تاریخ انتشار:۱۳۹۵/۰۵/۱۱ - ۱۰:۳۲ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 22404

امین تارخدر پی اهانت روزنامه یالثارات به هنرمندان در یک جشن، در مدت‌زمانی کوتاه انجمن بازیگران به این موضوع واکنش نشان داد و این حق را برای اعضای انجمن بازیگران و دیگر هنرمندان محفوظ دانست که از حقوق‌شان دفاع کنند. با امین تارخ، رئیس انجمن بازیگران خانه سینما، در‌این‌باره گپ‌و‌گفتی داشتیم. به گزارش سینماسینما، این بازیگر سینما و تلویزیون معتقد است برخی تلاش می‌کنند هیچ جشنی برگزار نشود.

‌آقای تارخ! خانه سینما به‌تازگی بیانیه‌ای مبنی‌بر محکوم‌کردن روزنامه یالثارات منتشر کرد؛ اما پیش‌از‌این انجمن بازیگران خانه سینما با لحنی شدیدتر و محکم‌تر از اعضایش دفاع کرد و خواستار رسیدگی به این موضوع شد. بعد از این بیانیه اقدام دیگری درباره این موضوع از طرف انجمن بازیگران در جریان است؟

احساس می‌کنم همین‌قدر که به عنوان اولین نهاد سینمایی به این اتفاق واکنش نشان داده شد و تصور می‌کنم واکنش درست و بجایی بود و می‌توانست خیلی شدیداللحن‌تر از این باشد، خوب است. درست است که به اهالی سینما توهین شده بود؛ اما در کل به مجموعه بازیگرانی که در جشن حضور داشتند، نیز این اهانت تسری پیدا می‌کرد. نشریه یالثارات صاحب یک موقعیت غیرقانونی است و اهانت بی‌شرمانه‌ای به اهالی سینما کرده است و افراد یا نهادها درباره این عمل نشریه بیانیه‌هایی در مطبوعات یا صفحات اجتماعی منتشر کردند. این واکنش‌ها نشان‌دهنده ابعاد این موضوع است و اینجا وظیفه نهادهای قضائی است که موضوع را پیگیری کنند. در بیانیه‌ای هم که از طرف انجمن بازیگران منتشر شد، این موضوع قید شد که برای همه اعضای انجمن بازیگران و همکارانمان در سینما این حق محفوظ است که خواستار پیگیری قضائی این موضوع باشند. طبق قاعده انجمن بازیگران شاید به لحاظ قانونی نتواند در قالب یک صنف شکایت کند و پیگیر این موضوع باشد. ما اهل شلوغ‌کاری نیستیم و دوست نداریم جنجال به‌پا شود. موضوع این است که برخی تلاش می‌کنند نه‌تنها جشن حافظ، بلکه جشن‌های سینمایی دیگری برگزار نشود. جشن شهرزاد که انصافا باید برایش جشن گرفت یا جشن حافظ که علی معلم و آذر معماریان بی‌ هیچ حمایتی این جشن را برگزار می‌کنند و در این راه موی سپید کرده‌اند و هدفشان احترام و شأن هنرمندان است و پاسخ آنها جز تحقیر چیزی نبوده. برخی دوست ندارند چنین جشن‌هایی برگزار شود.

‌در نهایت اینکه شما منتظر واکنش قوه قضائیه و وزارت ارشاد هستید؟

بله، انتشار بیانیه تنها برای آرام‌کردن فضا بود و همه ما باید تلاش کنیم که قضیه را به جنجالی سخت بدل نکنیم. وزارت ارشاد و قوه قضائیه دو نهادی است که باید به این موضوع رسیدگی کنند و پیگیر این موضوع باشند. نشریه‌ای که مجوزش باطل شده است، به چه دلیل و چرا به این شکل به هنرمندان هتاکی می‌کند؟ نکته‌ای که نیاز است به آن اشاره کنم، این است که شخصیت‌ی فقیه درباره این واژه نکاتی را گفتند و درباره جلوگیری از نفوذ خارجی این واژه مطرح شد و در راستای دیگری این واژه را به کار بردند؛ اما وقتی شخصی در تلویزیون رسمی کشور و در برنامه‌ای سینمایی از این واژه استفاده نابجایی می‌کند و توهین می‌کند، اگر همان زمان وزارت ارشاد و نهادهای قضائی با آن شخص ویژه برخورد می‌کردند، مطمئن باشید این موضوع تکرار نمی‌شد.

منبع: شرق

برچسب‌ها:

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها