از عمل به کارشان بیشتر فکر کنند.

بازیگر فیلم سینمایی «مزارشریف» همچنین درباره استفاده از مابه‌ازای بیرونی و مشاوره برای ایفای این نقش نیز اظهار کرد: اگر بخواهم حقیقت را به شما بگویم برای رسیدن به شخصیت شهرام چندان مشاوره طولانی اتفاق نیفتاد و آقای سهیلی زاده نقش را به من واگذار کرد و یک ماه، درگیر این شخصیت بودم و فیلمنامه را می‌خواندم. تنها چند جا نکات ظریفی را به من تذکر دادند. یادم می‌آید ۱۰ روز اول استرس داشتم و به شدت تلاش داشتم نظر آقای سهیلی زاده را جلب کنم. بعد از یک هفته و طفره رفتن آقای سهیلی زاده برای کاری که انجام می‌دهم، توانستم به این باور برسم که به درستی در حال اجرای آن هستم و بعد از آن بسته به پلان هدایت‌های ظریفی داشتند.

تفتی درباره علاقه‌مندی خود به ایفای نقش‌های خاکستری نیز گفت: از دوران نوجوانی و جوانی همه دغدغه‌ام این بود که به هیچ عنوان نمی‌توانیم قضاوتی درباره آدم‌های‌ اطرافمان انجام دهیم. خیلی زود به این باور رسیدم که همه آدم‌های اطراف ما در حال تغییر هستند و ما حق نداریم قضاوتی درباره آن‌ها انجام دهیم. این جریان خاکستری بودن تمام آدم‌ها را برای من مشخص کرد و من باور کردم که همین طور است و آدم‌ها نه خیلی خوب و نه خیلی بد هستند. بهترین آدم‌ها در موقعیتی ممکن است بدترین واکنش را از خود بروز دهند. فکر می‌کنم آدم واقعی همین است. علاقه‌ام نسبت به شخصیت‌هایی است که واقعی‌ترند و فکر می‌کنم اگر خیلی خوب یا بد باشند، تیپ خیلی خوب یا بد را به عهده می‌گیرند و دیگر شخصیت نیستند. به طور شخصی بازیگر تیپ نیستم و ترجیح می‌دهم شخصیتی با جزئیاتی بی‌شمار داشته باشم و در آن جزئیات خود را نشان بدهم.

بازیگر مجموعه «میوه ممنوعه» با اشاره به اینکه کارگردانی برایش نوعی عشق محسوب می‌شود عنوان کرد: کارگردانی کردن برایم یک عشق به حساب می‌آید و از کودکی عاشق این حرفه بودم. خیلی خوشحالم بازیگرم و فکر می‌کنم شغلم عامل رستگاری‌ام از گذشته تا به حال بوده است. بازیگری حرفه‌ من است و از این راه زندگی‌ام را می‌گذرانم. در حال حاضر کارگردانی کردن برایم نوعی عشق است که اگر یکبار انجام دهم برایم کفایت می‌کند.

لینک کوتاه

نظرات شما

  1. فاطمه
    ۲۶, شهریور, ۱۳۹۵ ۱۱:۰۵ ب٫ظ

    خیلی خوب بازی کردین منم یزدیم بیاین یزد درخدمت باشیم

نظر شما


آخرین ها