فیلم تازه استیون اسپیلبرگ درباره تلاش روزنامه واشنگتن پست برای افشا کردن فریبکاریهای دولت آمریکا در جریان جنگ ویتنام، پنجشنبه ۲۳ آذر برای نخستین روی پرده رفت.
به گزارش سینماسینما، فیلم تازه استیون اسپیلبرگ با عنوان «پست» (The Post) در زمانی اکران میشود که دولت ترامپ رفتاری مشابه با دولت نیکسون با روزنامهها و رسانهها دارد. به باور منتقدان «پست» زمانی بهتر از این برای اکران پیدا نمیکرد.
استیون اسپیلبرگ ۹ ماه پس از ملحق شدن به پروژه و خواندن فیلمنامه «پست» را به سینما آورد و آن را کوششی برای دفاع از آزادی بیان توصیف میکند. او در افتتاحیه فیلم گفت: «صحبت کردن درباره اسناد و اسرار به سرقت رفته دولت و تلاش دولت برای ممانعت از افشای آنها هیجان بسیاری دارد. این اتفاقات سال ۱۹۷۱ روی داد اما به خوبی یادآور وضعیت کنونی است. به همین دلیل باور دارم که نمیشد برای روایت این داستان بیش از این صبر کرد.»
بازیگران فیلم نیز عقیدهای مشابه با کارگردان دارند و به شباهتهای فیلم با آنچه در دوران ریاستجمهوری ترامپ روی میدهد، اعتراف میکنند.
تام هنکس در این باره گفت: «دولت نیکسون در آن زمان با تمام قوا به متمم نخست قانون اساسی درباره آزادی بیان حمله کرد و تمام تلاش خود را به کار گرفت تا مانع انتشار روزنامه شود. نمیتوان دست به این کار زد و رییسجمهور آمریکا باقی ماند. به نظر من دولت کنونی و حامیانش نیز جنگ تمام عیاری علیه متمم نخست قانونی اساسی راه انداختهاند.»
تام هنکس و استیون اسپیلبرگ در عین حال تاکید کردند که فیلم به هیچ وجه نگاهی حزبی و سیاسی ندارد. اسپیلبرگ در این باره گفت: «فیلم ما حزبی نیست. «پست» کاملا میهنپرستانه است.»
مریل استریپ دیگر بازیگر «پست» نیز از علاقهاش برای بازی در نقش زنی گفت که برای نخستین بار در مقام ناشر یک روزنامه بزرگ آمریکایی قرار میگیرد. او در افتتاحیه فیلم گفت: «بیشتر چیزی که درباره این روزنامه میدانیم از «همه مردان پادشاه» است. این زن در «همه مردان رییسجمهور» نیست در حالی که او بود که خبرنگاران روزنامه شجاعت انتشار این اسناد را بخشید. گراهام یکی از برجستهترین چهرههای قرن بیستم است اما با این حال احساس شایستگی نمیکند. واقعا خجالت آور است.»
منبع: خبرآنلاین
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- جوایز Governors ۲۰۲۵ اهدا شد/ اسپیلبرگ خطاب به پناهی: لطفاً همچنان به فیلمسازی ادامه دهید
- «آروارهها»ی اسپیلبرگ در میان صدرنشینهای گیشه
- با رای ۱۰۰ منتقد؛ «آروارهها» و «فهرست شیندلر» در صدر بهترین فیلمهای اسپیلبرگ
- درباره «اسب جنگی»/ فیلمی درباره جنگ، اما برای صلح؛ جنگ میکُشد، اما صلح میپیوندد
- به خاطر یک عمر دستاورد سینمایی؛ موسسه فیلم آمریکا به فرانسیس فورد کوپولا جایزه میدهد
- به تهیهکنندگی اسکورسیزی و اسپیلبرگ؛ خاویر باردم و ایمی آدامز با «تنگه وحشت» بازمیگردند
- استیون اسپیلبرگ، اسپایک لی و کن برنز مدال ملی هنر میگیرند
- مستند «آروارهها» ساخته میشود/ اکران در پنجاهمین سالگرد ساخت فیلم
- امیلی بلانت در فیلم جدید استیون اسپیلبرگ بازی میکند
- جزئیات برنامههای جشنواره ترایبکا اعلام شد/ نمایش فیلمهای خاطرهانگیز هیچکاک، اسکورسیزی و اسپیلبرگ
- گزارش اقلیت اسپیلبرگ و پیام دوربینهای مشهد/یادداشتی از افشین امیر شاهی
- کایه دو سینما بهترین فیلمهای ۲۰۲۳ را معرفی کرد
- بردلی کوپر برای یک «خماری» دیگر آماده است
- به تهیهکنندگی اسپیلبرگ؛ کریس راک کارگردان فیلمی درباره مارتین لوتر کینگ شد
- صحبتهای یک بازیگر علیه آکادمی اسکار
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- «مثل یک بهمن»؛ روایت خنیاگری که صدای یک قوم اصیل شد
آخرین ها
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف
- «محکوم»؛ آغازی برای پایان
- میراثِ کودکی
- بازیگر «پاریس تگزاس» در فیلم تازه نادر ساعیور
- اکران نسخه مرمت شده یکی از فیلمهای مهم داریوش مهرجویی
- این فیلم انعکاس واقعیتهای زندگی آدمهاست/ لیلا حاتمی: حواس کسی به «قاتل و وحشی» نیست
- «ارس، رود خروشان» روایت فاتحان شهرهای رفته بر باد است
- اکران و نقد نمایندهی کانادا در اسکار در سینما اندیشه
- نگاهی به مستند «زیر درخت لور»؛ بیانیهای هنری درباره شکلی از رنج جمعی
- «پیکار با پیکر»؛ وقتی که سخن هرودوت بهانه فیلم میشود
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- یک جایزه و دو تقدیر برای فیلمسازان ایرانی در جشنواره الیمپیای یونان
- سینما ایران در آتش سوخت
- ۲۶ هزار پاترهد دست دوستی دادند/ پیش به سوی فیلم-کنسرت «بازی تاج و تخت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- «سگ سیاه»؛ بازمانده در شهر مردگان





