فیلم تازه استیون اسپیلبرگ درباره تلاش روزنامه واشنگتن پست برای افشا کردن فریبکاریهای دولت آمریکا در جریان جنگ ویتنام، پنجشنبه ۲۳ آذر برای نخستین روی پرده رفت.
به گزارش سینماسینما، فیلم تازه استیون اسپیلبرگ با عنوان «پست» (The Post) در زمانی اکران میشود که دولت ترامپ رفتاری مشابه با دولت نیکسون با روزنامهها و رسانهها دارد. به باور منتقدان «پست» زمانی بهتر از این برای اکران پیدا نمیکرد.
استیون اسپیلبرگ ۹ ماه پس از ملحق شدن به پروژه و خواندن فیلمنامه «پست» را به سینما آورد و آن را کوششی برای دفاع از آزادی بیان توصیف میکند. او در افتتاحیه فیلم گفت: «صحبت کردن درباره اسناد و اسرار به سرقت رفته دولت و تلاش دولت برای ممانعت از افشای آنها هیجان بسیاری دارد. این اتفاقات سال ۱۹۷۱ روی داد اما به خوبی یادآور وضعیت کنونی است. به همین دلیل باور دارم که نمیشد برای روایت این داستان بیش از این صبر کرد.»
بازیگران فیلم نیز عقیدهای مشابه با کارگردان دارند و به شباهتهای فیلم با آنچه در دوران ریاستجمهوری ترامپ روی میدهد، اعتراف میکنند.
تام هنکس در این باره گفت: «دولت نیکسون در آن زمان با تمام قوا به متمم نخست قانون اساسی درباره آزادی بیان حمله کرد و تمام تلاش خود را به کار گرفت تا مانع انتشار روزنامه شود. نمیتوان دست به این کار زد و رییسجمهور آمریکا باقی ماند. به نظر من دولت کنونی و حامیانش نیز جنگ تمام عیاری علیه متمم نخست قانونی اساسی راه انداختهاند.»
تام هنکس و استیون اسپیلبرگ در عین حال تاکید کردند که فیلم به هیچ وجه نگاهی حزبی و سیاسی ندارد. اسپیلبرگ در این باره گفت: «فیلم ما حزبی نیست. «پست» کاملا میهنپرستانه است.»
مریل استریپ دیگر بازیگر «پست» نیز از علاقهاش برای بازی در نقش زنی گفت که برای نخستین بار در مقام ناشر یک روزنامه بزرگ آمریکایی قرار میگیرد. او در افتتاحیه فیلم گفت: «بیشتر چیزی که درباره این روزنامه میدانیم از «همه مردان پادشاه» است. این زن در «همه مردان رییسجمهور» نیست در حالی که او بود که خبرنگاران روزنامه شجاعت انتشار این اسناد را بخشید. گراهام یکی از برجستهترین چهرههای قرن بیستم است اما با این حال احساس شایستگی نمیکند. واقعا خجالت آور است.»
منبع: خبرآنلاین
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- جوایز Governors ۲۰۲۵ اهدا شد/ اسپیلبرگ خطاب به پناهی: لطفاً همچنان به فیلمسازی ادامه دهید
- «آروارهها»ی اسپیلبرگ در میان صدرنشینهای گیشه
- با رای ۱۰۰ منتقد؛ «آروارهها» و «فهرست شیندلر» در صدر بهترین فیلمهای اسپیلبرگ
- درباره «اسب جنگی»/ فیلمی درباره جنگ، اما برای صلح؛ جنگ میکُشد، اما صلح میپیوندد
- به خاطر یک عمر دستاورد سینمایی؛ موسسه فیلم آمریکا به فرانسیس فورد کوپولا جایزه میدهد
- به تهیهکنندگی اسکورسیزی و اسپیلبرگ؛ خاویر باردم و ایمی آدامز با «تنگه وحشت» بازمیگردند
- استیون اسپیلبرگ، اسپایک لی و کن برنز مدال ملی هنر میگیرند
- مستند «آروارهها» ساخته میشود/ اکران در پنجاهمین سالگرد ساخت فیلم
- امیلی بلانت در فیلم جدید استیون اسپیلبرگ بازی میکند
- جزئیات برنامههای جشنواره ترایبکا اعلام شد/ نمایش فیلمهای خاطرهانگیز هیچکاک، اسکورسیزی و اسپیلبرگ
- گزارش اقلیت اسپیلبرگ و پیام دوربینهای مشهد/یادداشتی از افشین امیر شاهی
- کایه دو سینما بهترین فیلمهای ۲۰۲۳ را معرفی کرد
- بردلی کوپر برای یک «خماری» دیگر آماده است
- به تهیهکنندگی اسپیلبرگ؛ کریس راک کارگردان فیلمی درباره مارتین لوتر کینگ شد
- صحبتهای یک بازیگر علیه آکادمی اسکار
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- حقایقی درباره فیلم سرب ساخته مسعود کیمیایی به بهانه نمایش آن از تلویزیون
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
آخرین ها
- «بابا پیکاسو»؛ در چنبره عواطف، حرمان و جداافتادگی
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت





