به دنبال رسوایی مالی در پرونده مشهور به اختلاس در صندوق اقتصادی مالزی، تهیه کننده فیلم «گرگ وال استریت» که با بازی لئوناردو دی کاپریو ساخته شد، ۶۰ میلیون دلار جریمه میدهد.
به گزارش سینماسینما، کمپانی «رد گرانیت پیکچرز» تهیه کننده فیلم «گرگ وال استریت» پذیرفت ۶۰ میلیون دلار به دولت آمریکا بدهد تا شائبه تامین مالی تهیه این فیلم از موردی که به فساد و اختلاس از صندوق اقتصادی مالزی شناخته میشود، برطرف شود.
این کمپانی که تهیه کننده فیلم مشهور اسکورسیزی است، دیروز سهشنبه با حکمی از دادگاه فدرال برای پرداخت این مبلغ روبه رو شد.
این کمپانی که انجام هر عمل اشتباهی را رد میکند، با صدور بیانیهای اعلام کرد از این که این موضوع سرانجام حل شد خوشحال است و آنها با نگاهی رو به جلو وظیفهشان را که ساخت فیلم است انجام میدهند.
دادستان در سال ۲۰۱۶ دادنامهای را علیه این کمپانی به دادگاه برده بود و از آن به عنوان بخشی از تلاش برای پولشویی چند میلیارد دلاری از سوی سوءاستفاده کنندگان مالی از صندوق اقتصادی مالزی یاد کرده بود.
رضا عزیز مدیرعامل این کمپانی پسر ناتنی نخست وزیر مالزی و دوست نزدیک جو لو تاجری است که در مرکز این رسوایی مالی جای دارد. دادستانها ادعا کرده بودند که وی بیش از ۱۰۰ میلیون دلار از شرکت مالزیایی برای سرمایهگذاری در ساخت «گرگ وال استریت»، «احمق و احمقتر» و «خانه بابا» استفاده کرده بود.
این کمپانی باید ۳۰ میلیون دلار را ظرف ۳۰ روز، ۲۰ میلیون دلار را ظرف ۱۸۰ روز بعدی و ۱۰ میلیون دلار را ظرف ۱۸۰ روز بعدتر پرداخت کند.
عزیز ادعا کرده هرگز از استفاده از سوءاستفاده مالی برای پیشبرد این پروژه اطلاعی نداشته است.
پیشتر در این پرونده دیکاپریو پذیرفت تا جایزه اسکاری را که به مارلون براندو تعلق داشت و از سوی کمپانی رد گرانیت به عنوان هدیه دریافت کرده بود، پس بدهد. در این پرونده دیکاپریو به هیچ وجه مسئول شناخته نشد.
وی پیشتر اعلام کرده بود با مقامات دولتی همکاری کرده تا روشن شود که آیا این کمک مالی از منبعی مشکوک آمده است یا خیر.
پیشتر اعلام شده بود بنیاد خیریه دی کاپریو نیز از کمک مالی که از صندوق اقتصادی مالزی برداشت شده بود برای برگزاری مهمانی خیریه خود سود جسته است.
گفته شده همه این موارد با جو لو تاجری که در مرکز رسوایی بزرگ مالی ۳ میلیارد دلاری مالزیایی جای دارد، در ارتباط بودهاند و لو به عنوان دوست دی کاپریو بخشی از پولهای سرقت شده از بنیاد مالزیایی را برای این ستاره و ساخت فیلم هزینه کرده است.
منبع: مهر
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- سکوتی که باید بشکند/ در اهمیت شنیدن صدای قربانیان تعرض
- رکوردشکنی فیلم «سریع و خشمگین۹» در دو روز
- ویدئویی از مصاحبه با حبیب اسماعیلی برگرفته از تاریخ شفاهی موزه سینما
- واکنش سیدضیاء هاشمی به اظهارات فرحبخش درباره حقالعمل کار شدن تهیهکنندگان/ متهم کردن تهیهکنندگان خلاف اصول حرفهای است
- گفتوگوی سینماسینما با ساداتیان: وضعیت سالنها اسفناک است/ چرا مجوز سریالها بلا تکلیف است؟
- عزتالله جامعی ندوشن درگذشت
- محمود فلاح، تهیهکننده «مختارنامه» درگذشت
- اکران فیلمهای شاخص سال ۲۰۱۹ جهان در چهارمین جشنواره بینالمللی فیلم سلیمانیه
- واقعیت اسنپبایک شدن تهیهکننده سرشناس!
- سایه سنگین قتل جمال خاشقجی بر نخستین جشنواره بینالمللی فیلم عربستان
- همسرِ تونی بلر تهیهکننده شد
- پروژه مشترک جدید ایران و اروپا به زودی آغاز میشود
- زمانی که میشد در هالیوود فیلمی خیلی تجربی ساخت!/ نگاهی به فیلم «همشهری کین»
- نمایش فیلمهایی از مصر، استونی و مجارستان در جشنواره جهانی فیلم فجر
- کسی که شبیه هیچکس نیست/ نگاهی به فیلم «حکایت»
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- حقایقی درباره فیلم سرب ساخته مسعود کیمیایی به بهانه نمایش آن از تلویزیون
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
آخرین ها
- مصوبهای برای حذف وزارت فرهنگ؛ مصوبه «سیاستهای صوت و تصویر فراگیر»؛ تعارض با جمهوریت
- «بابا پیکاسو»؛ در چنبره عواطف، حرمان و جداافتادگی
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶





